sweet<3 Skrevet 3. desember 2011 #1 Del Skrevet 3. desember 2011 Skal sende inn helsepapirer og journal fra ullevål, etter 1x ivf og 1xicsi.. Mest sannsynelig møte i januar. Vi ønsker sperm donor, da vi ikke orker flere runder med medisiner osv osv på ullevål! Dette blir da evt inseminasjon i naturlig syklus... Utrolig spennende kjenner jeg Noen som har vært gjennom det samme(nesten)?? Hvordan trivdes dere med ivf klinikken og hva slags priser kan man forvente seg totalt?? Jeg vet at det er ca 7000,- per forsøk, men så var det kjøp av sperm osv. Jeg er veldig takknemlig om noen ønsker dele erfaringer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143844923-da-har-jeg-kontaktet-ivf-klinikken-p%C3%A5-majorsua-erfaringer-anyone/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosedottene Skrevet 4. desember 2011 #2 Del Skrevet 4. desember 2011 Hei. Vi er to jenter som også har fått hjelp hos IVF-klinikken Oslo. Her er litt om kostnadene og erfaringene våre IVF-klinikken kostet oss 1.220 kr for konsultasjon og 7.004 kr for inseminasjon. Til sammen altså 8.224 kr. I tillegg kom jo reisen til og fra Oslo. Fra European Spermbank kjøpte vi tre strå (IUI) og én barnerett. IUI: 370 euro x3 = 1.110 euro = 8.700 nok Frakt: 300 euro = 2.350 nok Barnerett: 600 euro = 4.700 nok Til sammen ble dette 15.750 norske kroner. For oss klaffet det over all forventning på første forsøk, så vi har nå to strå vi ikke kommer til å bruke. Slikt kan man naturligvis aldri vite på forhånd. I og med at frakten er såpass dyr, valgte vi å kjøpe tre strå. Neste gang kommer vi nok også til å kjøpe tre strå i første omgang. Da kommer vi til å bruke en annen donor fordi da er det "min tur" og vi ønsker trekk er mer lik meg. Nå er det min kone som går gravid og vi valgte denne donoren ut ifra hennes trekk Ellers vil jeg bare si at vi er superfornøyd med klinikken. Veldig hyggelige mennesker som gjorde alt for at vi skulle føle oss komfortable og velkomne. De har mottoet TTT - Tid Til Termin skal være så kort som mulig - og dette følte vi virkelig de kan stå for! De gjorde alt de kunne for at vi fikk insemineringen ved første mulighet, til tross for at vi klarte å klusse det til med innsending av papirer *flaut* Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143844923-da-har-jeg-kontaktet-ivf-klinikken-p%C3%A5-majorsua-erfaringer-anyone/#findComment-143845337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Del Skrevet 7. desember 2011 Rart at dere ikke vil bruke samme donor så barna blir biologiske søsken. Dere har jo allerede to strå til søskenforsøk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143844923-da-har-jeg-kontaktet-ivf-klinikken-p%C3%A5-majorsua-erfaringer-anyone/#findComment-143854689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosedottene Skrevet 7. desember 2011 #4 Del Skrevet 7. desember 2011 Vi føler at det er det riktige for oss. At vi har to strå igjen har liten betydning egentlig. For å bruke de, må vi uansett kjøpe en barnerett til, og det er det ingen garanti for at vi får. Vi ønsker at donor skal ha likest trekk til den som bærer barnet - kun basert på hårfarge og øyenfarge (mao, vi kjøper ikke mer informasjon). Dette er naturligvis ikke er noen fasit på hvordan barnet kommer til å se ut, for også helt biologiske søsken kan være ulike som natt og dag Vi forstår derimot godt at mange heterofile par ønsker like trekk til mannen. Siden vi er to jenter, er der ganske opplagt at genene til den andre uansett ikke er til stede. En annen grunn er at vi ønsker at hvert barn skal få en helt egen mulighet til oppsøke sitt opphav dersom de ønsker det. Ved bruk av samme donor, kan det hende at kun den ene ønsker å benytte seg av dette, mens den andre ikke vil. Det kan føre til en litt kinkig situasjon, men trenger absolutt ikke å bli det. Det er absolutt et vanskelig spørsmål. I tillegg føler vi at at det er litt dumt at "linken" mellom barna skal være donor, noe som kan være et egoistisk valg fra vår side. Vi føler også at det kan bli mye stress, og potensiell stor skuffelse, dersom noe skulle hindre planen om biologiske søsken. F.eks. dersom donor har sluttet å donere og det er tomt, eller at barneretten på donoren er "brukt opp". Vi har snakket mye om dette, og føler som nevnt at forskjellige donorer blir riktig for oss. At andre par velger andre løsninger har vi stor forståelse for. Det er ikke et lett valg! Hvem vet, kanskje vi likevel velger å bruke de resterende stråene? Vi vil alltid være åpne for å endre på "planen", dersom vi skulle finne ut at en annen løsning er bedre. Vi har tross alt ikke blitt foreldre enda og mye kan forandre seg Men søskenforsøk i seg selv er ikke noe mål for oss. Vi ønsker oss bare barn <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143844923-da-har-jeg-kontaktet-ivf-klinikken-p%C3%A5-majorsua-erfaringer-anyone/#findComment-143856036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå