1973modell Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 hei. Holder på med julevask.. Men kjenner kroppen ikke er like villig til den i år.. Vasker litt, pause, vasker litt igjen..lang pause.. :-) Ja ja, får bare bli sånn.. driter i om takene og veggene ikke blir like "rene" i år som tidligere år.. selv om dem egentlig ikke er så veldig skitten heller.. jula kommer alikevel, om jeg ikke vasker natt og dag.. hvordan er det med dere å julevasken da?
Trultetryne Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Her er den avlyst Vi la nytt gulv i stua og kjøkkenet for tre uker siden, og da vaska vi litt samtidig. Jeg vaska også kjøkkenskapene innvendig, og dagen etter lå jeg rett ut. Så det får være julevasken for min del i år. Skal konsentrere meg om å bake litt heller tenker jeg Går det bra med deg ellers? Hvor mange uker er du nå? Jeg er 18+5
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Her blir det en "light" julevask, tatt av mannen Jeg har mer enn nok med å jobbe 100 % for tiden. Litt baking blir gjort av meg, da Skal blir kjempegodt med to uker juleferie nå.
itb Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 jeg fikk bare en telefon at jeg måtte rydde plass på gjesterommet for mor mi og far kom for å ta julevasken... heeeelt fantastisk herlig! er noen uker siden nå, så jeg må jo ta en litt grundigere varsk enn vanlig før jul, men vunduene er vasket, takene, skapene (alle, til og med klesskapene) osv.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har vasket alle vinduene i 1. etasje. Utenom det skal jeg * vaske komfyr og kjøleskap grundig * vaske glasskap i stua og alle glassene inni * pusse sølvtøy * vanlig helgerengjøring lille julaften Utenom det så blir det rent lite... Ungene merker lite til om vegger og tak samt kjøkkenskaper er rene eller skitne, men de merker om julekakene ikke er i boks, og julepynten uteblir..
1973modell Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2011 Rina; formen er forsåvidt bra... men enormt trøtt på kveldene da..sovner på sofan hver kveld. jeg er 12+3 i dag, i følge legen. har vært på 6 ultralyder allerede..pga av at jeg har mistet så mange ganger og blødningene... men baby veks og trives.. :-)
Briskeby Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Hihi!! Her er det en del som er flinkere enn meg skjønner jeg;-) Har virkelig ikke vurdert å vaske hverken vegger eller tak. Noe av det første jeg gjorde da jeg ble gravid var å ansette vaskehjelp,og kakene satser jeg på at generasjonen over tar seg av. Her snakker vi karrierekvinne i storbyen uten sansen for tradisjonelle verdier;-) Alle ære til dere flinke damer der ute!!
npr Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Hehe. Kjenner meg igjen i deg, Briskeby. Her males vegger og tak oftere enn de vaskes altså... ;)Tror det blir bare en vanlig helgevask før jul i år også Har nok med å samle nok energi til å få julegavene i boks jeg... Ikke begynt ennå på grunn av dårlig form.
Briskeby Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Takk,npr! Var et øyeblikk bekymret for at jeg var den eneste som ikke skjønte viktigheten av rent tak til jul;-) God adventstid til alle sammen!!
Anneeli Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Jeg vasker aldri tak & vegger, og skikkelig rengjøring er mye mer kos å gjøre på våren når sola varmer og vinduene kan være åpne, så her blir det kun vanlig renhold til jul -- som mannen stort sett gjør, siden jeg ikke orker å bøye meg omtrent lenger. Er i uke 27.
fani Skrevet 5. desember 2011 #11 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har avlyst julevask - tak og vegger kan være skitne til neste år, dersom ikke mannen skulle få det for seg at det må gjøres (det kan jeg vanskelig tenke meg). Jeg har nok med å være i jobb om dagen, så resten får være.
1973modell Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #12 Skrevet 5. desember 2011 vi bor på gård, å her er det mye fluer på høsten.. Det blir mye flueskitt..derfor jeg bruker å vaske rundt før jul... Men som sagt blir kun det grøfste tatt i år..
MrsMilla Skrevet 5. desember 2011 #13 Skrevet 5. desember 2011 Her skal julevasken gå som planlagt. Mann og barn skal settes i arbeid på det som ikke er i topp arbeidshøyde for meg, men vegger synes jeg er å ta i - det gjør ikke vi.
MrsMilla Skrevet 5. desember 2011 #14 Skrevet 5. desember 2011 Kanskje vi bydamer som liker jobben vår tenker litt annerledes? Bare lurer litt jeg. Her er det meste hjemme mannearbeid for tida - normalt sett deler vi 50/50 på husarbeid. Og vi vasker heller ikke vegger og tak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå