utålmodig-11 Skrevet 3. desember 2011 #1 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg lurer på hvor mange inseminasjonsforsøk som er vanlig/normalt/anbefalt før man evt. går over til ivf? I og med at man betaler for det selv (i alle fall oss single) har man vel en del man skulle ha sagt om saken, så hva er avgjørende? Noen som har lyst til å dele sine erfaringer? Selv er jeg 39 år og har et barn på snart 4 år fra tidligere ekteskap. Ble raskt gravid den gang, og det er ingenting som tilsier at jeg ikke skal kunne bli gravid igjen - bortsett fra den biologiske klokka. Men man vet jo aldri. Har vært 3 turer i Århus, siste gang for en uke siden. Jeg lurer også på om det kan være lurt å bytte til en annen donor etter x antall forsøk, og i så fall etter ca hvor mange? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143844897-overgang-fra-inseminering-til-ivf-n%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
veivalg Skrevet 4. desember 2011 #2 Del Skrevet 4. desember 2011 Hei! Jeg har valgt å gå over på ivf nå. Har hatt 6 forsøk med inseminering, er 37 år og har aldri vært gravid før. Alt er helt normalt og CFC mente jeg skulle ha minst 7 forsøk med inseminering. I samråd med min gynekolog bestemte jeg meg for å gå over på IVF nå for å forbedre mine sjanser. Det er helt sikkert en tøffere emosjonell prosess, og det er en helt annen kostnad, men sjansen for å lykkes på hvert forsøk er ganske mye større. Jeg vurderte å ta en siste og syvende inseminering denne syklusen mens jeg har ventet på å komme igang med IVF, men når CFC sa jeg hadde 10% sjanse for å lykkes med inseminering uten hormonstimulering, valgte jeg å stå over. Planen min er å starte opp med langt regime nå i kommende syklus og håper på et fruktbart 2012 ) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143844897-overgang-fra-inseminering-til-ivf-n%C3%A5r/#findComment-143845631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå