Harfåttprinsen:) Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Hei:) nå skal snart min lille gutt få 3mnd vaksinen... Mor gruer seg :/ Hvordan reagerte deres små? ble de syke av det eller gikk det fint?? Håper på erfaringer
Babyønske �� Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Det gikk ganske bra. Skrek så klart litt når sprøytene ble satt. Men et minutt senere var det glemt. Fikk litt reaksjon på kvelden, antageligvis vondt der hun ble stukket, så skrek og var litt utilpass. Jeg har lav terskel for å gi paracet ved ubehag. Så etter at hun hadde fått det merket vi ikke noe mer på henne.
LanzaroteJenta Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Hei! Vet ikke om du har lest traaden min fra tidligere i dag der jeg spör om noen har noe erfaring med reaksjon paa vaksinen? Jeg fikk ingen svar, saa jeg kan svare deg iallefall. Min ble veldig grinete av vaksinen. Vel, jeg trooor nesten helt sikkert at det er vaksinens skyld at vi har hatt en veldig kjip helg. Han er vanligvis en veldig rolig og god gutt, men i helgen har han várt skikkelig sutrete og hylgraatt en hel del. I ettermiddag sov han 4 timer i strekk, noe han aldri har gjort. Han har värt mer normal utover kvelden, men hadde en 10 minutters graateperiode för han sovnet paa armen. Vanligvis sovner han stille og rolig med puppen i munnen. Jeg tror og haaper han er "vanlig" i morgen (for da skal vi ut aa fly). Det er ikke alle som faar reaksjoner paa vaksinen, og noen faar feber 1. kvelden og det er det. Det gaar nok bra skal du se. Beklager om dette ble litt rotete skrevet. Jeg er stuptrött, og sover allerede med det ene öyet!
1frafør_1påvei Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Det gikk kjempefint å ta vaksinen hos oss! Han ble kjemperolig og sov 12 timersnatt med bare en oppvåkning for mat gråt litt da hs satt vaksinen, men han gråter verre hvis det blir tomt for mme i flaska før han er mett ingenting å grue seg for! det går så bra så hs sa også til oss at den vanligste bivirkningen er at de blir trøtt. Og det er jo ikke det verste som kan skje var visst sjeldnere at de får bivirkninger som feber, uro, vondt osv. men kjekt å kjøpe inn paracet på forhånd i tilfelle de reagerer negativt
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Det var verre for meg enn for henne.. hehehe Hun gråt litt med en gang, men roet seg hos mammaen sin etter få minutter. Var mer sutrete enn vanlig på kvelden, ga henne en stikkpille før sengetid. Jeg kunne sikkert ventet med det, men jeg visste jo at årsaken var at hun hadde tatt vaksinen, og hun kunne være i dårlig form uten feber også. Så hun sov godt, og dagen etter var hun pigg igjen
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Gutten min var skikkelig tapper, skrek til litt akkurat når det stakk, men sen var det greit. Var litt slapp og kjentes litt varm ut på ettermiddagen, men ellers merket vi ingenting.
Vermilion Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Hei:) Jeg gruet meg også fryktelig til vaksinene, men gikk overraskende bra! Hun ble litt mer slapp og trøtt enn vanlig og sov mye etter de ble satt(hun skrek mye da, men ga seg fort. Er nok verst for mor;) Litt urolig på kvelden og ble litt varm. Ga en paracet og hun sovnet med en gang.
mammantilguttensin Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Min lille ble også varm, men ga ikke paracet da tempen ikke kom over 39. NB: jeg ville ikke gitt legemidler til min lille uten at det var helt nødvendig.
holahopp Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 Lille klumpen her gren ikke da han fikk vaksinene men fikk veldig høy feber og kastet opp i ett par dager. han har også hatt feber i ca 2 uker etter vaksinene
pink82 Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 Det gikk veldig greit med lille snuppa mi. Hun gråt når sprøyten ble satt, men det gikk fort over. Jeg gråt litt sammen med henne... Ble så overrasket over gråten hennes. Har ikke hørt den sånn før, men det er jo fordi hun ikke har hatt vondt før. Ammet litt rett etterpå, og da smilte hun igjen. Hun var i fin form resten av kvelden og fikk ikke feber. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå