pablo Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 jeg var på ultralyd på torsdag og det var desverre ikke noe liv. Veldig trist. Ble sent hjem med 4 cytotec og smertestillende. Legen sa at jeg skulle kontakte kk hvis ikke det sjedde noe.Men det gjorde det heldigvis. Men hvordan vet jeg at alt er kommet ut? legen ville ikke se meg igjen før på nyåret:) Noen som har vært borti dette?Håper noen kan gi meg et svar vær så snill:)
Fjelljenten Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Har ikke opplevd MA (bank i bordet), men synes dette høres rart ut. De gangene jeg har hatt SA, har jo gynekologen villet sjekke etterpå, jeg vet ikke om det var fordi hun to av gangene mistenkte graviditet utenfor livmoren, men jeg trodde det var vanlig... Kan du ikke ringe en gynekolog i morgen og spørre?
pablo Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2011 jo det skal jeg:))))Tusen takk:)
Fjelljenten Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Var ikke så mye det, men jeg håper du får de svarene du trenger i morgen :-)
TurboJenny87 Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Trist å høre at du opplevde MA, det unner jeg ingen:-( Hvor stort var fosteret? I Stavanger blir en innlagt dersom fosteret måler til mer enn 9 uker. Og godt var det, for jeg måtte ha totalt 14 Cytotec tbl før aborten startet:-o Fikk også god oppfølging med smertestillende og ultralyd dagen etterpå for å se at fosteranlegget var ute.... Men du bør kanskje ta en g-test om 3 uker for å se at alt hcg er ute av kroppen? Tror ikke den blir negativ dersom det finnes rester (i hvertfall det jeg fikk beskjed om) Vet det er en mager trøst, men det blir faktisk bedre med tiden... Ta vare på deg selv!
pablo Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2011 Hei:) Takker for svar. Foster ble målt til 9 uker. Han sa bare hvis jeg ikke fikk blødninger skulle jeg ta kontakt med kk. Føler masse har kommet ut.men vet jo ikke.Får ringe han imorgen.
Grynet:) Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Hei. Trist å høre om dette.. Håper det går bra med deg. Da det skjedde med meg fikk jeg samme behandling. Fosteret hadde dødd i 9. uke en gang. Jeg fikk en pille på sykehuset fredag, og måtte sette cytotec søndag. Det siste kom ut tirsdagen etter. Det kom ut noe som tydelig lignet en plommesekk, og da valgte jeg å se raskt bort, for å si det sånn. (Beklager detaljer) Det har vært litt rart å ikke være 100 % sikker på om absolutt alt kom ut, men nå har jeg fått TR så da bør det jo være greit. HCG-et forsvant ut av kroppen da det hadde gått noen dager over 2 uker, jeg testet med sensitive graviditetstester. Lykke til!
pablo Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. desember 2011 Hei! Okei så da kan det komme mer altså? Hva er TR?
mamma til s@lma Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Hei ! Utrolig trist med MA, følger med deg, har opplevd det selv da jeg var i uke 10, og det kom da helt uventet. Det ser ut at det varierer fra sted til sted hva lege velger å gjøre. Jeg bor i Oslo, MA ble oppdaget da jeg var i utlandet, og da jeg kom hjem så fastlegen henviste meg til gynekolog på AHUS og der ordnet de opp i alt sammen. Jeg måtte til utskrapning, og er glad for det, for ut i fra det jeg hører /leser om andre, så er det minst dramatisk og smertefult når fosteret og alt som følger med må først ut på denne måte. Var på gynekologisk pol på fredag, og ble tatt til utskrapning mandag etter. Jeg var som sagt 10 uker på vei da det ble oppdaget, og da fantes ikke noe fosteranlegg, kun tøm fostersekk. Så har de sett noe som liknet mola, det var kanskje derfor de valgte utskrapning også.. Jeg hadde vanlige menssmerter i ca en uker etterpå, og neste EL kom ikke før ca 6-8 senere. Men jeg hørte at ved medikamentell abort så må man ofte inn til utskrapning allikevel da de oppdager at ikke alt kom ut.. Og så tar det lengre tid før kroppen kommer seg og EL kommer , samtr smerter og litt dramatikk er det også hund det hele. Jeg ville bedt om henvisning til gynekolog eller til UL for å sjekke om alt kommet ut, synes det er rart at de ikke har sorget for det når du først må gjennom det med tabletter.. Sender deg trøsteklem
pablo Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 4. desember 2011 Hei! Tusen takk for et så lang og godt svar:)))))
mamma til s@lma Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 bare hyggelig ! rundt mente jeg, ikke hund altså gikk litt fort i svingene
Moonine_Med_Nr_2;) Skrevet 5. desember 2011 #13 Skrevet 5. desember 2011 Huff:( Hadde en SA for 3 uker siden, begynte og blø noe forferdelig. Ringte sykehuset,fikk kom inn dagen etter faktisk, ikke samme dag. Fikk da en pille der, og 4 pillere og smertestillende med meg hjem. SKULLE ønske jeg gjorde dette på sykehus istedenfor. Første gang jeg hadde SA gjorde jeg alt på sykehuset, og dagen etter var jeg i fin form. Nå når jeg var hjemme,ja jeg er enda ganske slapp og er akkurat sluttet og blø... Har hatt 3 SA, så dette var siste gang! Har en nydelig gutt på 3 år, trenger ikke flere! (rettelse,klarer ikke gå gjennom alt dette flere ganger,var dårlig i 4 mnd første gang jeg var gravid, da de fant ut at jeg hadde en Ma, dårlig 2 mnd andre gang med SA, tredje gang 1 mnd, og nå 1 mnd med oppkast og lite vann) Holder med keiseren min! <3 Lykke til med alt Vær sterk! Klem
pablo Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #14 Skrevet 5. desember 2011 Utrolig synd for deg Moonine. Ikke noe kjekt det der. Jeg gir meg nå også. Har to stk og veldig fornøyd med det:) Men alle snakker om et foster de kan se.Men jeg så ikke noe til det.Vil ikke ha utskrapning! Håper alt er kommet ut.
camosilla Skrevet 5. desember 2011 #15 Skrevet 5. desember 2011 Jeg fikk time på sykehuset, men begynnte å blø før jeg fikk vært der. Da fikk jeg komme samme dagen, og tok ul. Han sa ikke allt varkommet ut og fikk piller. Da skulle jeg ta en gravid-test etter noen dager for å være sikker på at allt var ute.
Grynet:) Skrevet 5. desember 2011 #16 Skrevet 5. desember 2011 Hei! Du merker når det meste kommer, det gjorde iallefall jeg. TR = tante rød. Mensen! Første mens nå var litt anderledes enn den pleier, blødde mer og alt av slim etc kom aller først. Det virker veldig usannsynlig at det skulle vært noe mer nå - men så lenge jeg har vært på kontroll kan jeg jo ikke garantere noe. Om det skjer igjen vil jeg legges inn på sykehus. Jeg var også på AHUS men ble sendt hjem. Jeg ble veldig dårlig, men har fra naturens side gjerne så sterke menstruasjonssmerter at jeg kaster opp av krampene. (Har blitt bedre med alderen, heldigvis) Og dette klarte jeg jo ikke huske da jeg satt hos legen, i sjokk over de dårlige nyhetene. Jaja, da har jeg lært noe, cytotec er ikke tingen for meg.
magica78 Skrevet 6. desember 2011 #17 Skrevet 6. desember 2011 Titter inn fra 2 trimester her. Jeg fikk også ma og fikk med Cycotec hjem, jeg fikk aldri noen oppfølging fra noen etter dette. Så tydeligvis veldig forskjell på praksisen. Men alt kom ut hos meg da, for gikk jo til årlig GU etter en lang stund og alt var fint. Håper det går bra med deg, eneste trøst er at det var noe galt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå