Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Trakk tannen på onsdag. Det var en del betennelse i tannkjøttet rundt, men tannlegen mente at det ikke skulle være noe problem. Det er et digert krater og det smaker/lukter vondt, jeg følte jeg måtte renske opp litt med en oppbløtt q-tip isted og da ble den brun på tuppen, etterhvert begynte det å blø. Det ser skikkelig ekkelt ut der nede, jeg lyste med en lommelykt og jeg syns jeg så noe hvitt, er det kjevebeinet? I tillegg kjennes det ut som om det klør inne i kjeven i hele området rundt og det gjør vondt opp mot øret. Høres dette helt vanlig ut?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Ja det er normalt. Hvis hullet er stort burde du kanskje bli sydd igjen. du må rense matrester ut av hullet med en sprøyte med vann som du pumper ned i hullet.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Helt normalt. Men hos meg fikk jeg bomullslignende ting nede i hullet, som skulle være noen dager. Rart at de bare lot det være åpent
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Det var godt å høre. Jeg får la helgen gå og ringe tannlege hvis ikke hullet grunner. Det er ganske stort. Vil tro jeg merker det hvis det blir en skikkelig betennelse.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Når de bakerste jekslene blir trukket, så er det ikke uvanlig at der står tannrester igjen. Det er vondt, men de kommer ut til slutt Kløe er vanlig for sår som gror. Men smertene kan minne om tannrester. Også det hvite du ser. Jeg har trukket alle visdomstennene, og også en jeksel til. Siste hadde knust under trekking, og jeg hadde voldsomme smerter og fant tannrester en hel uke etter det. Tannlegen trodde hun hadde fått ut alt, men dengang ei.... Du kan prøve å pirke i det hvite du ser. Er det tann, så er det ikke spes vondt å pirke det ut. Ta en telefon til tannlegen på mandag, du
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Takk for svar alle sammen. Det er nok ikke tannrester, for det var en veldig ukomplisert trekking og tanna kom ut hel og fint. :-) Kløen er egentlig ikke akkurat i hullet, mer som om det er under de omkringliggende tennene oppe og nede.
ConsuelaBananaHammock Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Mener at kløe kan være et av de første tegnene på begynnende betennelse? Kanskje det har spredd seg?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Uææhh. :-O Men jeg kjenner det "under" tennen oppe også, kan vel umulig ha spredd seg så langt, eller?
ConsuelaBananaHammock Skrevet 2. desember 2011 #9 Skrevet 2. desember 2011 Det går jo kanaler hele veien, så det er da mulig... Jeg har hvertfall hatt betennelse oppe, som har spredd seg nedover. Og ofte har jeg kjent en kløe før det har blitt vondt. MEN, det er jo ikke sikkert at det er det
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #10 Skrevet 2. desember 2011 Det kan være at det er beinet som viser. Veldig rart at du ikke fikk en slik tråd nedi. Du burde ringe tannlegen på mandag. Blir det for vondt kan du ringe tannlegevakt imorgen, da får du penicillin om det er betennelse, men det er jo kjempedyrt på tannlegevakt. Hvis du har fått betennelse pga at benet stikker opp får du penicillin. Det går helt fint. Kanskje legger tannlegen oppi litt antibiotika i krateret ditt også. Det gjør i alle fall tannlegen hvor jeg har jobbet.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #11 Skrevet 2. desember 2011 Ting klør når det gror. Ikke pirk i det, mens rens godt. Ring tannlegen på mandag, eller legevakten om du får feber. Dette går fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå