Gå til innhold

mine hænder virker ikke riktigt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

mener absolut å ha lest et sted at dette kan være vanligt,men spør allikevel om andre har merket det samme.

det er ikke hele tiden og ikke noe større problem,men har merket at mine fingre reagere lidt annerledes,at jeg plutselig kan tabe det jeg har i hånden og at håndkreftene ikke er så gode som de plejer.

Er der andre der har prøvd dette og vet det dere hvorfor det skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har fått CPL? Carpael Tunnel Syndrom. Eg har erfaring med dette frå tida eg gjekk umedisinert med fallande stoffskifte. Spes. hadde eg det på morgonen, var som om hendene var svake og ikkje reagerte....

Har høyrt at det kan oppstå i svangerskap også.

Sjekk google.

Skrevet

Tror det er helt normalt. Jeg har også mista litt styringa på kreftene i armene i det svangerskapet her. Knust en del glass for å si det sånn:) Men hvis du er veldig usikker så kan du jo feks ta det opp med legen/jordmor på neste kontroll.

Skrevet

Carpal tunnel syndrom, vanlig hos gravide, kommer av at det er ekstra væske i kroppen som gjør forholdene inni håndleddet ditt trange, og som klemmer på nervene som går gjennom denne tunnelen. I og med at graviditet er en tilstand som går over ;) gjør man ingenting med det. For de som får dette utenom graviditet er det operasjon som er behandling. Prøv deg frem med hva som hjelper - ha hånden i høyde med hjertet, riste litt, ha den i en spesiell stilling etc. Mange våkner også nattestid fordi hånden sover/dovner bort, rist eller lignende da også, eventuelt ta smertestillende som Paracetamol hos det er for vondt.

Skrevet

ette har jeg aldri hørt om ha sammenheng med graviditet, men ble glad da jeg leste det, for jeg har det også slik! Føler megg litt nummen i hendene og har vært mye svakere den siste mnd. Jeg har måttet be mannen min om hjelp til å skru opp korker ol hver dag, og har vært litt "småirritert" for at han har begynt å skru alt så hardt igjen! Men da er det kanskje ikke slik nødvendigvis:)

Skrevet

Vet ikke hvorfor det skjer forresten, men kan tenke meg at det er litt logikk i at det er noe i kroppen vår som ligger og klemmer litt på blodkar ol. Man får jo gjerne forstoppelse, dårligere blodsirkulasjon og slikt når man er gravid.

Skrevet

Hei

Takk for svar, ja mente jeg hadde hørt noe om at det var vanligt, men det er ihvertfald ikke pga vann i kroppen, eller mye vektøkning for jeg har jo ikke tatt noe på i hele svangerskapet.

men kanskje stoffskiftet eller at hun ligger på noe skal høre litt med legen i neste uke.

Husker at den første lå på en nerve der gjorde meg veldig svimmel i perioder gjennom annen del av svangerskapet.

sådan er det jo med de små beboer de trenger plass ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...