Jenny251210 Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Vanlig alder å ha søvnproblemer i? Hun nekter å sove om kvelden, og våkner hver time hele natta. Gråter mye. Frem til for 4 uker siden sov hun nesten hele natta og var grei å legge. Utviklingssprang?
LilleMah Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Vet ikke om det er vanlig, men her har det skjedd akkurat det samme me snuppa.. Før sov hun fra 18.30 til 07.00 uten en lyd og var grei å legge på dagtid.. Nå legger hun seg fint om kvelden, men må ha flaske i 05 tiden og våkner vertfall 2 ganger i tilegg til dette og trenger smokk og litt kos. På dagtid er det blitt et mareritt å legge henne, skriker å skriker. Jeg går ikke fra henne på rommet(men hun skirker seg i søvn på den ene duppen.. På nettene tror jeg kanskje at det er noen nye tenner som plager henne, men på dagtid er det kun det at hun ikke vil legge seg som er problemet. Hun vet akkurat hva hun vil=p og så snart hun tror at hun ska få stå opp smiler hun.. Så den skrikingen har eg valgt å "overse" så lenge eg er på rommet å gir henne trøst. Vet ikke om det hjalp deg så mye, utenom at du ikke er alene=) Kanskje det er normalt for alderene, tenner, kald/varm.. Har ikke helt funnet det ut, men håper det blir bedre snart. Kjipt å gi henne flaska på natta nå som hun er 1 år snart når vi ikke har gjort det siden hun var 4-5mnd. Håper det blir bedre=)
abella Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Hvor mye sover hun på dagen da? Da gutten vår ble vanskelig å legge kuttet vi ned til én dupp, så ble han plutselig en drøm igjen. Senere har vi også hatt samme problemet og da har vi også måttet begrense dagsovinga hans og vekke han hvis han sover for lenge. Da forsvinner leggeproblemene i løpet av et par dager.
Jenny251210 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2011 Hun sover 2 ganger, men sjeldent mer enn 2 timer totalt. Vurderer en dupp, men føler det er litt tidlig?!
abella Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Gutten vår begynte med 1 dupp ved 9 mnd. Han sov ikke mindre på dagen selv om vi gikk over til 1 dupp. Tidligere sov han 2 dupper av ca 1 time hver, og fra 9 mnd 1 dupp på ca 2 timer. Men han hadde bare behov for lenger våkentid før han la seg om kvelden.
Smil123 Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Har en jente på akkurat 11 mnd her og hun har av seg selv bare sovet en dupp siste uken. Måtte vente lenger og lenger på formiddagen før hun ble trøtt og fikk henne ikke til å sove på ettermiddagen. Hun har 6 tenner og når de holdt på å bryte igjennom var det våken x1 i timen hele natta ;-) men uansett vil vi vel aldri helt vite hvorfor barna våres våkner når de sover.. FRUSTRERENDE innimellom!! Sukk- du er ikke alene he he
Jenny251210 Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2011 Lurer litt på når den ene duppen skal være....i 13 tiden? Hva funker best for deres barn?
abella Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Det kommer jo litt an på når dagen deres starter. Men vi har alltid hatt den rundt 11-12. Det er da de sover i barnehagen, så ganske vanlig å ha duppen på det tidspunktet tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå