Gå til innhold

Drikker dere brus dere som ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til nå vært litt forsiktig, men tar et glass pepsi max i ny og ne, merker ikke noe spes på tulla. Har flere venninner som drakk masse pepsi max da de ammet og ikke merket noe. Tenker på koffein og kullsyre, har dere merket noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med eldste ble det reaksjon hvis jeg hadde fort stort koffeininntak. Han ble da våken og urolig. Kunne derfor ikke drikke for mye av det på ettermiddag/kveld. Men yngste har jeg ikke merket noe, men har vært litt forsiktig da.

Kullsyre har ingen av de reagert på.

Skrevet

Jenta mi reagerer på kullsyre og får vont i magen. Men jeg blir dårlig i magen av det selv også så her drikkes det minimalt med brus. Det blir mest vann, kanskje litt juice og saft innemellom. Visst du ikke merker noe på Tulla di så går det sikkert fint.

Skrevet

Jeg var forsiktig i begynnelsen, men nå tenker jeg ikke på det lenger. Ville tenkt mer på koffeinet i Pepsi Max'en enn kullsyre. Jeg prøvde å holde meg til brus uten koffein i.

Skrevet

Kullsyre drikker jeg, har aldri merket at vesla reagerer på det. Men er forsiktig med koffein, drikker bare én latte om dagen. Mener å huske at det er anbefalt å begrense koffein i ammeperioden.

Skrevet

Jeg er så sjokoladefysen så jeg prøver å kun drikke vann, men nå som jula nærmer seg blir det sikkert litt brus.. Kommer uansett til å ta det litt pent så ikke jeg risikerer noe magevondt hos lille =) Har ikke drukket så mye brus etter at han ble født så er ikke sikker på reaksjonen enda...

Skrevet

nei å jeg savner det såå! Hun reagerer veldig på det, regner med det er kullsyren, det rett og slett smeller i bleia hvis jeg har drukket brus kvelden før :P + at hun får mye magevondt. Tok noen helger før jeg skjønte at brusen var synderen.

Men unner meg i blant et lite glass når det er lenge til neste amming, som nå :) Drikker bare vann ellers og begynner å bli ganske lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...