Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutten min på 4 mnd har plutselig fått en hvit hard prikk nede i munnen. Jeg synes det ser ut som en tann, men er ikke det litt tidlig?? Han har siste måneden stort sett hatt hendene i munnen og sikler som en liten fontene, og det er vel tegn på tenner?? Han har ikke hatt feber, men har vært veldig urolig siste døgnet, var oppe 4 ganger mellom 23 og 3...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kom første tannen ved 4 1/2 mnd, og har jo sett andre her inne berette om første tann ved 3 mnd. Ut i fra det du beskriver, så er det nok tann på vei :-)

Vi hadde en svæært urolig natt den natten tannen kom igjennom, men ingen feber. Ved tann to merket vi lite.

Skrevet

Hei.

Min lille prinsesse fikk sin første tann da hun var 4 mnd. Uken før jeg merket tannen, hadde hun vært urolig; knapt sovet på dagen, våknet mange ganger for natten. Jeg skjønte ikke hvorfor hun var urolig, men da jeg plutselig en morgen kjente inni munnen hennes, da skjønte jeg jo sammenhengen. Hun er nå 9 mnd og har 7 tenner. Jeg mistenker at tann nr 8 er på vei i disse dager.

Kan jo være tann for din lille gutt...

Skrevet

For å finne ut om det er ei tann som har kommet så kan du kakke forsiktig med ei teskje :)

Skrevet

Du beskriver omtrent akkurat hvordan lille gutten har vært. Han har stort sett alltid sovet 5 timer i strekk på natta, men siste uka har det vært maks to timer og i natt var det som skrevet enda verre.. Han tygde på fingeren min i går, og da var den ikke der, og når han tok fingeren min i munnen i dag var det plutselig noe hardt der! Krysser fingrene for at de neste også kommer uten feber og mye styr. Litt hyppigere oppvåkning på natt og dag skal jeg klare å overleve!

Skrevet

ville kanskje brukt en i hardplast og ikke metall, men

Skrevet

Gutten vår er straks 4,5 mnd og han har vært kjempeurolig siden han ble 3 mnd. Kunne sove 3-4timer i strekk, men siden da har han aldri sovet mer enn 2 timer sammenhengende. Oftere og oftere våkner han hver time natten gjennom. I går så jeg at det var tenner på vei. Har lenge vært i tvil, men nå er jeg helt sikker. Ganske sikker på at det er to tenner på vei opp også..hs sa de fleste fikk tenner rundt 6 mnd, men at det bare var et gjennomsnitt :) noen er tidligere og andre senere! :)

Skrevet

Noen kan jo bli født med tenner... (sjeldent, men kan skje) Mellomste her fikk 2 tenner når han var 4 mnd... Storebror fikk 7 mnd og håper lille venter litt med sine (ihvertfall over 6 mnd el noe)

Min erfaring er at dess tidligere de får de tenna, dess mindre plager har de ved dem, men dette varierer vel like mye som alt annet =) =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...