Gå til innhold

Litt statistikk ang. aborter

Anbefalte innlegg

Altså: 30 prosent av svangerksap ender med abort, sier man, men omtrent halvparten av disse tilfellene skjer faktisk før man har oppdaget at man er gravid (altså i løpet av de 4 første ukene av svangerskapet).

Etter denne tiden har sjansen sunket til 15%, så er man i uke 5 eller mer har man faktisk veldig gode odds! MA inngår vel sikkert i denne statistikken, og skjer faktisk veldig sjelden (selv om man skulle tro noe annet ved i være i dette forumet). Sjansen for å spontanabortere blir mindre og mindre for hver uke som går i svangerskapet.

Med andre ord: Er man først blitt gravid er sannsynligheten høyest for at det går bra. Selvfølgelig kan man ikke vite noe sikkert, men det kan man jo heller ikke med alt annet i livet, så hva er vitsen med å bruke så mye tid på å bekymre seg over det? Det går som det går uansett, og din bekymring vil ikke gjøre noe forskjell fra eller til.

Så fikk jeg sagt det, i alle fall. Prøv å hygg dere med graviditetene deres!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143843066-litt-statistikk-ang-aborter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen hjertelig takk for dette innlegget! var akkurat det jeg trengte akkurat nå :) :) :)

Har lest mer og mer her inne og virker som 99,9 % har opplevd en SA eller MA.. Kan jo ikke gjøre annet enn å blir bekymret!

Men kjente skuldrene ble sunket nå :) Trenger å bli minnet på hva som er virkelig en gang i blant :)

Det er alltid godt å lese sånt, og jeg vet jo det egentlig, men jeg må bare si at for min egen del, og etter noen skuffelser de siste to årene, så MÅ jeg samtidig være forberedt på begge utfall, for jeg vet hva skuffelsene har gjort med meg. Så jeg håper og tror at alt går bra denne gangen, men for meg hjelper det å være forberedt på det motsatte også. Så for meg gjør faktisk bekymringene noe fra eller til... Men er helt enig i at de som ikke egentlig har noen grunn til bekymring, skal nyte graviditeten fullt ut :-) Satser på at jeg kan gjøre det samme om et par uker :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...