Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Kan man anmelde vedkommende som har utført dette? Mener jeg har lest det er 18 års grense for og ta piercing slik som dette. Er fly forbanna på både guttungen og vedkommende som utførte dette uten vi som foreldre som samtykke.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Skjønner godt at du er sint. Gode piercing-studioer har en egenpålagt restriksjon som sier at de skal ha foreldresamtykke, men det hadde de tydeligvis ikke her. Tviler på at du får gjort noe med annet enn gutten din.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Det er desverre ingen lovsatt aldersgrense på hverken tattooveringer eller piercinger. De aller fleste proffe vil likvel ikke pierce unge under 16 år eller tattoovere noen under 18 år. Finn ut hvor han har gjort det og snakk med de, men tviler på at du kan anmelde de, desverre.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 hehe uff:( litt tragkomisk også da. Det ser jo ikke bra ut på en blek spinkel guttekropp. men men. Spørs om gutten din sier hvor han har tatt den, da han sikkert forstår at du kommer til å reise til dit å kjefte de ned...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Jeg trodde det var ulovlig.. Men så feil kan man ta
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Det er 16 års aldrersgrense værtfall her.. men han er for ung uansett! syns du bør ringe eller dra til den der shappa som gjorde det, å få en forklaring. Også få guttungen til å ta den ut, å la det gro..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Ingen Norske Lover som sier det, er bare studioene selv sammen som har satt de reglene.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Skjønner også godt at du ble lei deg, men ser på en annen side. Du gjorde vel også et eller annet galt da du var på hans alder??? Tror jeg ville ha gitt han konsekvenser hvis han ikke har spurt deg først. ps. håper ikke mine kommer hjem med sånn når de kommer i den alderen
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #9 Skrevet 2. desember 2011 Off, vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert. Men sjokka hadde jeg blitt. Finn ut hvor han har tatt den og stikk innom eller ta en tlf.... Men mtp alt ungdommen finner på, skal du kanskje vær glad det "bare" var en piercing tross alt!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #10 Skrevet 2. desember 2011 Seriøst? Anmelde?? Tvinge han til å ta den ut, å la det gro?? Har dere aldri vært tenåringer? Greit nok at et piercingstudio ikke bør stikke på så unge, men det er jo vitterlig ikke verdens undergang heller! Søstra mi var ikke eldre da hun selv stakk hull i navlen sin sent en kveld hjemme hos oss. Jeg har ikke piercing selv, har aldri hatt og kommer aldri til å ta, men ser ikke helt problemet til HI uansett. Har heller ingen tenåring, men det nærmer seg fort, og jeg vet at det kan skje mye verre ting enn en niple-piercing i ungdommers liv! En fjortis er på tur til å bryte litt ut fra mammas skjørter, og dette er kanskje for HI sin sønn en måte å vise at han selv eier kroppen sin. HI er kanskje litt overbeskyttende? Hadde noen kalt meg "jentungen" da jeg var 14, hadde jeg nok blitt fornærmet! Velg dine kamper med omhu!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #11 Skrevet 2. desember 2011 Piercing i brystvorta passer ikke særlig på en gutt på 14 år, og kan godt skjønne at du er sint og skuffa, men det fins tross alt verre ting han kunne gjort.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #12 Skrevet 2. desember 2011 Skjønner at du er skuffet. Men det finnes mye verre ting en en piercing i brystvorta. Har selv en tenåring og har sagt nei til tattovering. Det får han ta når han blir 18 år og kan betale den selv. For å få slutt på maset sa jeg at eneste tattoveringen jeg kan gå med på nå er en hjerte med mamma i tattovert på venstre bryst. Da sluttet han og mase gitt. Så da får han vente i 2 år til og til han tjener egne penger.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #13 Skrevet 2. desember 2011 Hvordan oppdaget du piercingen i brystvorta da? Kanskje han har andre piercinger som du ikke har sett? Hm, du får undersøke ham fra topp til tå. Eller på jenter bør man vel helst bruke metalldetektor for å få med seg alt ;-) Dette er spørsmål fra en uvitende, men er poenget med piercing i brystvorta egentlig å øke nytelsen ved sex? Dvs når andre sutter på brystvorta eller fingrer med den?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #14 Skrevet 2. desember 2011 Skjønner at du er irritert, men en piercing kan man da ta ut og ingen skade skjedd. Vær heller takknemlig for at han ikke kom med en tatovering - DA hadde jeg frika ut!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #15 Skrevet 2. desember 2011 en 14 åring er ET BARN, og skal ikke bestemme slike ting selv! Anmeld forholdet!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #16 Skrevet 2. desember 2011 Hva er problemet? 80% av jentene på samme alder har hull i ørene.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #17 Skrevet 2. desember 2011 Du skal være glad dersom dette er eneste problemet dere har med gutten..... For å sette det litt i perspektiv - hadde det vært bedre med rusproblemer og store adferdsproblemer generelt? Jeg hadde ikke sagt noe om ungen her kom hjem "bare" med piercing, bare hasjen, alkoholen og alt det andre ikke hadde vært med........ Her er det nemlig ikke piercing, men alt det andre..... Jeg forstår deg, ikke misforstå. Men det er bare en piercing.......
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #18 Skrevet 2. desember 2011 Hehehe... ja, jeg ler.... og så kjenner jeg at jeg gruer meg til mine barn kommer i den alderen Om det er gjort hos en profesjonell... JA, jeg hadde anmeldt
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #19 Skrevet 2. desember 2011 Anmeldt hva da?? Er jo ikke LOV mot det???
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #20 Skrevet 2. desember 2011 Da jeg var 14 hadde jeg piercing i leppa(en liten "diamant") og i tunga. Foreldrene mine klikka i vinkel. Jeg måtte ta de ut, men endte bare med at jeg tok de på nytt og da ga foreldrene mine opp. Nei huff, vis piercing i brystvorta er det verste han har gjort så ville jeg bare latt det ligge. Nytter ikke å anmelde noen for dette. Står ikke noe i loven, er kun piercingstudioene som setter egne grenser. Jeg håper virkelig ikke min datter går hen å piercer seg slik som jeg gjorde så tidlig ;(
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #21 Skrevet 2. desember 2011 Alle serriøse piercing studioer har 16 års aldersgrense. Mange har 18 med intim og nipple. Ja, kan skjønne din frustrasjon. Samtidig, en piercing.. Han kunne ha stjålet, rusa seg på div, drukket, måtte hentet han på politistasjonen osv. Fikk min første ring som 13 åring, sliter ikke økonomisk, har god utdanning og stabilitet. Ingen grunn til panikk. Kanskje en kjempe reaksjon rundt det fører til det motsatte av hva du ønsker..!? Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #22 Skrevet 2. desember 2011 Vil ikke den piercingen til slutt henge å dingle langt ute på brystvorten når gutten plutselig begynner å vokse? Jeg ville sagt det til han, at han burde ta den ut nå for at ikke han skal ha et stk ødelagt brystvorte når han blir eldre. Så kan han heller ta en ny når han er 18 år eller hvertfall noenlunde ferdig utvokst. Hvis ikke, får han bare ha et stk stygg nippel senere ^^
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #23 Skrevet 2. desember 2011 Sikker på at han har gjort det på studio? Når jeg var 16 lagde jeg og noen venninner navlepiercing på hverandre hjemme i kjellerstuen
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #24 Skrevet 2. desember 2011 Kjære vene, hvis en piercing i brystvorta er det verste som skjer med ungdommen din, så bør du prise deg lykkelig. Og nei, det er ingen lovreguleringer på dette, kun overenskomster og uskrevne regler. Jenter, mye yngre enn din gutt, har hull i ørene, ja gjerne flere hull i hvert øre. Unnskyld at jeg spør, men hva po.... er verre med en piercing i brystvorta på en gutt? Ro deg ned og velg dine kamper, sier jeg bare.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #25 Skrevet 2. desember 2011 Hehe, du får ta det med et smil og si til ham at hvis han skal ta piercing litt lenger sør, så får han da vitterligen lese sge opp på temaet først En piercing i brystvorta på en gutt gjør ingen skade med mindre det går infeksjon i såret. Istedet for å bli sint, bli litt skuffet for at han ikke spurte om lov, og be ham lese seg opp på sårstell og hva en piercing på mer intime områder kan gjøre, så slipper du ihvertfall det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå