Gå til innhold

Jeg har stort symfysemål tydeligvis.. Flere som har det?

Anbefalte innlegg

Jeg var til legen i går å fikk beskjed om at mitt symfysemål var 29 å det skulle være 25 (jeg er 27 uker i dag). Legen mente målet var veldig over normen så han ville ta en test for og sjekke om jeg hadde dannet antistoffer mot barnet siden jeg er resius minus og min samboer er resius pluss. Han var også redd for at jeg eventulet hadde for mye fostervann eller at babyen var veldig stor.. Men jeg har vært på ul for ca 3 uker siden å der nevnte de ikke noe om dette med at jeg hadde en stor baby eller at det var mye fostervann, så det var derfor han fryktet det med antistoffer.. Jeg er førstegangs fødende så jeg vet så utrolig lite om dette med symfysemål å det står nesten ingenting om det på nettet heller... Så derfor spør jeg dere om det er noen som vet noe om dette? :)

Fortsetter under...

Jeg lå helt øverst på diagrammet hele siste halvdel av svangerskapet. Er selv rh - og mannen +, men hørte aldri at det hadde noen sammenheng.. Hadde ingen komplikasjoner eller noe. Babyen min viste seg å være + også. Er du utenfor firkanten?

Hei

Eg har to gutar, og har hatt stort SF-mål med begge to. Faktisk så høgt at dersom du ser på firkantboksen rundt grafen for SF-målet, så låg mitt mål på linja over boksen. ALtså skrivelinja over boksen... Dette gjorde meg frykteleg bekymra, så eg veit korleis du har det.

Førstemann var 4300 g og 53 cm, frisk og rask. Enda i hastekeisersnitt, men det var ikkje pga storleiken.

Andremann meinte jordmora var 5 kg, og det vart planlagt keisarsnitt. Men guten som kom ut var 4050 g og 51 cm. Friske og raske, utan for mykje fostervatn.

Eg kom til den konklusjonen at eg sikkert berre "bar" gravidmagen rett fram, og då blir jo målet høgt. Men spør skikkeleg på neste kontroll, for det er så fælt å gå og lure, og å grue seg.

Ventar forresten nr 3, og er i veke 15. Blir spennande å sjå korleis magen blir denne gang.

LYkke til!

Jeg lå over kurven i forrige svangerskap. De mente jeg kom til å få et stort barn. Jenta mi lå i seteleie, kanskje det var grunnen?

Hun ble tatt med keisersnitt 10 dager før termin, og veide da 3100g. Hadde vel ikke vært så utrolig mye større om jeg hadde født nærmere termin.

Tusen takk for svar jenter! :) Det hjelper å høre på andres erfaringer. Jeg regner med, etter å ha hørt deres historier, at det sikkert ikke er noe galt :) Jeg ligger ikke over firkanten enda heller, så det tar jeg som et godt tegn! :) Det skal ikke så mye til for å uroe en førstegangs mamma ;)

Annonse

Jeg hadde høyt SF mål med nr 1 og fikk beskjed om at jeg kunne vente meg en stor baby. Ut kom en bitteliten pjokk på 2870 gram.

Med nr 2 så lå jeg akkurat på gjennomsnittet og fikk en jente på 3670 g.

Nå ligger jeg under og frykter en kjempestor baby hehe

Men jordmor beroliget meg med at dersom ungen lå på høykant i magen så hadde du høyere SF mål enn om ungen ligger i tverrleie. Min ligger foreløpig i tverrleie (i følge mange ul)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...