Gå til innhold

blør mer enn ved vanlig TR, men tester positivt, er det dette som er kjemisk graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satte inn to fire-delte egg den 23. nov. Spottet 2. desemper og full blødning den 3. desember (RG 10). Mye info her. Beklager. Siden jeg skulle på julebord tok jeg en test bare for å ha gjort det. Denne var positiv. Det samme skjedde i dag.

Jeg blør mye, og mere enn ved vanlig mens. Har du litt peiling, så svar uansett. Tusen takk!

Dette er mitt 5 forsøk, aldri testet positivt før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være et Hematom, det blør man MYE av. Hematom er en blodoppsamling og kan komme hvor som helst i kroppen. Også i livmoren.

Jeg hadde det under mitt svangerskap, det hadde også MK73. Mitt svangerskap endte tragisk, Petra døde 20+1.

MK73 endte godt og fødte jeg jente :-)

Jeg har 4 graviditeter bak meg, en døfødt fødsel, 2sa og 1 ma. Jeg skal være ærlig med deg og si at mine erfaringer desverre er dårlige erfaringer.

Men det finnes de som det har gått bra med, som MK73 som fødte (som hun selv kaller det) undret Una.

Jeg blødde hver dag frem til døfødt fødselen, det er helt absurb å ha ei sprell levende jente i magen sin og likvel ha blødninger hinsides det som går ann.

Går du på blodfortynnnende? Det gjorde jeg, Klexane.

Mitt første IVF forsøk var i Norge, Haugesund Sykehus.

Mitt andre i Danmark, da jeg nevnte blodfortynnende for legen i Danmark ble han det vi kan kalle for engasjert. Og sa at det var KUN Norge som gav gravide blodfortynnende og for å si det slik: Det var ikke aktuelt med blodfortynnende.

Når jeg i ettertid vet hva Klexane er, for sant å si så viste jeg ikke det før i etterkant. Jeg bare tok de medisinene uten å sette meg inn i det, trodde faktsik at alt var hormoner! Men jeg kommer aldri til å ta blodfortynnende igjen, med tanke på at jeg fikk de vanvittige blødningene som jeg fikk. Og da snakker jeg om ille blødninger!!!!

Vel, lykke til, håper det går deres vei.

XXXXXXX

Skrevet

Hei KLP

Tusen takk for svar. Bra du er ærlig :) Satte du inn ett eller to, ikke at det har noen betydning sikkert. Men du vet vel sikkert at til og med den som er størst realist kan bli litt koko under disse forsøkene :D

Griper hvert eneste lille halmstrå av håp vi kan finne. Synser selvfølgelig med tanken om at det kan være det ene som dro, men ser vel egentlig det umulige i det. Må vel ringe på St. Olavs i morgen.

Det var tungt å lese om din erfaring. Håper virkelig det går deres vei også. Jeg finner det vel ut om jeg surfer litt, men hvilken rugedag er du på?

XXXXXXX

Skrevet

Jeg er på rugedag 11 og skal teste på onsdag.

Denne gangen er jeg alene, det kom nok ikke frem i den tråden. Men eksen min dro 6-7 uker etter IVF behandlingen. Brukte bla all den blødningen som "unnskylning" for å ikke takle situasjonen. Det skal sies at det var mye blod og jeg trodde seriøst det ikke gikk ann å blø så mye.

Håper du fikk lest litt på tråden til MK73 og dem gikk det bra med. Bortsett fra at samboeren hennes fikk kreft diagnose like før Una ble født.

Det er noen sterke historer her inne, det er nok det.

Men nå som jeg er alene får jeg ikke IVF i Norge, derfor har jeg vært på en klinikk i Københav CFC. Cobenhagen Fertility Senter.

Glem ikke at MK73 fødte ei velskapt datter :-)

Skrevet

Du gjør forresten helt rett i å klamre deg i de halmstrående du kan :-)

viktig å holde motet oppe inntil det motsatte er bevisst!

Skrevet

Var inne på profilen din nå. Hærremin så tøff du er. Å så er det så fantastisk at du valgte å prøve videre alene. Blir det mye dyrere? Hvordan er behandlingen der i forhold til her hjemme i Norge? Del om du har tid og orker. Er litt uerfaren inne på disse sidene, var her litt for et par år siden. Hatt en pause på over 1,5 år som vi egentlig ikke hadde tid til føler jeg nå :) Vi har samme testdag for det om vi ignorerer den glatt. :D

Heier på deg :))

Skrevet

Takk :-)

Danmark er kiip på dopen, kun innvendig lokal bedøvelse, ingen tabletter i forkant. Men de setter en kankyle i armen i tilfelle det er behov for mer dop.

For meg er dette overhode ikke noe problem, for jeg syns faktisk det var bedre med mindre dop. Vondere der og da, men slipper å gå i ørka i lang tid etterpå.

Så koster det 19 400 i Norske kroner og da har jeg valgt den billigste klinikken. Som har kritikk på seg for å være kjappe, effektive, kiip på dop og folk føler seg ikke følelsesmessig ivaretatt.

(hvertfall kritikk som har vært skrevet her inne på BMI)

Men jeg syns heller ikke dette er noe problem for meg, de er en av de eldste klinikker med mye erfaring og det er det som betyr noe for meg.

Så kommer medisin i tillegg, det har kostet meg 8800 kr. Og det er uten Crinone.

Da er jeg oppe i 28 200kr. Så kommer fly og overnattig i tillegg. Og jeg kan ikke reise opp og ned samme dag, for jeg bor så pass langt nord at det lar seg ikke gjøre. Overnattig ca 5000kr. Så da er jeg oppe 33 200.

14 dager med Crinone koster 1000kr, 34 200kr!

For et forsøk, så det er ikke akkurat billig!

Men forhåpentligvis VERDT DET :-D

Skrevet

Jeg også hører til st.olavs. Og de to gangene jeg har testa postivit, har jeg gått til fastlegen og tatt hcg blodprøver. Jeg sier bare at st.olavs vil det og det er ikke noe problem i det. Sist måtte jeg ikke til legen en gang, bare sa det i luka og fikk tatt prøvene med på dag 14 og på dag 16. Og ringte dem for å få svar. Første gangen hadde jeg bra stigning men hadde en SA ei uke seinere. Den andre gangen hadde jeg 69 på dag 14 og 29 på dag 16 og begynte å blø noen dager etter det. Så da var det en kjemisk. Veldig greit å få et svar på en møte. Første gangen sa fatslegen at han kan se på livmorhalsen og han så med en gang at den var åpen faktisk. Så det er jo også en mulighet.

Det som er med dei positive testene dine, det tar jo tid før dei synker hvis du har mista. Men som dei andre sier, så ikke mist håpet før det motsatte er bevist!

Blør du hele tida like mye? Eller er det opphold?

Skrevet

Takk takk for svar :) Blør ikke like mye hele tiden nei. Nå ser det ut som om blødningen er ved å stoppe. Testet positivt i dag også, men en CB puss, sterkt pluss å se.

I går tok jeg en digital CB som viser tid. Det står bare gravid, 1-2 uker. Trodde jeg kunne bruke denne for å se om verdien var lav, altså 1-2 uker. Tenkte at den burde si 3 uker, men den sier fra om hvor legne det er siden egget ble befruktet. Så er vel like langt :)

Skrevet

Heia Ma74, har du bestilt blodprøve? slik at du får målt HCG'en og sett om den stiger eller synker?

Krysser fingre for deg :-)

XXXXXXX

Skrevet

kan det være at kroppen din skyver bort det ene egget og det andre har festa seg??

Besteveninna mi begynte å blø og trodde det var over,men gutten er 2 år idag.

Skrevet

Hei til dere knusegodejenter :)) Jo da synser rundt alle mulige forklaringer her. Ringte St. Olavs og de ville ha meg dit for å ta blodprøve, så gjorde nå det. Fikk svaret nå. FSH var på 50, og det var visst bra til å være på rugedag 12, men ikke om det hade vært rugedag 14 som jeg forsto. Skjønner vel ikke så mye av denne prøven. Vet vel mer om onsdagen når jeg skal ta prøve nummer to. Om den da ikke har økt betraktelig er graviditeten kjemisk. Men de tror nå jeg er gravid :/

Men kommer jo ikke unna det faktum at jeg blør fælt ennå, trodde den hadde stoppet før i dag. DRITT!!!

Lever i håpet, for jeg må :)) Ikke vær redd for å dele mer :)) Ha en finfin kveld dere som greier det, jeg skal forsøke! :D

Skrevet

Dumme meg som så feil på prøveark. Er hCG som er testet.

Skrevet

Hvordan går det med dere?? Ingen forandring her. Tester positivt, er sterkere strek også, men blør. Merkelige greier.

Skrevet

Heia, hvordan går det med deg? Blør du fortsatt? hvordan er FSH målingene? Jeg har ikke greie på FSH målinger, så det må du gjerne forklare. Jeg er bare vant med HCG måling.

Jewg skal på UL 30 desember, det blir ingen HCG måling på meg, de mente det ikke var nødvendig med mindre jeg fikk blødninger før tidlig UL. Kunne faktisk få UL 28 desember, men velger selv å vente til den 30 desember. Dersom jeg hadde tatt UL den 28 og de ikke fant hjertelyd måtte jeg sikkert vente til over nyttår. Derfor smører jeg meg med tolmodighet i håp om at det er hjertelyd den 30! Det er nå bra det er mye som skjer i desember, så går kansje tiden litt fortere :-)

Håper virkelig blødningene har gitt seg, jeg vet alt for godt hvordan det er å gå med blødninger i svangerskapet, det er fryktelig tungt. Håper du slipper det.

XXXXX

Skrevet

Hei hei, KLP :)

Bare dumme meg som så feil på blodprøvearket, det er HCG jeg har målt :flau:

Hadde HCG på 50 på rugedag 12, og 90 på rugedag 14. Dette var visst fine tall. De ville likevel ha meg inn nå på mandag for å ta nye, siden jeg fremdeles blør. Det har nesten stoppet nå. Så har jo et lite håp om at dette skal gå bra (jeg lyger litt, tror jeg har et stort håp, for det om jeg er ganske realistisk til vanlig).

Var ikke dette jeg ventet når jeg endelig skulle teste positivt, etter x antall år som prøver og 5 IVF forsøk med fullt regime på alle. Hater de hormonene vi må ta, men er jo velidg glad de finnes. :/

Du må virkelig holde meg oppdatert. Ultralyd før nyttår du da :) :heldiggris:

XXXXX

Skrevet

Du så vel at jeg hadde svart deg på noe annet på en annen tråd her. :)

Skrevet

Det er ingen ting å være flau for, det er så mye å holde styr på :-) alle disse forkortelsene, spesielt her inne på barn i magen, de sliter jeg med å holde styr på :-)

Blodfortynnende, tar du det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...