Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

snakket med en jordmor da jeg var på omvisning på føden. Hun nevnte at fra nå av og frem til termin skulle jeg la "busta" gro pga infeksjonsfare i forbindelse med fødsel/ ev KS hvis man plutselig skulle måtte ha dette. Glemte å spørre mer om det men lurer på om dette gjelder alle former for hårfjerning. Skjønner at høvel kan lage rifter i huden og at det er dette man vil unngå. men hva med barbermaskin feks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har født to ganger før og ikke fått beskjed om å la "buska gro" ;) Jeg selv har passa på at det har vært "normalt" trimma der,men jeg fjerner aldri alt jeg da..

Må legge til at jeg har hørt at en lettere kan få infeksjon om man har barbert seg på generell basis.

Skrevet

Hvis jeg har forstått det rett så er det nå vanlig på alle sykehus å be damene om å la håret gro de siste ukene før fødsel. Men har sett av en tidligere tråd her at det er mange som nekter å følge dette. I så fall er det helt klart bedre å fjerne noe av håret med maskin enn å ta alt med høvel. Det er større sjans for å kutte seg med en høvel enn med maskin og jeg vil tro det er det de ønsker å unngå. Har jobbet på kirurgisk avdeling på sykehus i mange år og det er rutine ved alle operasjoner å fjerne noehår fra der man skal kutte, men aldri med høvel! Vi tillater heller aldri at pasientene gjør dette selv pga faren for å kutte seg. Vil tro at det er noe av den samme begrunnelsen som ligger bak jordmødrenes anbefaling!

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Vet ikke om det har kommet nye rutiner på dette, men da jeg skulle ha planlagt ks i 2009 fikk jeg beskjed om å barbere meg nøye med høvel kvelden før ks.

Skrevet

Her fjernes buskaset gitt... Men jeg har ikke fått beskjed hverken fra eller til eneste er at jeg har blitt barbert på føden under fødselen...

Skrevet

jeg skal vokse meg før termin, de gjør dette på afrodite klinikken i oslo,helt frem til termin :)

Gjest sandyBay1
Skrevet

Koster det mye forresten?

Kunne virkelig trengt dette, da jeg ikke ser noe mere der nede pga den feite magen ;)

Skrevet

Synes det begynner å bli litt vanskelig å barbere meg der nede pga magen:) Ser jo ingenting mer:) Så jeg lurer på om jeg bare skal la det være på slutten uansett:) Selvom jeg hater hår der nede!:)

Jeg bommer jo litt og det er sikkert lettere å kutte seg også da, selvom det har gått bra så langt for min del:) Jeg har ikke noe planlagt KS, men skal på fødselskurs til uka så jeg får kanskje høre noe da:)

Skrevet

Jeg og jordmor snakket om dette forrige kontroll, da hun forklarte meg prosedyrene ved både ks og setefødsel. Ved ks sa hun at jeg gjerne måtte barbere meg nede ved skambeinet kvelden før operasjonen. Da spurte jeg åsn det var i forhold til brasiliansk voksing siden det er det jeg pleier å gjøre..da sa hun at det gikk helt fint, men i forhold til vaginal fødsel er ikke dette noe jeg må føle at jeg må gjøre for dem, men det var lurt at det ikke var 70-tallsbusk der nede...:P

Dette er i Arendal, og anbefalingene kan være forskjellig fra sted til sted tenker jeg...

Og du som lurte på pris..brasiliansk tror jeg pleier å koste mellom 4-500, jeg bor på en ganske liten plass og her tar de 350..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...