Grand Old Lady Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Altså med begge beina i lufta samtidig.
PeppaPig Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Jenta mi var ca 21 mnd gammel. Aner ikke om det er tidlig ute, normalt eller sent ute...
mer enn bare mor Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 hmm.. husker ikke helt men han var nå i alle fall 2. Mellom 2 og 2 år og 2 mnd tror jeg
det er berre mordi Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Var nok 3-4 mnd før hun var to. Hoppet rundt i sommer. Fyllte 2 i oktober.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Mine har vært litt sene med dette i forhold til hvordan de ellers har vært motorisk. De tre yngste har vært veldig tidlig ute med alt motorisk, så når de var omtrent akkurat 2 år (+1-2 mnd) da de lærte seg å hoppe er ikke det sent, men sent for å ha vært så tidlig med andre ting. Eldstemann var generelt treg motorisk og var da også over 2,5 år før han klarte å hoppe med bena samlet. Da snakker jeg om å hoppe med begge bene godt opp fra bakken uten å holde seg i noe altså. Var en gang en slik tråd som dette der veldig mange svarte 15-18 mnd på sine barn og en til slutt lurte på om barnet hennes var ekstremt tregt som ikke klarte å hoppe med begge bena uten å holde i noe, og da viste det seg at de fleste hadde svart for når de hoppet mens de holdt fast i noe. Sier ikke at de på denne tråden gjør det, for dette var mer normal alder, men bare kom på det når jeg var inne på tråden nå :-)
Sistah*G07*J09* Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Storebror - hoppet rett før han var 3år. (sen motorisk/tidlig språklig). Lillesøster - hoppet da hun var 16-17mnd (veldig god motorisk, sen språklig). Så her har vi to totalt forskjellige unger
knerten09+ knerteline11 Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Hmm husker ikke helt når knerten begynte med det. Men han hadde hoppet en stund før han fylte 2 i sommer i alle fall. Han elsker å hoppe, både på bakken og ned fra høyder.
LillemorHeidi Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 Lillepia hoppet rundt når hun var 20 mnd
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 Eldste min begynte å hoppe da hun var 1,5 år gammel (18 mnd)- med begge beina i lufta samtidig, og uten støtte. Tror ikke det er noe krav om at de skal kunne hoppe slik før 4 års kontrollen på HS, så hun var tidlig ute. Lillesøster er nå 14 mnd gammel og prøver intenst å knekke hoppekoden for tida, og det er like festlig å se på hver gang hun prøver å kopiere storesøsters hopping, men uten at beina rikker seg fra underlaget
Cornelianelia Skrevet 5. desember 2011 #11 Skrevet 5. desember 2011 Min er 2 år og 6 mnd nå, og helt normal i motorisk utvikling. Han hopper faktisk ikke skikkelig ennå. Han sier vel selv at han hopper, men et skikkelig hopp med begge beina samtidig er det ikke. Men er ikke bekymra for det.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 5. desember 2011 #12 Skrevet 5. desember 2011 Tja, jeg tror kanskje han var rundt 1,5 år, eller kanskje tilogmed litt før. Husker jeg var utrolig stolt i hvertfall :-)
bønni Skrevet 5. desember 2011 #13 Skrevet 5. desember 2011 15 mndr :-) Å så kry jeg var, hehe, han var skikkelig flink. Den ene tingen han var skikkelig tidlig ute med. Og det var med begge beina på likt og uten å holde seg, såh ;-)
lille frø, mor til to Skrevet 6. desember 2011 #14 Skrevet 6. desember 2011 Tror det er veldig individuelt når de lærer å hoppe. Velsa her tror jeg var tidlig ute, da hun begynte å hoppe ved 12-13 mnd alderen. Vi kjøpte trampoline til henne da hun var knappe 1,5 år. Der hoppet hun hver dag. I dag er hun akkurat blitt to og nå hopper hun ned fra sofaen osv. Litt rart med det, men med nummer to så "gidder" jeg ikke følge med når hun lærer de forskjellige tingene. Vet jo at det kommer etterhvert uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå