Bassen&Spira <3 Skrevet 4. desember 2011 #1 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg ble i 2008 gravid med tvillinger, dette ble oppfaget på ord.ul. Alle hjerter gledet seg, men i uke 21 gikk vannet og tvillingene døde. Ble gravid noen måneder etter og var da på tidlig ul, da oppdaget gyn at livmora mi var delt - og at faren for abort var større. Heldigvis gikk det svangerskapet greit og jeg fødte en frisk og fin gutt 4 dager før termin i 09. Jeg ble gravid igjen i vår, og var på tidlig ul, det viste seg at fostersekken var tom. Mest sannsynlig har egget festet seg i skilleveggen og gått til grunne der, måtte inn på sykehuset og få utskrapning. Har prøvd å bli gravide igjen siden april, og jeg er nå mellom 6-7 uker på vei. Har enda ikke kontaktet lege, og heller ikke vært på ul... Kjenner at jeg er ufattelig nervøs denne gangen. Noen fler som har denne skilleveggen? Hva er deres erfaring? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143845561-hei-noen-her-som-har-en-skillevegg-i-livmor-kalt-bicorn-uterus/
Hermansen Skrevet 18. juni 2013 #2 Del Skrevet 18. juni 2013 Jeg ble i 2008 gravid med tvillinger, dette ble oppfaget på ord.ul. Alle hjerter gledet seg, men i uke 21 gikk vannet og tvillingene døde. Ble gravid noen måneder etter og var da på tidlig ul, da oppdaget gyn at livmora mi var delt - og at faren for abort var større. Heldigvis gikk det svangerskapet greit og jeg fødte en frisk og fin gutt 4 dager før termin i 09. Jeg ble gravid igjen i vår, og var på tidlig ul, det viste seg at fostersekken var tom. Mest sannsynlig har egget festet seg i skilleveggen og gått til grunne der, måtte inn på sykehuset og få utskrapning. Har prøvd å bli gravide igjen siden april, og jeg er nå mellom 6-7 uker på vei. Har enda ikke kontaktet lege, og heller ikke vært på ul... Kjenner at jeg er ufattelig nervøs denne gangen. Noen fler som har denne skilleveggen? Hva er deres erfaring? Hei. jeg fikk en gutt som er 4 mnd nå, mitt svangerskap gikk bra fødte 5 dager over termin datoen. fødte vaginalt, da oppdaget di at jeg har bicirn uterus enn skille vegg, jeg mista 1 liter blod pga det den sprak opp og revna litt så måtte sy 3 sting av skille vegen, har i etter tid reist 8 ganger til kiropraktor pga gutten min var så stiv på høyre side. fordi han har hatt det trangt inne i magen. han var 2970 g så han har våkst seg greit inne i magen. men jeg også vet lite om hva det vil si og ha en skille veg ( bicorn uterus) . hvordan var det og få mensen igjen etter du fant ut at du hadde en skile vegg?? ser for meg at jeg kommer til og renne masse..gruer meg til det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143845561-hei-noen-her-som-har-en-skillevegg-i-livmor-kalt-bicorn-uterus/#findComment-145446635
Hermansen Skrevet 18. juni 2013 #3 Del Skrevet 18. juni 2013 Hei. jeg fikk en gutt som er 4 mnd nå, mitt svangerskap gikk bra fødte 5 dager over termin datoen. fødte vaginalt, da oppdaget di at jeg har bicirn uterus enn skille vegg, jeg mista 1 liter blod pga det den sprak opp og revna litt så måtte sy 3 sting av skille vegen, har i etter tid reist 8 ganger til kiropraktor pga gutten min var så stiv på høyre side. fordi han har hatt det trangt inne i magen. han var 2970 g så han har våkst seg greit inne i magen. men jeg også vet lite om hva det vil si og ha en skille veg ( bicorn uterus) . hvordan var det og få mensen igjen etter du fant ut at du hadde en skile vegg?? ser for meg at jeg kommer til og renne masse..gruer meg til det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143845561-hei-noen-her-som-har-en-skillevegg-i-livmor-kalt-bicorn-uterus/#findComment-145446646
Riley Skrevet 10. juli 2013 #4 Del Skrevet 10. juli 2013 vi måtte få hjelp, og under første ivf-forsøk ble det oppdaget muskelknute i livmoren og mulig utvekst. Etter første forsøk som mislykket gjennomførte de hysteroskopi-undersøkelse på meg og fjernet septum (utvekst/vegg?) i livmoren.Du burde be om å få en skikkelig undersøkelse. En hysteroskopi-undersøkelse som jeg gjorde går kjempefort; du for smertestillende, så går de inn med kamera i livmoren mens de spyler med vann under trykk for at livmoren skal holde seg åpen. Kan de gjøre noe der og da, gjør de det (de brant vekk septum hos meg), alternativt sendes du videre hvis de ser at her er narkose nødvendig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143845561-hei-noen-her-som-har-en-skillevegg-i-livmor-kalt-bicorn-uterus/#findComment-145506095
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå