Gå til innhold

Barnehagestart og barnehagebråstopp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare skrive ut litt frustrasjon, for her kan man jammen ikke snakke om noen barnehagetilvenning - lillegutt har fått virus på virus etter at han begynte, og jeg kan ikke huske sist vi kunne ha ham i barnehagen og kan heller ikke se for meg når vi kan ha ham der igjen. Feber, oppkast, diare, ny runde med feber... Og de få dagene han har vært frisk har mammaen og pappaen vært så dausjuke at vi ikke har orket tanken på å levere ham (ja, vi har selvsagt også fått alle sykdommene på rappen...). Legene bare rister på hodet og sier at sånn er det første året i barnehagen, og det er lite de kan gjøre så lenge det er virus....

Og så...når lillemann endelig ikke hadde feber lenger.....da har storebror fått VANNKOPPER!!!!!!!!!! Nye hjemmedager, ny telefon til jobben, nye runder på apoteket og så er det bare å vente til lillemann plukker det opp... OG mammaen hans, som heller ikke har hatt vannkopper...

UÆHHH, er så frustrert over hele dette sykdomsstyret!!!!!!!!!!!!!!!

Flere som har opplevd noe lignende - og overlevd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja sånn har vi surret siden bhg start 2november.. det har ikke vært mange dagene i bhg på lillegull til nå.. men men.. hun trives greit de dagene hun først er der og er ikke noe hyl og skrik når vi går.. men venter på det siden det har vært så veldig mye feber, oppkast og diare!

Skrevet

Bra det da, at hun hun trives! Vår lille har knapt rukket å finne seg til rette, så her tror jeg nesten det må bli tilvenning på nytt igjen...

Skrevet

Huffameg, jeg føler sånn med dere!!

Første vintern i barnehage var tøff her også, med omgangssyken 3 ganger på rad, og forkjølelse, hoste, snørr og gørr konstant fra november til februar-mars. Men hun var 2 år ved bhg-start og hadde allerede vært gjennom en del, så jeg tror det kunne vært enda verre hvis hun var 1 år og nesten "ubesmittet" den første vintern i barnehage! Håper lillemannen slipper unna vannkoppene da, og at dere kan gå en litt roligere juletid i møte=)

Skrevet

Takk, det hjelper med litt medfølelse! :-) Håper det roer seg snart!

Skrevet

Rart det der at barnhager skal være de smittebombene. Men de er jo sammen på ikke for mange kvadratmeter og spiser vel litt på samme ting vil jeg tro. For tror jo at de ansatte er flinke til og opprettholde hygiene.

Men det er vel for det meste virus som går, og det er det jo ikke så mye å få gjort med:)

Lykke til og håper dere snart er ferdig med alle "barnesykdommene"

Skrevet

He..he.. jeg får strø litt salt i såret og fortelle at vår lillegutt ikke har vært syk en eneste dag siden barnehagestart i høst. Han var litt over året da han begynte.

Men jeg har stor medlidenhet med dere. Stå på, dere kommer igjennom det og det blir bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...