Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Har jeg forstått det riktig at det er: 1 time med svoren ned 1 time med svoren opp den siste 1/2 timen med svor-tilberedning på litt høyere grader Men jeg få ikke noe greie på den svoren åkke som Føler at jeg må bruke grillen på ovnen i lang tid etter denne siste halv timen og da blir jo saftigheten i ribba borte.. Har kjøpt en brenner som gjrø at jeg kan fikse svoren etter den er tatt ut, men da føler jeg at den blir mere brent enn sprø... Hjelpes....
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Jeg mikser og trikser litt med sølvfolie Legger over den delen som er ferdig stekt og så setter jeg på grillen i ovnen. Du må sitte ved ovnen hele tiden og følge med, for det går fort fra den er sprø til den blir svidd! Hold eller legg sølvfolien over deler av ribben, ovnsdøra kan godt være åpen (ribba er jo ferdig stekt, det er bare svoren som skal poppes), og så flytter du den etterhvert som svoren blir sprø. Når du er fornøyd tar du ribben ut, og voila!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 Jeg setter inn ribba tidlig på dagen.. Ca etter frokost.. 100 grader. Med svoren opp, og når den har stått ca 3 timer er svoren allerede litt stekt. Da snur jeg den og lar den steke ennå lenger.. Når jeg går til kirken skrur jeg ned til 50 grader også snur jeg hele shiten og freser varmen opp til 200 grader i ca 20 min. Alltid sprø svor her:)
ellen-propellen Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Å steke ribbe opp ned er nesten umulig. Rut svoren godt. Legg ribba i en langpanne med ed dyp asjett under midten.denne må være høy så fettet renner av. Ha en l vann i panna. Ha folie over( ikke stramt) og stek i 45 min på 230 gr. Folien blåses da opp Ta folien av og stek i 1,5 - 2 timer på 210g ( til den er stekt) Den blir ikke tørr og svoren blir sprø. Garantert;)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 http://www.matprat.no/nyttig-a-vite/steke-og-koketips/fremgangsmater/slik-steker-du-ribbe/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå