C.L.H85 Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Vesla på 8 mnd sparker av seg dyna i løpet av natta og hun er iskald på bein og armer når jeg kommer for å ta henne opp om morgenen.Hvor er det eventuelt man kan kjøpe slike poser? Hun er 70 cm og veier vel rundt 11 kg, så det må være litt størrelse på det. Takk for svar:))
skatten 21.41 Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Kjøpte nettopp nattpose på en nettbutikk som heter bambina.no. veldig fornøyd med den. Ellers så selger de på barneutstyrsbutikker som barnas hus o.l
MammanTilMax Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 Vi kjøpte på ikea De har flere forskjellige i str 6-18 mnd, passer fint til lillegutt her som er ca 8 kg og 70 cm hvertfall.. Billig å i forhold til barneutstyrsbutikker hvor de ofte litgger på 500 kr etter det jeg har sett.. På ikea koster de 129 kr
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Åååså deilig å høre om flere 8 mnds babyer på 11 kg <3 Her er han riktignok 7 mnd + 3 uker og antakeligvis 11,5 kg men likevel.. Så en nyydelig "onesize" fotpose fra LilleLam med lange ermer, men den trur jeg ikke Muffin hadde klart å presse seg inn i om det så sto på livet Her har vi nettopp kjøpt tykk ullpysj med fot fra nøstebarn, venter på å få den i posten! Ei venninne har en slik til sin gutt, og den var bare så tykk og god <3 Og så funker det forresten mye bedre med tynt, strikket ullteppe enn dyne her i gården; Muffin enser ikke det tynne teppet på samme måte som den tykke dyna (blir mye brytekamper hver natt med dyna, så den har vi kassert. Heldigvis er Muffin varmblodig). Nå bruker vi bomullspysj med fot og ullteppe, når vi får nøstebarn-pysjen kommer vi ikke til å bruke dyne i det hele tatt. Ca 18-19 grader på soverommet. Trur kanskje fotpose kan bli litt skummelt når de om noen mnd reiser seg opp? Ser for meg at de lettere mister balansen og slår seg mot sprinklene?
C.L.H85 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2011 Madolyn & Muffin: Ja vesla her har alltid vært ganske fin å stor baby;) Hun er VIRKELIG matglad, men de er jo så deilige når de har litt størrelse. Ja jeg har også vært skeptisk til nattposer, kanskje jeg skulle prøvd et ull pledd isteden? Vi har 2 hjemmestrikkede babypledd , så kan jo prøve det:) Men har ingen ullpysj, men kan vel bare bruke ullbody og ull stilongs?
kinaputten Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 ullposer http://www.mamut.net/englebarn/subdet323.htm http://www.vidunderbarn.no/productdetails.php?product=428
april2011mamma Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 vi har kjøpt nattposen fra ikea og den er super!!! Jeg tror ikke nattposen er økt fare for å ramle..... det er faktisk mye vanskeligere for de små å klare å reise seg i posene kontra det å ikke ha det så der er nok nattposene best..... om de slår seg litt i sprinklene tar de ingen skade av det for å si det sånn tvert imot er dette en fin måte å øve opp balansen og koordinasjonen... Men utenom dette er det jo smak og behag hva man vil ... de ullpysjene fra nøstebarn er supre om man har det kaldt på soverommet ellers blir jo de grådig varme, eller det er det jeg tenker men vet at mange bruker de og er kjempefornøyde:) personlig vil jeg at lille skal sove med dyne eller pledd for føler dte blir så nakent og ukoslig å sove uten noen ting:) hehe litt rar der jeg da Men det er jo mange fine forslag som har kommet her så da finner du nok det som passer deg best :=) Ha en flott dag og helg alle sammen!
Maibaby:) Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Har både Stokke pose til gutten min (dyr) og en billig fra H&M funker egentlig like godt begge to, eneste er at stokke sin er tykkere! synes det er greit når jeg legger skatten min at han får ligge i posen, da holder dyna seg på, mn i tillegg ligger posen på badet og er varm og god ved leggetid, sånn at mini ikke merker så godt at senga er kald;) har forresten også en stor gutt! 5 og en halv måned og 10,4 kg og 73 cm!! helt perfekt!!!
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 3. desember 2011 #9 Skrevet 3. desember 2011 Aprilmamma: enig i at det blir litt mer ukoselig uten noe over seg, men nå er Muffin mye urolig i søvne. Han roterer 360 grader i senga flere ganger hver eneste natt, og ligger også en del på tvers, så han havna ofte helt under dyna, like ofte lå dyna i den ene sengeenden og Muffin i den andre. Om jeg titter på videocam kl 02 kan han f eks ligge på ryggen med hodet i fotenden, og kl 03 kan han ligge på magen med hodet kjørt oppi et av hjørnene ved hodeenden. Så her føler jeg virkelig at teppe/dyne gir Muffin enda mer urolig søvn, da han havner under/oppå eller begynner å lekesloss med dyna i søvne og våkner av det. Og etterhvert som han klarer å reise seg og blir enda mer mobil, så klarer jeg ikke å se hvordan umuliusen skal klare å ligge pent under en dyne natta gjennom altså <3 hehe.. Her kan vi bare senke temperaturen i rommet om Muffin blir varm i pysjen fra Nøstebarn, det anbefales vel uansett sovetemperatur på 18 grader, så vi har 1-2 grader å gå på Det tenkte jeg ikke på; at fotposer så klart kan forhindre barnet i å reise seg Men blir de ikke da rasende fordi de ikke får det til?? Muffin er så sta og utålmodig; kan ikke skjønne hvor han har det fra altså *hehehehe*
Høna08 Skrevet 3. desember 2011 #10 Skrevet 3. desember 2011 Gode nattposer får du kjøpt på IKEA, H&M, barneutstyrsbutikker og nettbutikker. Anbefaler virkelig å bruke pose hvis hun godtar det. Vi brukte til storebror til han ble to år Ikke noe problem medå reise seg i posen, han datt aldri selv posen var på (og hvis han gjorde det datt han jo i e myk seng og sprinkelbeskytter....), men fordelen er at han aldri lærte seg å klatre ut av sprinkelsenga FInnes soveposer helt til 3års str:) Det andre er at soveposen ble tryggheten hans. Han kunne sove hvorsomhelst, borte,på ferie o.l så lenge soveposen var der, det var på en måte soveplassen hans. Om sommeren bestillte jeg poser fra babysleep.com for å få tynnere varianter. På det varmeste sov han bare i bleie i sovepose med 1.0 TOG (nå på vinteren er det 2.5 TOG) Lillesøster på 8 mnd sover i sovepose nå og sover trygt og godt hele natta og er varm og god på morgenen
FrkChihiro Skrevet 3. desember 2011 #11 Skrevet 3. desember 2011 Vi har en fra Babyshop. Dyr (500 ,-), men veldig fornøyd. Den er i tynn bomull. Da har hun en vanlig bomullspysj underst (ullpysj bare sklir av, prøvd mange varianter) og dyne oppå. Perfekt temperatur på frøkna. Eller, for det meste ligger hun oppå dyna:P Da hun var nyfødt i kaldt vinterhalvår hadde vi en tykkere pose som jeg fikk i gave. Hvis babyen godtar pose, så kjør på! For frøkna her betyr posen søvn og hun er betydelig lettere å få til å sovne og ikke minst, hun sover myyye roligere. Og ville ikke vært bekymret for at de skal falle mot sprinklene o.l. Frøkna er akkuratt like mobil som ellers når hun har den på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå