Gå til innhold

Dere som har så lite sex (som er i et forhold), dvs 2-3 ganger i mnd eller mindre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg altså på dere hvor dette som en normaltilstand, ikke bare for en kort periode pgs ting som rett etter fødsel, blødning i svangerskap og andre grunner som gjør at det i en kortere periode blir mindre/ingen sex på en stund.

Hva er grunnen? Jeg blir liksom så overrasket når folk har så utrolig lite sex. Lite lyst kan jeg forstå, jeg har slitt med det selv i perioder med mye amming, nattevåk, stress ol, men det går som regel an å jobbe med dette dersom man vil det. For meg er sex en viktig del av forholdet, det er ikke det viktigste, men viktig. Det er jo det som skiller mellom å være kjærester og bare venner som bor sammen liksom. I tillegg er det bra ellers også, man blir jo oppkvikket av det, får nærhet, slapper mer av osv.

Skrevet

Her er det ikke sex, og jeg har enda ikke hatt samleie med kjæresten min. Han kan ikke gjennomføre det pga smerter.....

Og det er et stort savn hos meg, ja. Sex på andre måter blir ikke det samme, for jeg føler jeg ikke kan glede han slik han gjør med meg.

Så her går det mye i produkter fra Kondomeriet for min del ;) Og da mye alene.

Skrevet

Jeg lurer også. Tidsklemma er bare en dårlig unnskyldning, vi har fullt opp med alskens gjøremål, men om vi kutter ned 15 min på tvtittinga eller eksamensskrivinga om kvelden får vi alltid tid til en kjapp før vi sovner. For ett års tid siden var forholdet vårt skikkelig ute å kjøre. Da hadde vi sex bare hver uke/fjortende dag, og en gang gikk det over 3 uker mellom. Da skjønte jeg at det var mye som burde tas tak i. Så vi hadde oss noen skikkelige runder med prating, vi gikk vel begge i oss selv, og jobbet oss gjennom det. Jeg hadde aldri klart å leve slik over tid. De mnd det sto på var ille nok. Nå er vi tilbake, og har ett godt forhold etter litt opprydding. Og da har vi igjen sex på mer normal frekvens. Denne uken gikk det 4 dager uten, og det er litt i overkant av hva som er normalt for oss, men av og til blir det slik uten at det er en grunn for det.

Skrevet

Men da blir det jo litt anderledes, når det er en fysisk grunn til det. Håper dere får ordnet opp i det da? :-)

Tenkte mer på de som kan svare på et innlegg med svar som: "Her er det 2 måneder siden sist, og ikke savner jeg det heller!", eller "Vi har sex 1-2 ganger i måneden, og det holder synes jeg. Mannen er ikke enig da, men jeg gidder ikke mer.". Synes det høres så trist ut jeg. Men det er vel bare fordi jeg ikke føler det slik selv. Jeg liker at vi kan ligge tett inntil hverandre på kveldene og se en serie på tv, og så utvikler det seg plutselig til noe mer, eller snike oss til en kjapp en mens ungene ser barne-tv eller noe sånt. Det er jo så herlig å ha mye nærhet til den man elsker.

HI

Skrevet

Jeg er gift og vi har ikke hatt sex siden september.

Tidsklemme har vi ikke, ikke er jeg gravid eller har nettopp født, men han har ikke lyst.

Og før de stygge kommentarene kommer, jeg er slank, jeg holder meg noenlunde i form, ikke lukter jeg dårlig, ikke har jeg dårlig ånde osv.

Han har ikke lyst, sliter med dårlig rygg som blir værre etter samleie og han har hele tiden vært av typen, kos ja, sex nei takk, det er jo jobb og krever energi.

Nei jeg tror ikke han er utro, han har ikke lyst så enkelt er det.

Jeg lider jo under dette fordi han ikke er interessert i å f.eks gi meg orgasme på noen som helst måte og jeg har følelsen av at han ikke begjører meg.

Har flere ganger lurt på å gå min vei, men jeg elsker ham jo og resten av samlivet funktsjonerer tilnærmet lik perfekt.

Har også tenkt på å få meg elsker, men det er jo min mann jeg vil ha sex med...

Det sliter på humøret og av og til på selvtillitten, men for tiden velger jeg å ignorere det, undertrykke mine behov for å si det slik

Skrevet

Vi har sex mindre enn det, kanskje en gang annenhver mnd. Grunnen er at mannen ikke vil mer enn det.

Det har vær sånn i fem år. De første fire årene var ikke sånn.

Skrevet

Hos oss er det jeg som sliter litt med lysten. Mannen har ingen problemer i dette området. Har sex kanskje 3-4 ganger i mnd. Tror det er pga usikkerheten jeg har til egen kropp. Den er ikke like flott som før svangerskap og keisernitt.

Skrevet

Jeg er så overrasket av å lese om dette her inne jeg. Kinner her inne blir så innmari sure om mannen ønsker sex med dem eller gir dem en kamasutra kalender at det er helt vanvittig. Unnskyldningen demmes er at han maser sånn, men jeg tenker klart han prøver seg, om de har sex to ganger i mnd. så er det klart han har lyst også andre dager, det betyr jo ikke at han vil pule hver dag.

Sex er sinnssykt viktig for intimiteten par imellom. Jeg er helt overbevist om at par som har lite sex uten årsaker til det har et dårligere forhold enn par som har sex et par ganger i uken. Nærheten oss imellom styrkes av at vi har sex, forelskelsen også. Vi ha vært sammen i snart 5 år og klart i perioder ha vi mindre sex og da merker jeg det på følelsene mine for han, det blir et gap. Men det gapet fylles igjen når vi igjen tar opp det vanlige igjen som er to til te ganger i uken minst. Da kjenner man igjen på forelskelsen, lykken, spenningen og nærheten.

Jeg hadde blitt utrolig lei meg om vi hadde sex kun annenhver søndagskveld og om jeg skulle prøve meg oftere eller andre dager i uken så hadde jeg blitt avvist på dette viset og i tillegg hadde han klaget om det på et forum. Det hadde såret meg utrolig om jeg skulle blitt gjort til nymfoman omtrent fordi jeg prøver meg ellers også.

Skrevet

Jeg ser poenget ditt, men tror ikke vi skal gre alle under en kam og si at de som har sjeldnere sex ikke har et like bra forhold som de som har sex oftere. Jeg og min mann har sex ca 1 gang i uka, altså 4 gang i mnd, og vi har et fantastisk forhold. Det er veldig sterkt og trygt og vi er utrolig glade i hverandre. Tidligere hadde vi nok sex oftere, men det har naturlig blitt sjeldnere med årene. Flott at du føler deg nærmere mannen din når dere har ofte sex, ingenting er jo bedre enn at man har det fint i forholdet sitt! Men jeg må si at jeg også har det flott og elsker mannen min over alt på jorden. Det finnes ingen jeg er nærmere. Så for oss fungerer det veldig bra :)

Skrevet

Dumt spørsmål...dette er jo individuellt..og i perioder for mange :/

Og når man har vært sammen i mange år så dabber det jo naturlig av litt...

Jeg tror ikke ofte sex er grunnlaget for et kjæresteforhold.

Skrevet

I bunn og grunn er det jo faktisk nærheten og intimiteten som er grunnlaget et i et kjæresteforhold. Uten den biten er man jo bare venner, selv om man skulle elske hverandre aldri så mye. Hi spør jo ikke etter de som i perioder har lite sex av ulike årsaker. Men de som i årevis syns det er helt greit å ikke ha sex. Da går jo faktisk forholdet fra å være intimt til å være basert på avstand og avvisninger. Og det er jo ikke særlig kjærlighetsrikt.

Skrevet

Det er lite lyst som gjelder. Har nok med stress å gjøre. Med to barn, der et er veldig krevende, så er vi konstant slitne! Mannen ville likevel hatt mer sex enn vi har, jeg derimot vil bare sove, sove, sove når jeg legger meg. Har rett og slett ikke behov for sex føles det som. Deilig der og da, men blir aldri lysten før vi er igang på en måte.

Skrevet

Vel sånn hadde jeg det med eksen min det siste året. Men var rett og slett ikke tiltrukket av han og ble kvalm av å ha sex med han. Ny kjæreste nå, nyforelska og har lett sex 3 ganger daglig, men det varer ikke for evig det asså :)

Skrevet

Jeg har vært sammen med min mann i 20 år, og dette går i bølgedaler. I januar hadde vi sex 3 ganger om dagen, nå er det 3 mnd siden sist.

Nå er vi inne i en dårlig periode og sex er ikke det vi prioriterer nå. I januar hadde vi det fantastisk.

Men når vi ikke har sex så er det ikke noe jeg sliter med å savne. Jeg elsker sex når vi har det da hehe.

Skrevet

I perioder har vi hatt sex 2-3 ganger i mnd, og d passer oss greit. Vi har snakket om det, og det bunner rett og slett i at vi er for slitne når vi legger oss. De gangene vi har sex så legger vi det bevisst inn, Dvs, legger oss 1 time tidligere så vi har goood tid :) ellers så klemmer vi og koser masse, og håper på mer sengekos når vi ikke blir vekt flere ganger på natta, starter dagen kl 0600, og løper rundt etter barn :) men, d kan legges til at jg har gått på antidpressive i mange år som dempet min lyst.... Og han er kanskje mer hypp enn meg, men han legger aldri press på meg, og jeg har vært bevisst på at d aldri går lengre enn 2 uker. Så som svar på ditt innlegg, ja, det er fullt mulig over lengre tid - det er fortsatt viktig for oss, men vi gjør det sjeldenere enn andre. Sexen er god og vårt forhold er sterkt selv om vi ikke har oss flere ganger i uka. Det passer for oss.

Skrevet

Jeg er ikke enig der. Det er ikke et dumt spørsmål når man ikke forstår grunnen. Jeg har vært sammen med mannen min i 15 år, og vi har fire små barn sammen, og begge er i full jobb. Jeg vet hvordan det er å ha vært sammen med samme mann lenge, hvordan det er å ha en travel hverdag, og hvordan det er å ha små barn som gjerne ikke sover som en skulle ønske de ville osv og rett og slett være utslitt. Men jeg mener likevel at sex er en viktig del av forholdet, og at uten sex blir en jo mer som venner. Som nevnt, i perioder blir det jo lite, men når det er lite over mange år så er det jo ikke bare snakk om en dårlig periode lenger? Sex er ikke grunnlaget, men det er en veldig viktig del av det etter min mening. Om en mann eller kvinne kan gå i månedsvis uten å ha lyst på fysisk nærhet til partneren sin, så er min tanke at da må jo noe være galt? Men det er gjerne ikke alle som tenker slik, og derfor spør jeg altså i hovedinnlegget om hvorfor noen har så lite sex.

HI

Skrevet

OMG....pass på ditt eget sex liv da..slutt mas om andres... :o Det burde da være klinkende likegyldig for deg?

Skal du liksom være alles standaroppskrift??

Skrevet

HI spør jo bare, ikke noen grunn til å bli sinna her :)

Skrevet

Skjønner godt at du lurer HI, men når man spør på en litt nedlatende måte, som så mange andre her inne, får man vel ikke så mange aktuelle svar heller....... Når du sier rett ut at du mener du har bedre forhold til din mann enn de som har lite sex, i dine øyne, tviler jeg på at så mange synes det er greit å svare åpent og ærlig også. Jeg har vært sammen med min mann i 13 år, og de siste 11 har han vært mye plaget av to kroniske sykdommer. Han er kanskje litt mer sliten enn mange andre og har ikke energi til overs til sex. Nå for tida går det greit, mens andre perioder kan det gå to-tre uker uten action. Det synes jeg er leeeenge,men blir ikke bedre av å mase om det. Det hjelper å vite hvorfor, at det ikke er meg. Men det har jo vært i media i det siste ang unge menn med lite eller ingen lyst. Man skal ha det til at alle gutter og menn helst har seg hvor som helst med hvem som helst, men det stemmer ikke med virleligheten. Ofte er det dama som har lite lyst, men ikke alltid.

Skrevet

Jeg tror kanskje du nå blander sammen mine innlegg med en annen som har svart? Jeg tror ikke jeg har skrevet noen steder at jeg mener at jeg har bedre forhold til min mann fordi at vi har mye sex, men ser en annen har svart dette. Jeg spør jo fordi jeg oppriktig lurer på hvorfor så mange ser ut for å ikke ha behov for den type fysisk nærhet til partneren sin.

Når det er sagt, så er det slik hos oss at vi har det bedre sammen generelt i de periodene vi har mye sex, og mindre bra i de periodene vi har lite sex, men det trenger jo slett ikke å gjelde alle!

HI

Skrevet

Hvorfor vi har sjelden sex?

Fordi ingen av oss har behov for mer. Vi har vært sammen i årevis og er fremdeles lykkelige sammen. Vi er i høyeste grad intime og nære hverandre selv om vi har sex kanskje bare annenhver uke. Faktisk er jeg glad for at vi har flere strenger å spille på enn bare sex når det kommer il nærhet og intimitet.

Så dette er helt uproblematisk for oss. Det burde derfor ikke være et problem for andre heller.

Skrevet

Vi og er jo nær hverandre på andre måter enn å ha sex. Vi klemmer og kysser mange ganger for dagen, pjusker hverandre i håret,masserer, sender blikk osv. Sex er bare en del av det, men en viktig del likevel. Men takk for svar, det var jo akkurat derfor jeg spurte, fordi jeg lurte. Og jeg har fått mange fine svar her. Ser en virker provosert, men det forstår jeg ikke helt, jeg spør jo bare, mener ikke at vår måte må være den rette for alle.

HI

Skrevet

Hos oss så forsvant min sexlyst helt etter at siste barnet ble født for snart fem år siden.

De siste åtte årene har vi møtt utfordringer som mange ikke engang kan forestille seg å dra et parforhold igjennom. Det siste året har det faktisk roet seg litt og jeg har hatt lyst på sex tre.fire ganger.

Hvis du møter oss kommer du ikke til å tro at vi ikke har sex mer enn maks en gang i måneden. Du møter et kjærlig ektepar som gir hverandre komplimenter, nærhet og vi ler masse sammen, mye av det skyldes at vi har har opplevd så mye sammen og mye av det er at vi har en dyp respekt for hverandre.

Har tatt prøver i hode og bakenden og alt er normalt. I følge legene trenger kroppen min bare tid til å takle alle de ekstreme utforfringene jeg har møtt i sju år på rappen.

Og nei, jeg savner ikke sex fordi den "knappen" bare er skrudd av, men mannen min gleder seg vilt den den kommer på igjen.

Skrevet

Antar det er sånne som meg du sikter til. Det går vel i gjennomsnitt 2 mnd mellom hver gang tenker jeg. Ihvertfall 1 mnd. Det er vel meg det står på. Lite lyst og jeg har problemer med prestasjonsangst. Ikke at jeg må prestere noe spesielt kanskje, men ca halvparten av gangene jeg har sex sliter jeg med at jeg er tørr og får vondt og må avbryte. Kan jo bruke glidekremer selvsagt, men har store problemer med å ha sex uten å vere kåt. Jeg elsker mannen min men jeg klarer ikke å bruke kroppen min til å glede han når det kjennes feil ut for meg. Tar gjerne i mot tips jeg altså. Vil jo ikke ha det sånn. Mannen min ville nok gjerne tatt noen kjappe, men det får jeg altså ikke til. Klarer ikke bestemme meg for å bli kåt. De gangene vi har god sex er de gangene vi har god tid, ikke noe stress, og ingen forventninger. Men vi ligger ikke på sofaen på kveldene så da skjer det sjelden. Tenker innimellom at vi må gjøre noe seriøst for å forbedre det, men vet ikke helt hva det skal vere. Mannen min er kanskje ikke spesielt intr i å sitte å "prate om problemene". Jeg er nok flink pike og sliter med å legge fra meg hverdagsbekymringer og stress. Tar gjerne i mot råd som sagt (litteratur f.eks?)

Skrevet

Vi har sex ca. to ganger i måneden. Mannen min vil mye mer og klager både over at vi har sex for sjelden og at jeg ikke tar initiativ. Vi hadde enda sjeldnere før, men jeg har prøvd å gå med på det litt oftere av hensyn til ham.

Jeg avviser ham nok en del fortsatt, men det er rett og slett fordi det ikke passer; han har en egen evne til å velge de mest ubeleilige tidspunktene. Han prøver seg gjerne i senga når vi har lagt oss om kvelden eller om morgenen når vi har våknet, og det passer dårlig for meg. Når jeg er trøtt er all berøring bare irriterende. Ellers kommer han gjerne når jeg er sliten og trenger litt tid for meg selv med en bok eller en film, og da passer det heller ikke så godt. Når det ikke er noe spesielt jeg skal ha gjort prøver jeg å huske å si "ja" så ofte som mulig.

Selv er jeg rett og slett ikke så veldig interessert i sex, og det er nok grunnen til at jeg ikke tar initiativ så ofte som han ønsker. Jeg nyter sexen når vi har det, men jeg får sjelden lyst av meg selv. Jeg prøver å ta initiativ en gang i blant, også det av hensyn til ham. Men når man aldri tenker eller kjenner at "nå har jeg lyst på sex", så blir det veldig lett til at man rett og slett ikke kommer på å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...