Gå til innhold

Tar alle tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok ultralyd i uke 8 fordi jeg har blitt gravid rett etter en spontanabort uten mens i mellom og hadde to blødninger i uke 4 og 6. Jeg ville ta ny ultralyd i uke 12 (er i uke 10 straks) og bestilte time bare for å forsikre meg om at alt var bra, men det sa mannen plent nei til. Han syntes ingenting om å ta for mange ultralyd og jeg fikk rett og slett ikke lov noe jeg har respektert og reflektert over i etterkant. Det er faktisk ikke sånn at man skal ta for mange ultralyd. Gynekologen mente heller ikke det var noe vits.

Med førstemann tok jeg ikke ul før ordinær,og husker jeg syntes alle tok ul og han hadde det kjempe fint.. Denne gangen gjorde jeg det da jeg ar usikker på hvor langt jeg var. Vurderer kanskje en ul til før ordinær pga blødninger.

Får heller ikke se mye på tidlig ul.

Med sønnen min tok jeg ultralyd for å sjekke for langt jeg var på vei, det var ikke planlagt og jeg hadde ikke peiling når jeg hadde mensen sist ;-) Denne gangen tok jeg UL i uke 9-10 fordi jeg har hatt 3 SA på 2 år, og er ganske nevrotisk... Skal på kontroll på mandag igjen, da er jeg ca 11 uker, og får kanskje UL da også. Men så lenge jeg får høre hjertelyden skal jeg være fornøyd...

Annonse

Ja, det stemmer nok at ikke alle tar tidlig ul, men at man hører gjerne om de som tar :)

Jeg kommer nok ikke til og ta tidlig ul hvis det ikke dukker opp noe uventet. Krysser fingrene for at det blir julibaby 2012, da vi er såå klar for et barn til :)

krysser også fingrene for alle andre små spirene :)

Vi hadde forsøkt å bli gravide i tre år uten hell og hadde vært på utredning for IVF ett par uker før jeg utrolig nok fikk positiv test. Måtte selvfølgelig sjekke om det fantes liv da;) Var da rundt 6 uker på vei...har fortsatt med jevnlige UL kontroller i uke 11, 19, 27 og 31...småen er vel snart radioaktiv:p Nå har jeg mine svangerskapskontroller hos gynekologen da...og da er jo utstyret lett tilgjengelig;)

Er nå 32+2 og klarer fremdeles ikke helt å tro at vi har vært så heldige:D Vår lille prins skal ankomme 29jan*lykke*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...