Gå til innhold

Positiv test, og to dager senere ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p-piller forrige måned, fikk mensen 2 nov, og irritasjonen var STOR da mensenmagen begynte å murmle to dager før julebord på jobben, flere dager før IKM som var tirsdag 29.

Men mensen kom aldri! Så forsvant mensenfølelsen, deretter gjenkjente jeg gravidefølelsen i sjel og mage, og skjønte hva som foregikk, det var antakelig festesmerter jeg hadde. Utålmodig som jeg er, testet jeg etter noen timers "tisseopphold" på IKM tirsdag 29, og testet svaaaakt positivt. Samme kveld testet jeg på nytt, men det blå skimtet forsvant da temmelig hurtig. Jeg konkluderte likevel med at jeg var gravid pga hendelsesforløpet samt erfaringen jeg har med at ser man en strek, så ER det en strek.

Forventningene var derfor store da jeg i dag, fredag testet midt på dagen. Men det var null utslag gitt! :o(

Jeg har egentlig ingen symptomer, men slik var det da jeg hadde et vellykket svangerskap sist også. Derimellom har jeg hatt noen liknende som dette, med festesmerter, positiv test og deretter mensen noen dager forsinket. Men de gangene har jeg hatt vedvarende "mensenmage" ømme pupper, etc. Hvilket jeg IKKE har nå.

KAN jeg bare ha vært uheldig med testetidspunktet? Jeg VET jo ikke når el var, så i teorien kan jo IKM være i overimorra for den saks skyld. Men da ville jeg vel ikke testet positivt på tirsdag...

Usj, det er vel bare å vente på tanta :o/ ble så forventningsfull. Det har jo tydeligvis skjedd NOE. Kunne ikke bare tanta kommet uten alle disse lureriene først da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ha vært en kjemisk, men noe ble feil og egget klarte ikke å fortsette celledelingen og blir støtt ut. Dermed får man hcg stigning, som raskt går ned igjen, og egget kommer ut igjen med første mens.

Skrevet

Ja, må ha vært noe sånt. Har faktisk skjedd meg mange ganger før ved en tidliogere prøveperiode (så heretter skal jeg ikke teste før mensen er på overtid) men forskjellen denne gangen er jo at mensen kommer jo aldri! men det skyldes sikkert at jeg nettopp slutta på pilla...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...