Gå til innhold

Dere som har barn som sover i vogn ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger dere bare de også går inn og venter på at de skal sovne eller vugger dere de i søvn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må stort sett vugge henne i søvn. Ofte gjør jeg det inne i gangen og setter henne ut når hun har sovnet.

Skrevet

Må aldri rugge på vogna for at vesla skal sovne. Hun ligger bare helt stille til hun lukker øynene. Jeg har full utsikt inn i vogna fra både kjøkkenet og stua fordi vi bor i leilighet med åpen løsning, så er sjelden mer enn 5 meter unna vogna egentlig. :-)

Men hun er akkurat lik storebroren sin og har en tendens til å våkne etter 30 min. Da må jeg ofte ut og rugge litt i vogna for at hun skal sove videre.

Skrevet

Må som regel rugge for å få han til å sovne, med mindre han er veldig trøtt og sovner før vogna er parkert utendørs.

Skrevet

Lillegutten min har aldri sovnet i vogna om vi ikke har gått på tur... Jeg er overlykkelig over at han nå klarer å sove videre når jeg stopper vogna! Om jeg har prøvd å bare legge han i vogna og rugge har det bare blitt spetakkel.

Skrevet

Legger ham og går inn, men har ham liggende rett utenfor stuevinduet på balkongen (bor i leilighet), så ser og hører alt. Han sovner av seg selv i 99 % av tilfellene.

Skrevet

Mamma sa at hvis det var ett råd hun ville gi så var det å trene baby på å sove i vogn uten å rugge, da fikk man noen timer fri på dagen uten å måtte trille tur hvis man ikke vil. Så det prøvde vi og både storebror og lillesnuppa er begge kjempelette å legge i vogn. Nå går øynene igjen stort sett tvert selv om de legges i våken tilstand. Hvis jeg vil trille tur lar jeg de sovne først før jeg begynner å trille. Kan hende jeg må rugge litt på vogna hvis de våkner før jeg syns det er greit at de våkner.

Skrevet

Stort sett så legger jeg henne i vogna så sovner hun. Er jeg uheldig må jeg trille til postkassa og tilbake.

Skrevet

Hun er nå 11 mnd og vi har vugget MYE!!! I begynnelsen var vi avhengige av grus under hjulende (ikke greit å være på bytur da kan du tro;-) Har gradvis "avvent" denne vuggingen men det har tatt sin tid gitt.. Men nå har aldri denne frøkna vært så lett når det kommer til soving.. Nå legger jeg henne ut i vogna og rett inn. Sovner stort sett alltid. Nå føler jeg det ikke har noen effekt nesten lenger om hun gråter og jeg vugger. Vil hun sove sovner hun av seg selv.. Gråter hun så vil hun ikke sove og da er det bare å gi opp;-) Men det er nå altså og var ikke sånn før..

Skrevet

Trillet/rugget altid frem til ca 8 mnd da han plutselig sovnet selv mens jeg skulle inn å hente jakka mi. Kan oftest bare pakke ham inn og gå nå for tiden, men hvis vi bommer litt på timingen for tidlig/for sent så går vi en liten tur først.

Skrevet

Jeg måtte vugge henne i søvn før. Men har vel klart å avvent henne så nå legges hun i vogna og så går jeg inn. Sovner iløpet av noen minutter.

Skrevet

Her er det litt forskjellig, men som regel rugges ikke vogna. Nå sovnet akkurat det lille trollet helt av seg selv, hun hadde et par sutre-gråte-lyder før øynene skled igjen:)

Da hun bikka 3 mnd trengte vi helt plutselig ikke vugge henne i søvn, det er så deilig!

Skrevet

Har måttet rugge 2-3 min frem til forrige uke. Nå glipper øynene som regel igjen allerede mens vi er inne og jeg tar ned ryggen på vognen. Så da er det jo bare å sette henne ut :-) Men må gjerne ut å rugge litt etter 30 min, er jeg heldig sover hun da 1 time til - men som regel ikke....

Skrevet

Her er frøkna på 9,5 mnd våken sålenge vogna blir trillet7vugget - da skjer det noe som jeg ikke kan gå glipp av må vite!! Men når vogna står stille og hun ser 8helst) rett inn i en kjedelig vegg - da sovner hun før jeg rekker å gå inn omtrent... Det kan kjøre lastebiler og traktorer forbi, det kan suse helikopter over hustaket uten at hun våkner - men er det noen som snakker på gårdsplassen er hun lys våken med en gang...

tror vi har fått et sosialt lite troll:)

Skrevet

Dere som har avvent babyene fra å bli trillet i søvn; hva er trikset? Her hyles det så mye om jeg ikke triller ute at det er et mareritt. Og da blir hun overtrøtt og klarer i alle fall ikke så sovne. Så her triller jeg 4 timer om dagen. Gørr kjedelig.

Skrevet

Legger han bare ut uten rugging. Noe som er greit siden vi bor i blokk :)

Hadde fått samme råd om ikke å venne de til rugging. Mye verre å avlære noe de har fått som vane.

Skrevet

Hun sovner som oftest idet hodet treffer lammeskinnet, men jeg går likevel en tur på ca 30 min for trimmens del. Hun våkner etter ca 1,5 timer og da må jeg ut å rugge litt (1 min eller 2) så hun sovner igjen. Sover da ca 1,5-2 timer til. Har ikke gjort noe for å lære henne det, hun klarte det helt på egenhånd:)

Kveldene er et annet kapittel, sovner ikke like lett i sengen for å si det sånn....

Skrevet

Jeg lurer også veldig på hva som er trikset med å venne barnet av med bevegelse før soving i vogn...? Her hyles det nemlig av full hals for tiden, helt til Jon Blund kommer og får overtaket. Jeg veksler mellom å rugge, gå litt med vognen og blir det for ille tar jeg ham selvsagt opp. Men som oftest sovner han, og han sover godt når han først har sovnet.

Dette er et nytt fenomen her hos oss, for Loffen har nemlig alltid sovnet av seg selv i vognen. Jeg har lagt ham ut og gitt ham smokken, og så har han lagt der og kost seg og laget godlyder før han har sovnet etter ganske kort tid. Nå de siste dagene har det altså vært nye takter som mammahjertet mitt setter svært lite pris på.

For det høres jo så flott (og lurt!) ut å unngå å venne barnet til at det rugges, men når du står der med hylende, overtrøtt baby som ikke klarer å sovne uten å få litt hjelp - hva gjør du da?

Skrevet

Siden Lillemor begynte å sove ute i vogna (ville ikke det de første 3 mnd) har det bare vært å kle på henne og legge henne ut i vogna når jeg ser hun begynner å bli trøtt. Da sovner hun helt av seg selv, uten rugging! Men ofte våkner hun innen en time (det er litt lite) og da må det litt rugging til, så sover hun som regel videre en stund til.

Skrevet

Enig med deg, "Mamman Til Loffen" - hva gjør du da.... jeg prøvde idag, det ble ramaskrik, hun mistet pusten og endte med å sovne i sengen vår til puppen.... ikke helt etter planen. Vi hadde kolikkbarn de første 10 ukene, så ikke så lett å følge rådet om å ikke bysse eller rugge, for det var det eneste som hjalp den stakkars lille snuppa med magesmerter. Midt i kolikktiden bryr du deg fint lite om slike råd, for du klarer ikke å tenke så langt. Men nå står vi her med katta i sekken....

Skrevet

Vugget i søvn frem til han var 6 mnd. Deretter vente jeg han av med vugginga. La han og vugget litt. Begynte han å gråte strøk jeg han litt på kinnet og sa "Nå må du sove" e.l. Vugget til han sluttet å gråte. I løpet av noen dager slapp vi å vugge mer:)

Sluttet å sove ute når han hadde lært seg å sovne selv - da det er mye bråk her. Han sov aldri mer enn 30 min. Da funket det bedre å sove inne i senga. Plutselig sov han 2 timer på daglurene. Deilig for mor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...