Maewin Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Jenta mi er 8 og en halv måned og begynner å bli ganske så mobil. Hun kravler som en helt, og reiser seg etter alt mulig rart. Med denne nye egenskapen har hun jo også begynt å komme seg bort til ting vi ikke vil hun skal leke med. En av disse tingene er en kurv full av spill som ligger nederst i en liten bokhylle fra IKEA. Når hun krabber bort til kurven bruker jeg å si et litt strengt "Nei" til henne, og da ser hun litt rart på meg. Før har vi også gått bort og fjernet henne fra situasjonen, men i dag fant jeg ut at jeg skulle prøve å se hva som skjedde: "Baby kryper bort til kurven" Meg: Sophia, nei "Baby ser rart på meg, stopper opp litt" "Jeg godprater med henne" "Baby snur seg tilbake mot kurven og legger handa på den" Meg: Sophia, nei "Baby stopper og snur seg mot meg, tar frem surleppa" "Jeg godprater med henne" "Baby snur seg igjen og tar på kurven" Meg: Nei Sophia "Baby stopper og ser på meg, begynner med en trist liten gråt" Meg: Det går bra altså, alt er fint! Sånn fortsatte det litt til jeg spilte musikk på babygymmen hennes og hun kravlet bort til den istedet og smilte til meg. Synes det var litt morsomt at hun ble distrahert nok av et nei til å slutte, men ja, så er jeg jo førstegangsmamma så terskelen ligger ganske lavt der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå