Gå til innhold

Endelig kom lille Aida- fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nydelige Aida valgte å komme til verden forrige helg. Fødselen gikk veldig fort. Jeg merket tendenser til rier tidlig på dagen lørdag den 26 november (var da i uke 39+4) men de var veldig svake. Kjentes ut som sterke kynnere med menssmerter. Smertene tiltok utover dagen og jeg fikk mannen min til å komme hjem da jeg mistenkte at noe var på gang.

Riene tok seg litt opp rundt kl 1800. Da klokka var åtte kjente jeg et skikkelig støt i ryggen og jeg var forsåvidt ikke i tvil om at dette ble bare verre og verre. Det var da ca 6-7 min mellom hvert tak.

Vi dro til St Olavs Hospital. Jeg hadde da 1 cm åpning kl 2030 og jordmor mente det kunne ta litt tid. Jeg følte at riene tiltok såpass at jeg ikke ønsket å dra hjem. Vi fikk derfor ligge på hvilerommet jeg og mannen min. Etter et par timer hadde jeg 2 cm åpning og da begynte det å skje ting. Jordmor kunne kjenne hodet for hun lå veldig langt ned.

Så plutselig tiltok riene voldsomt. Det var da 3 min mellom hver rie og kl halv ett ble det konstantert 6-7 cm åpning. Da var det bare å forberede seg. Smertene var nå intense og jeg kunne bare glemme epidural. Det var bare å belage seg på en naturlig prosess. Så etter kort tid fikk jeg vite at det var 10 cm åpning. Vannet gikk kl 0220 og kl 0305, altså tre kvarter enere, lå jenta mi på magen min og smatte på puppen.

Ord kan ikke beskrive. Jeg er overveldet av denne opplevelsen. Det er det beste jeg har opplevd i mitt liv. Pappan var også helt fra seg og rimelig hårløs på brystet etter mine gripetak i genseren hans. Han ga meg saft, holdet meg i hånda og tilgjengeliggjorde seg for på alle måter.

Vi kom hjem onsdag rimelig utmattet. Aida spiser, sover og er bare helt skjønn. Vi føler oss som verdens heldigste og nyter hvert sekund i denne kaotiske, herlige, bekymringsfulle (hjelp...hvorfor skriker hun) tilværelsen.

Flott fødselsopplevelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!

Nydelig navn:)

Skrevet

Gratulerer sa masse og kos dere med Aida

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta! Det hørtes ut som en fin fødsel. Takk for at du delte historien med oss! Nå gleder jeg meg til det blir min tur å hilse på den lille frøkna som er i magen!

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Håper jeg får like bra fødsel :)

kos dg mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...