Gå til innhold

Hva er din beste og verste sydenferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sydenferie til juli neste år, men har ikke noen klar formening om reisemål. Ikke alt for varmt, ikke alt for dyrt. Må være bra sted å reise med barn (gutt, sju år).

Hvilke sydenferier føler du at du virkelig kan anbefale? Og hvilke vil du advare mot?

Skrevet

Har hatt gode ferier i Portugal og på Mallorca

Skrevet

Jeg har det fint stort sett overalt jeg:) Så lenge det er sol og god mat og det er rent og pent er alt bra. Om det er chartertur jeg er på da.

Men, jeg kommer ikke til å reise tilbake til Tyrkia eller til Bulgaria. Kjip mat og rett og slett litt sure folk, spes Bulgaria. Var fint å reise litt rundt i Tyrkia da, mye flott, spennende og gammelt å se. Bomullslottet var fantastiskt!

Jeg trives godt på Mallorca og på Ibiza (er ikke kun party øy fakisk). Kreta er ok, men veldig tørt rett og slett, Platanias og Platanies er det bare å styre unna.

Madeira var nydelig, og jeg liker Kanariøyene godt.

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen verste sydenferie.

Men definitivt er Kroatia best. Hyggelige mennesker, høflige mennesker, billig og leve og et utrolig fint land.

Jeg føler kanskje litt at Tyrkia er litt sånn at de lever for turismen og hvis du ikke handler i butikken deres så blir de sure. Ikke alle for all del, men mange. Samme på restaurant, om du ikke vil spise på deres restaurant så furter de litt.

Mange steder i Italia er de lite gjestfrie. De vil ikke snakke engelsk og har litt dårlig service. Jeg har vært mange steder i Italia og føler det går litt igjen, men man finner jo hyggelige mennesker her også =)

Skrevet

Ikke akkurat syden, men Thailand og Mauritius er de beste feriene vi har hatt. Har vært flere ganger på Gran Canaria, katastrofedårlig hver gang... Kreta og Mallorca var greit nok.

Tror det kommer mye an på hva man forventer og ønsker ut av ferien. Vi er veldig opptatt av god mat, er det som har dratt ned alle andre steder enn Thailand og Mauritius. Er heller ikke veldig fan av spaniolene på Kanariøyene.

Skrevet

Men er ikke Thailand og Mauritius veldig dyrt?

Det bør forøvrig ikke være alt for langt å fly heller, kan ikke si det frister med tosifret antall timers flytur med urolig barn og partner som ikke liker å fly.

HI

Skrevet

Hvorfor er ikke Thailand og Mauritius syden?

Skrevet

Kanariøyene er kjempefine:) Ikke noe galt med befolkningen der. De de fleste ikke har forstått er at man kan reise litt utenom de store charterfellene. Da vil man få både kultur og nydelig mat. De som sier noe annet har rett og slett ikke peiling:)

Når det er sagt så er det heller ikke noe galt i å ønske seg en ferie på et stort hotell med flotte badebasseng og all inklusive. Når man reiser med barn er det ofte helt supert!

Skrevet

Fint om dere kan være mer spesifikke enn å bare si hvilket land dere har vært i. Si gjerne navnet på sted, hotell og turoperatør. Regner med at det går an å ha både gode og dårlige ferier i de fleste land.

Skrevet

Verste sydenferie jeg har vært på var til Tyrkia, innpåslitne folk og sure hvis du ikke kjøper noe av dem..synes det var utrolig slitsomt å være jente der.

Beste er vel Spania, og Hellas :)

Thailand er jo det beste stedet da, men er et dårlig sted å dra til i Juli :)

Skrevet

Verste er helt klart Tunisia. Har ingenting positivt å si om verken landet eller folket. Reiste med Detur, bodde nær flyplassen, husker ikke navnet.

Beste er rundt i Karibiene, men det koster og er langt unna. Italia likte jeg godt, men har ikke vært på charter der. Ellers kan du jo prøve Miami, men det er nok ikke veldig billig, dog kult og en opplevelse:-)

Skrevet

Vi var på Mallorca i fjor, det var på høsten da.

Bodde på sunwing resort cala bona

http://www.ving.no/spania/cala-bona/sunwing-resort-spa-cala-bona.

Fint, rent og pent hotell med god underholdning for barna. Fin liten sandstrand og flott bassengområde. God frokost.

Masse barnefamilier.

Cala bona er en liten fiskerlandsby, godt preget av turisme men man finner likevel et knippe med gode restauranter på havnen. La olivia var veldig bra (google) og de andre som lå ved siden av.

God mulighet til å ta bussen rundt ti landre steder.

Det er nok en del reisesnobber som for all del aldri i verden ville satt sine føtter på en sunwing resort på Mallorca. De om det, jeg syntes det var knallfint der og veldig barnevennlig:)

Skrevet

Jeg liker:

Kypros, Fig Tree bay eller Larnaca

Rhodos: alle steder er bra, men foretrekker Rhodos by

Malaga, Alicante, Barcelona (mange små badebyer som ligger litt utenfor disse byene)

Nice

Jeg liker ikke:

Gran Canaria

Tenerife

Tyrkia

Marokko

Tunisia

Skrevet

Ja der har jeg vært også, kjempe fint der :) Men dårlig strand ved hotellet så må et lite stykke til en annen strand hvis det er et must med havbading, men bassengene var kjempe fine og store :)

Skrevet

Hehe, jeg kan beskrive beste og verste i en og samme tur:

Var på Mallorca og hadde bestillt hotell på stranden rett utenfor Palma by. Veeel.... Vi havnet i charterhelvete med 98% drita Tyskere rundt oss.... IKKE gøy! Checket ut av hotellet etter 2 netter og checket inn på Puro hotel i Palma by - som å komme til design hotel himmelen! Hotellet har egen beach club de kjører deg til hvis du vil på stranden. Pur luxus :) Men ant ikke rette hotellet med barn da, men anbefales på det sterkeste som kjærestetur :)

Skrevet

Var på øya Thassos (Hellas) for noen år siden. Det var en helt fantastisk opplevelse. Men, dette var min første sydenreise, så det kan være at det gjor opplevelsen bedre. Samt at jeg ble fryktelig forelsket i en mann der nede, og gikk litt i skyene :P

Øya er liten, 8-9 mil rundt hele øya. Da vi var der var ikke dette et typisk feriemål for folk fra skandinavia, det var faktisk mange grekere som ferierte der. Vi bodde i Skala Potamias, og det var ikke veldig turistpreg på plassen. Følte vi fikk se en god del av hvordan lokalbefolkningen bodde :)

Vi reiste med apollo, men tror de er sluttet med reiser dit.

Temperaturen lå rundt 28 grader, og vi var der i slutten av juli.

Det lander ikke fly på øya, så vi måtte ut med ferge.

Har senere vært på Alcudia (Mallorca), og det var ikke noen fin plass. Frister ikke å dra dit igjen. Men folkene var veldig trivelig.

Jeg ønsker ikke nattflygning igjen, og vil nok styre unna disse reisene senere.

Skrevet

Har vært på noen turer og tror det er litt tilfeldig hva som oppfattes som best og værst.

MEN jeg har en anbefaling til deg. Når du skal dra i juli, må du lete etter et sted som ikke er inn h... varmt på den tiden. F.eks er egypt helt uaktuelt (det er mer enn 40 grader der da).

Men f.eks. kroatia, spania osv kan være aktuelt kanskje?

Skrevet

Beste: Benalmadena i Spania var helt topp, syns jeg. Folk var hyggelige og det var mange barnefamilier der. Bodde i leiligheten til tanta mi, så aner ikke hvordan hotellene er. Vi leide bil og kjørte til et sted som heter Bolonia, helt syd i Spania. Der er det helt fantastisk! Kjempestor strand som man har nesten helt for seg selv :) Ingen snakker engelsk der, men det var ikke noe problem. Hestene og kuene går fritt rundt, hehe :P

Sunny Beach i Bulgaria likte jeg ikke, var viktig nok der på festetur, men folk var bare sure og gretne. Hotellet Blue Majestic, eller noe sånn, var helt ok, men likte ikke stedet i det hele tatt. Maten på resturantene var kjip. Bare det samme over alt. Aner ikke hvordan det er å reise med barn der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...