Gå til innhold

Tenkte å gi julemat kurv til svigerfar og dama til jul, men hvordan oppbevare maten og når levere, tenkte egentlig å levere da vi skal....

Anbefalte innlegg

Ble litt lang overskrift (beklager).

Vi skal dit på julemiddag neste helg og tenkte da å gi dem gaven, men hvordan skal det da gå med den maten som trenger kjøleskap?

Hvordan har dere gjort det? De bor litt langt unna.

Fortsetter under...

Har dere med mat som trenger kjøling må dere be de sette den kaldt till jul. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det.

Ev. kan dere droppe ting som må stå kaldt.

Ev. gi blaffen og la de pakke opp fordervet mat.

Kjøp inn det dere skal gi bort, og la det som trenger kjøling ligge i en kjølebag til dere er framme. Legg det opp i kurven når dere er framme og gi bort.. Mottakeren får jo legge det som trengs rett i kjøleskapet, verre er det vel ikke?

Da ville jeg heller ha gått for ting som tåler romtemperatur som god kaffe/ te, lekker sjokolade, vin, marmelade, nøtter, tørket frukt ol

Annonse

Hmmm... Blir kjedelig å ikke kunne gi f.eks sild, julepostei, røkelaks osv.. da blir ikke kurven slik som jeg hadde tenkt meg.

Hva annet kan puttes i kurven som ikke trenger kjøling?

Maten klarer bilturen, det er bare det at jeg ønsker de skal pakke den opp på julaften.

HI

Gjest overlord

De fleste kjøper vel inn pålegget de ønsker å spise i julen før julaften.

Ville ha fylt med vin, konfekt, nøtter, flaxlodd, tørket frukt, kaffe og te.

Visst dere skal gi så mye god mat så ville jeg heller ønsket at de skulle åpnet den nå før jul. De aller fleste har handlet inn god mat til jul uansett og problemet er vel heller ofte å klare å spise opp alt. Trenger ofte ikke påfyll når alt nettopp er handlet inn.

Tenk så kjekt for de å få en slik kurv nå og masse god mat i førjulstiden!

Da er problemet løst og du kan handle inn masse godt og fylle en god flott kurv :-)

Må all sild være kaldt? Mener jeg så sild i 3 pakning på smart club som sto ute i butikken, ikke kaldt.

Her er mine tips :

Julemarsipan av noe slag

Ristede mandler /nøttemix

Stor flaske Cider/eller 2 glassflasker julebrus

Smågodt/polkagris etc (pakk i stedepose med sløyfe rundt

Sjokoladeplate (Er 2 for 30 på Rema 1000 akkurat nå) eller sånn Nidar favoritter

Flax lodd

Spekepølse

Poser eller boks med kakao/solbærtoddy/gløgg og gløggmix

Julegodis generelt

Noen gode kjeks

Finnes så mye du kan putte oppi :) Nille har masse billig godt. Og du kan ha litt småtteri oppi der av andre ting også? Som flax lodd, en liten julefigur etc.

Legg de tingene som tåler romtemperatur i kurven og pakk inn den. Legg så de andre tingene som krever kjøleskap.i en eske og pakk inn denne. Når dere kommer frem forteller du at esken må stå i kjøleskap men at den hører til kurven.

Personlig hadde jeg foretukket å få ting som ikke krevde kjøling. Mitt kjøleskap er fullt før jul. Da er det ikke plass til pakker med ukjent innhold, men du vet vel hva de liker.

Personlig ville jeg ikke kjøpt julemat i julegave til noen. Julematen har de fleste handlet inn på forhånd allikevel, og gjerne mye mer enn de klarer å spise opp!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...