Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har tre ord som jeg stadig får rød strek under fordi jeg rett og slett aldri klarer å lære meg hva som er rett: Egene = egne (han har sine egne problemer). Tilegg = tillegg (får alltid en "l" for lite) Vidre = videre (dialekten min vil bare ikke ha den "e"en med) Selv nå må jeg fokusere knallhardt og sjekke i word om hva som er feil og hva som er rett. Og jeg kan ellers skrive både ansiennitet og profesjon og dusj og håndkle helt rett uten å stave meg gjennom det. Flere?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Skrev "desverre" i mange år og det tok litt tid å venne meg til å skrive det riktig
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Jeg blander verre og værre Vet ikke helt om det er lov å skrive begge deler eller hva.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Ja Dessverre, når du sier det så må jeg ofte tenke meg om der og, men der vet jeg at det skal være 2 "s", jeg bare får ikke fingrene til å lystre. Så da blir det 4 herfra ;-) HI.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Slet med bryllup i noen år, men ikke nå lenger. Skrev bryllupp.... hahahaha.... Jeg vet jeg er sterk i rettskriving, men skriveleifer kan forekomme
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 funksjon.. Får det ALDRI rett (måtte konse nå for å få det til =P).. Skriver det feil på forskjellige vis, alt etter som =P
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Værre er ikke et norsk ord, nei. På dansk, derimot, staves det værre.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Yoghurt og nysgjerrig er rett ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #11 Skrevet 4. desember 2011 Interessant og interesse er rett ;-) Men den første der er litt vriden, skal innrømme det. HI.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 Sliter med å skille enda og ennå... og aner ikke hvorfor! Lenger og lengre er også vanskelig å skille, synes jeg. Har noen gode huskeregler for dette så mottas de med takk
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #13 Skrevet 4. desember 2011 "Den er lengre enn...." "Jeg vil ikke være med lenger."
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #14 Skrevet 4. desember 2011 Plages en stund med ordet "annerledes"! Skrev ofte anderledes!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #15 Skrevet 4. desember 2011 Yoghurt og låve... blir alltid i tvil om låve (som i bondegårdslåve)skrives med å eller o. Men jeg ser at det blir feil med o.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #16 Skrevet 4. desember 2011 Sliter generelt med hva som er rett av ord som: hemlig - hemmelig nemlig - nemmelig vemlig - vemmelig osv av andre lignende ord som også slutter med -lig Må ha en talefeil eller noe sånt, for jeg hører ofte ikke hva som er rett heller.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #18 Skrevet 4. desember 2011 Jeg klarer ikke ansennietet, ansenitet eller hvordan det nå skrives! Høyesterettsjustitiarius er nada i forhold!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #19 Skrevet 4. desember 2011 Må alltid sjekke yoghurt. Blir også fort feil når jeg skal skrive bryllup (skriver brylupp), kolonne (skriver kollonne) og sinnssykt (skriver sinnsykt)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 4. desember 2011 #20 Skrevet 4. desember 2011 Er en racer på tastaturet. Skriver sjelden feil. MEN; jeg klarer ikke å skrive typsik, eller jeg mente - la meg bruke tid for å få det ordet riktig: TYPISK. Verken hjerne eller fingre samarbeider med typsiken min...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #21 Skrevet 4. desember 2011 Ser for meg at du ikke helt vet hvordan ordet sies heller For da hadde det vært enklere å skrive det rett også. Ansiennitet! sånn
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #22 Skrevet 4. desember 2011 Haha, kom på en til: Jeg skriver alltid "ann" først, så sletter jeg siste "n" før jeg skriver videre. Gjør det hver gang, nesten så jeg ikke får til å skrive det rett, og at det er blitt en innarbeidet vane, an skrives altså "a*n*n*backspace*mellomrom" :-p HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #23 Skrevet 4. desember 2011 Hehe, det heter vrien og ikke vriden:-p
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #24 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har problem med når jeg skal skrive "en" eller "et" bak et annet ord. Har aldri vært flink til det. Ellers kan jeg ha problemer med kj, skj
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #25 Skrevet 4. desember 2011 Tunnel. Jeg hadde 6 i norsk skriftlig, men det ordet sliter jeg med. Er det riktig med tunnel eller skal det være tunnell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå