frk86 Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Vasker dere alt babytøyet? Jeg tenkte å ikke vaske yttertøyet. Vasker dere noe for hånd? Hvor mange grader? Jeg vasker klærne på 30 og sengetøy og håndklær på 60 tenkte jeg! Greit å høre hva andre gjør!!
Gjest Hippoღ Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Tanken om å vaske yttertøyet har ikke falt meg inn. Så kommer nok heller ikke til å gjøre det. Litt usikker på hva jeg gjør med ulla. Hentesettet blir nok vasket for hånd
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Nå er mesteparten av mitt tøy brukt av førstemann, så kommer nok til å vaske alt av klær på 40 grader og sengetøy, håndkler, kluter osv på 60 grader. I tillegg sender jeg lammeskinnsposen på rens (men det trengs jo ikke hvis man kjøper ny). Vasker ingenting for hånd...
januarbaby012 Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Hei jenter Hvorfor vasker dere de nye tøyet?? Hva om man ikke vasker d? kansje rar sp, men jg er 1gangs gravid
mflette Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 nytt tøy inneholder gjerne en del overskuddstoffer som ikke er bra for huden
Desembernisse Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 Vasker alt av nytt og brukt tøy. Dette fordi nykjøpt tøy inneholder endel kjemikalier og støv som den sarte babyhuden kan reagere på. Yttertøyet inneholder også disse kjemikaliene og så lenge det kan komme i kontakt med huden vasker jeg det også. Måtte en gang kjøpe nye klær til en av mine tre første pga mangel på skifteklær da jeg var på butikken. Dette førte til at babyen ble full av rødflammende utslett. Så jeg tar ikke sjansen på det.... Synes også klærne blir mykere når de er nyvaket:)
Venter jente nr 2 <3 Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 Jeg vasker alt. Arvetøy, nytt tøy, ull, yttertøy, trekket på vogn, pose, bilsete, madrasstrekk etc. Ikke noe vits å utsette lille tulla for unødvendige ting syns jeg. ; ) Og så syns jeg selve jobben med å gjøre det er veldig koselig også... : )
Sørlandsmommy Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Jeg vasker alt ja! Så varmt som mulig og med Neutral vaskemiddel slik at lillebror ikke skal få noen reaksjon på huden Ulla vasker jeg for hånd, med parfymefri milo. Vasker alltid alt nytt tøy til datteren min pga overskuddsfarge og kjemikalier. Er ikke så nøye på det til oss voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå