mbea Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Tenker litt fremover, og ser at det er masse salg på bilseter nå før jul. Men er så utrolig usikker på hvilket sete jeg skal velge for tulla mi. Nå bruker bi Maxi cosi Pebble med family fix base. Dette var best i test for noen år tilbake hos TV2. HTS BeSafe iZi Kid X3 Isofix (0-18kg) har også fått best i test, og vi vurdere dette, men det står også at setet er litt trangt og har dårlig plass til barnet. Vi har en STOR jente så kanskje dette ikke er sete for oss da? (3mnd 64.5 cm og 7.2kg) Vi har også sett på Maxi Cosi Pearl som kan brukes sammen med den basen vi allerede har, og dette sete gjorde det også bra i testene til TV2. Men dette setet er bare forovervent, og det kan jo bli litt utrygt?? Hva hadde dere valgt? Er der andre seter jeg burde vurdere? Takk for hjelpen!!
Krisa71 Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Har du sett på Britax Hi-Way? Regulerbar rygg, kort sitteflate så barnet får god plass til bena når det er bakovervendt. Kan monteres midt i baksete. Vi skal gå for det denne gang.
Maia&Mathias <3 Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Jeg kan anbefale Acta Graco Belogic. Det går fra 9-25 kg og er bakovervendt. Er godkjent i PLUS-test i Sverige (en veldig streng sikkerhetstest) og er ett av de største setene på markedet. JEg har en stor gutt på 2,5år og han sitter greit i dette sete. Måtte bytte ut BeSafe Izi Combi for noen måneder siden pga vekten til lillegutt (veier nesten 18kg) og lengden. Belogic sete er det setet de har best beinplass i også, de andre setene sitte kliss inntil seteryggen og de må ha beina ned på sidene når de blir lange nok til det. Iom at du har ei stor jente så vil jeg kjøpt et sete som går opp til 25 kg med en gang. Så slipper du forhåpentligvis å bytte sete igjen før ho skal over i beltestol. Lykke til!
Maitrollet Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Jeg lurer også veldig på hva vi skal kjøpe for noe neste gang og klarer ikke bestemme meg for noe som helst. Belogic gjorde det jo helt elendig i testen til forbrukerrådet, så vet ikke om det er det beste å kjøpe heller? Noen andre tips?
mbea Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2011 Ja dette er så forvirrende... Det jeg har gjordt nå er å printe ut oversikten fra forbrukerrådet og så skal vi ta turen til Babyshop i dag og se hvordan jenta sitter oppi de forskjellige setene. Jeg tror hun kommer til å sitte best i ett forovervendt sete, siden hun er lang og kommer nok til å bli lang. (jeg er 170 og pappen er over 190) Men så vet jeg jo at forovervendte seter ikke er så bra som bakovervendte... Blir spennende å se i butikken.
Maitrollet Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har undersøkt en del i dag. Tror kanskje vi kommer til å ende opp på Britax Hi Way II som er plusgodkjent opp til 25 kg (forhandlerne kaller det visstnok bare for Hi-Way for tiden uanett, men Hi-Way II skal være det eneste som er i salg). Mye fordi vi vil ha et bakovervendt sete, det er litt billigere enn andre stoler som har gjort det bra i test, og fordi det ikke skal ta så stor plass i bilen, i tillegg til at det er godkjent opp til 25 kg og derfor vil passe lenge.
Appelsinpiken Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Vi har besafe combi x3, står bakovervendt nå, men kan snus om vi har behov for det.
Håpefull77 Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Vi endte med britax hi - way. Bakovervendt, tar liten plass, anbefalt av trygg trafikk ved at det har bestått den svenske pluss testen. I tillegg er det rimeligere enn andre. Ikke det at penger er viktig når det kommer til sikkerhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå