Gå til innhold

Hvordan julekaker baker dere i år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Delfiakake, kransekaker, havremakroner.

Og så er det noen andre som heter hjortetakk, peppernøtter, serinakaker, colapinner, pepperkakestenger og slikt som du kan bake :-)

Pleskner er det faktisk også noe som heter.

Annonse

Her blir det pepperkaker, kransekakepinner, krumkaker, havreflarn og verdens beste hjemmelagde karameller! I tillegg baker jeg rundstykker og horn :)

Jeg elsker å bake, akkurat nå har jeg et brett med boller i ovnen, og to brett sjokoladeboller som står og hever seg store og fine! :)

Hei Snuppo! :)

Dette er mammas oppskrift, og de blir veeeldig skummelt gode(bare så du er advart..) :)

Havreflarn:

200 gram smør eller margarin

3 dl sukker

6 dl lettkokte havregryn

2 ts bakepulver

3 ss hvetemel

2 egg

Rør smør og sukker hvitt, og bland deretter inn resten. Bruk spiseskje og legg røren på et bakepapir i passe store "hauger", husk at de vil sige utover, og må ha god plass.

Stekes på 180 grader i ca 8 minutter!

Annonse

har laget så langt

sara bernhard x 3

brune pinner

pleskener

kransekakestenger

kokosmakroner

nøttetopper

har også tenkt å lage

julekake

brente mandler

havreflarn

pepperkaker

kakemenn

kapsboller

marsipan, hjemmelget.

har også planer om å lage kjempe suksess til å ha i frysa,sammen med en langpannekake, enten i sjokoladeform eller sukkerbrødbunn...lager megge i langpanne.

17.03 her

det har ikke slått deg da, at det også er julegaver her?? det er det illefall for min del,tenkte å gi det til den eldre generasjonen,oldeforeldre....

ellers liker vi godt å både ta med ,og ha nok å tillby når det er gjester i hus,eller som skal besøkes.

følte du deg truffet eller?? hva skal du lage da 17.23 ??????????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...