mflette Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 har dette gått greit,eller har det vært en fæl opplevelse?
MaRiAnNe_85 Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Har måttet sette i gang fødselen med begge jentene mine. Første gangen fikk jeg tabletter og syntes det ble en fæl opplevelse. Utrolig vonde rier! Med nr 2 ble jeg satt i gang med kateter(pga 1.gangen endte med katastrofesnitt). Dette ble noe helt annet. Fikk fine rier og en flott fødsel! Skal settes i gang denne gangen også og kommer til å be om å bli satt i gang med kateter.. Tror ikke jeg har muligheten til å få tabletter uansett siden jeg har tatt ks tidligere.
Crême Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Hadde en bedre fødsel den gangen den startet spontant og alt gikk naturlig for seg, enn de to gangene jeg ble satt i gang. Intensiteten på riene var mye sterkere,og dermed vondere, med drypp. Men epidural kan hjelpe godt på smertene, så sant den virker som den skal. Håper på spontan og naturlig fødsel neste gang.
Trultetryne Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Jeg ble satt i gang 10 dager over termin første gang. Jeg var ikke moden og fikk modningstablett. Fikk en i 12-tiden pån dagen. På ettermiddag/kveld begynte jeg å få rier og jeg fikk derfor ikke mer enn den ene tabletten. Jeg synes det gikke helt greit og ikke verre enn jeg hadde forestilt meg. Fryktelig vondt selvsagt, men det er det jo. Jenta mi ble født ca halv sju neste morgen.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Ble satt i gang med modningstabletter, Cytotec sist gang. Begynte å kkenne murringer omtrent med samme, og to timer senere hadde jeg åtte cm åpning. Heftige saker! Det roet seg heldigvis da jeg fikk epidural,og måtte til slutt få drypp for å få fart på riene igjen. Alt i alt ikke en avskrekkende opplevelse i det hele tatt,men det var som sagt heftige saker! Ikke at jeg har noe sammenligningsgrunnlag da men:) Har hatt samtale med sykehuset,og blir det noe igangsetting denne gang så skal de prøve andre metoder for å sette meg i gang,siden jeg responderte litt for bra på tablettene og fikk ganske heftige rier. Hun sa det rett ut at tabletter var det billigste for sykehuset,så det var som regel det de prøvde først! Denne gang blir det ballong evt ta vannet hvis igangsetting blir aktuelt:)
Nummer tre <3 Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 Jeg ble satt igang med modningsgel 9 dager før termin pga vannavgang. Hadde en "super" fødsel med effektive rier og ingen komplikasjoner. Jeg gikk til modningsakupunktur i forkant og har stor tro på at det hjelper..
mammatiltresmå Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 Har blitt satt i gang to ganger, første gang 8 dager over andre gang 13 dager over. Fødslene har gått lynkjapt og uten særlig pause mellom riene, men jeg syns nå det virker bedre å ha det grusomt vondt en kort stund enn å holde på i evigheter. Håper på en slik fødsel denne gangen også, en som går fort.
mammatiltresmå Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Ble forresten satt i gang på modningspille, første gang tok det 3,5 time, neste gang 50 min. Den siste var deffinitivt den vondeste, men fort over da og revnet ikke.
septemberpiken Skrevet 3. desember 2011 #9 Skrevet 3. desember 2011 Her hadde ikke pille noen virkning i det hele tatt, men fødselen startet med heftige rier da de tok vannet. Jeg har en naturlig styrtfødsel å sammenligne med, og igangsettingen var nok ikke noe verre, men riene startet så plutselig at det føltes litt tøft i begynnelsen. Jeg ba om epidural, og hadde en helt grei fødsel etter at jeg fikk det, selv om jeg var veldig sliten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå