Gå til innhold

Noen her som har vaskehjelp hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte og hvor mye koster det? Hva gjør hjelpen? Og hva må dere gjøre selv i forkant evt immellom?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er vaskehjelp(eller renholder, som det heter).

Jeg tar rett under 400 kr timen, og tar vanlig vask av hus på 2 timer. Støvtørking, støvsuging og gulvvask. Jobber hvitt, og betaler MVA og skatt.

Jeg krever at huset er ryddet før jeg kommer. For jeg går rundt det meste av rot, og gjør da så godt jeg kan. Det MÅ være ryddig(normalt ryddig) før jeg tar fatt på det.

Skrevet

Vi har vaskehjelp i vår leilighet.

Hun kommer 1 gang i uken, og bruker ca 1 time på jobben. Hun støvsuger og vasker alle gulv, vasker dusjkabinett, toalett og vask, pluss at hun vasker over kjøkkenbenker og litt støv sånn innimellom når hun ser det trengs.

Jeg pleier å være hjemme med 3-åringen når hun er her, men vi prøver å få ryddet unna alt av leker på gulvet så jobben går lettest mulig.

Hun får 250kr hver gang.

Skrevet

200 kr timer betaler vi hvitt, men det er en dame som driver et enkeltmannsforetak og ikke tar så mye betalt som et større vaskefirma ville gjort.

Hun gjør det jeg ber henne om, vi bruker henne til vanlig husvask. Hun støvsuger hele huset, tørker over flater som vinduskarmer, bord og benker. Vasker alle gulver, vasker badet skikkelig, skrubber dusj og badekar. Noen ganger betaler jeg ekstra for at hun skal jobbe litt lenger og f.eks vaske vinduer eller annet jeg trenger.

Rydder huset før hun kommer, gidder ikke betale en vaskehjelp for å rydde, det kan jeg gjøre selv.

Mellom hver gang hun er her tørrmopper jeg gulvene, tørker over vasken på badet noen ganger og selvfølgelig vasker doene.

Skrevet

Du vet det er ulovlig å ha svart hjelp i hjemmet? Vil du ta straffen når du blir meldt?

Og en time til alt det der, er ikke realistisk.

Dårlig er du, NN 21:39. Slavearbeid....

Skrevet

1 gang i uka. Gjør vanlig helgerent. Rydder før hun kommer. Kan også be om at hun pusser vinduer e.l. i stedet. 500 kr ca 170 kvm.

Annonse

Skrevet

Som sagt, jeg har eget firma, og er den eneste som jobber der. Å jobbe hvitt for 200 kr, og da klare MVA, skatt og andre kostnader er umulig i Norge. Det går ikke. Da har hun under 100 kr timen i lønn....

Fy faen for noen lusne luksusdyr dere er!

Skrevet

Vel, jeg føler meg ikke som et luksusdyr siden jeg har vaskehjelp for å se det sånn. Pga sykdom trenger jeg det, og når kommunen vil ha 290kr timen for å bistå med litt hjelp har vi ikke råd. Kanskje ville deres hjelp jobber saktere og dermed gi oss en høyere utgift...

Jeg tvinger ikke "min" vaskehjelp til noe, men dette er en jobb hun vil ha, og hun er flink og effektiv! Merknad; 250kr er fastpris, ikke timepris.

Er ikke glad for å kjøpe tjenesten svart, men det er sannelig ikke alltid så lett...

21:39

Skrevet

Men du syns det er lett og greit å være lovbryter, eller tvinge folk til å jobbe for ingenting? Hva sier du til de som kjøper nark, eller helere? Er det like greit?

Det er på lik linje, om du følger loven. Men det passer vel ikke inn helt?

Blir du tatt som en som bruker svart arbeid(noe jeg så klart håper), så venter det du får..... Har du råd til det?

Skrevet

alle jeg kjenner med vaskehjelp er overvektige og late. Særiøst jenter?? må gå an å vaske sitt eget hjem!!

Skrevet

Ha ha, da har du enten ikke en 8-16 jobb med 30min til 1t reising ( som maaaange fullt arbeidende har), eller så har du et lite søvnbehov!

Vi har nok med klesvask, kjøkkenrot, ærender osv mellom 1930-2200... Hverken overvektig eller lat, men hver 14 dag kommer det noen og vasker rundt ordentlig i noen timer - ellers rekker vi bare overflatisk rydding og kattevask.

Skrevet

Ps. Vi betaler 280 timen pr pers pr time, har 2 stykk som shiner 95 m2 på 1,5 time - altså ca 850 pr gang. Rydder det overflatiske før de kommer, og de vasker ALT :)

Skrevet

Nei, men har lyst til å få vaskehjelp når jeg er ferdig med permisjon, for med to små barn blir det ikke så mye tid til rengjøring...

Det er dyrt (vi gjør det selvsagt ikke svart, og da koster det jo litt), men for oss er det verdt det.

De jeg kjenner som har vaskehjelp rydder alltid først, ellers gjør de ikke noen spesielle forberedelser.

Annonse

Skrevet

Min vaskehjelp er selvstendig, og driver enkeltmannsforetak. Hun tar 225,- hvitt. Det er hun som har satt prisen og da krangler jeg ikke på det, hehe :) Jeg synes derimot 400,- timen for å få noen til å vaske er DYRT!

Jeg er gravid, jobber 100% og får to tette barn, samt jeg er alene med ungene annenhver uke. Så vil heller bruke fritiden min på de enn på husarbeid :)

Jobber heller 100% enn 80% for å betale vaskedama for å ta huset i stedet for på "fridagen" min :P

Skrevet

Selvsagt er det mulig å jobbe for 200 kr timen hvitt i Norge.

Vår vaskehjelp vasker bare noen timer om dagen for andre mens ungene hennes er på skolen, jeg holder alt av vaskemidler og utstyr til henne. Hun får en veldig lav årslønn når hun jobber så lite og betaler ganske lite skatt, så selv om hun driver et lite enkeltmannsforetak tjener hun etter at alt er betalt ikke mindre i timen enn det jeg gjør i butikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...