Gå til innhold

Noen som har erfaring med baby på tur med color fantasy (eller annet cruise) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mulighet til å dra på gratis tur med color fantasy, og det er kjempe fristende.

Vi har en datter på 4mnd, og jeg er litt usikker på hvorvidt det er greit å dra på en sånn tur med ei så lita frøken.

Redd det skal bli for mye bråk,inntrykk og fulle folk...

Noen her som har erfaring eller tips? Hvordan gjør man det på kvelden når det er leggetid da? Må man sitte på lugaren fra barnet skal sove, eller er det greit å gå på restaurant, show og slike ting? Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke ha hatt med babyen på en slik tur... Ikke kjekt med all fyllet og bråket rundt. Hvis du absolutt vil dra, så dra med tur midt i uken vertfall. Roligere tur da. Ingen som kan være hjemme og passe babyen?

Skrevet

Jeg håper virkelig ikke du tenker på og legge babyen for så og gå på resurant eller show ihvertfall...men kan du ikke la noen passe barnet da?

Skrevet

Min erfaring med kiel båten (utenom julebordstida) er at det er rolig å svært lite fyll, det er et hav mellom stena saga og kiel båtene sånn sett :)

Har reist med baby , han sov i vogna hele kvelden. Har du en baby som ikke sover i vogn, hadde jeg droppa turen. Gidder ikke reise på tur for å sitte på en lugar fra kl sju... :D

Skrevet

Kiel båten er noe HELT annet enn danskebåten!

Vi reiste med vår mellomste når han var 3mnd gammel, det gikk veldig bra, han sov i vogn. Det er mulig å se på show med vogna! Vi reiste på tur med mange.

Dessuten har de "bar" der du kan ha md vogna, der er dt veldig stille og rolig musikk.

NYT denne turen, det er luksus båt!

Skrevet

Jeg har ikke vært på en sånn tur selv med baby, men vet om andre som har gjort det. De har reist midt i uka og betalt ekstra for å få bedre lugarer. Det er det få av de som reiser på fylleturer som gjør. Det er også bedre plass i en del av de lugarene. Tror de har hatt med seg babyen sovende i vogn mens de har spist, men at de har gått til lugaren og tatt en tidlig kveld før det verste fyllemaset har begynt.

Skrevet

Hei dere, HI her, og takk for svar :)

Jeg har absolutt IKKE tenkt til å legge henne og så gå fra henne. Hvis noen av dere forstod det sånn, så har jeg formulert meg feil, for det er overhodet ikke aktuelt. Jeg tenkte på å ta henne med i vogna. Blir midt i uka uansett, for helgene fremover er opptatt. Jeg har ikke tenkt til å drikke heller, sånt passer seg ikke i mine øyne. Men det hadde vært hyggelig å gjort noe bare meg,baby og samboer, for vi trenger å gjøre noe hyggelig uten hans barn for en gangs skyld. Og nå har vi muligheten :)

Skrevet

Vi reiste med Kielbåten til jul ifjor. Vi har familie i Tyskland, og det var det enkleste alternativet for å få med seg julegaver og bilen og i det hele tatt. Barnet mitt var da 1 år. Det fungerte helt fint, men han nektet å sove i vogna, så jeg satt på lugaren fra ca 19.30 med ham. Det var helt greit for meg, hadde så mye søvnunderskudd og fikk lest til også. Båten er ihvertfall av en helt annen type enn danskebåtene. Lugaren hadde vindu og vi fikk barneseng. Så ikke noe fyll i det hele tatt, men det kan jo sikkert ha en sammenheng med at jeg la meg tidlig.

Vi hadde ham forøvrig med på buffet-restauranten, og det gikk kjempefint. Han spiste som en voksen. :) Det er vel deres barn for lite til, men det var ihvertfall helt ok å ha med barn. Vi fikk en rolig krok for oss selv. Så ja, anbefales!

Skrevet

Vi dro på kielcruise da gutten vår var ca 3 måneder. Det gikk kjempebra, vi dro midt i uka og det er ikke så mye fyll på kielcruise synes jeg,så faktisk ingen som var virkelig fulle men jeg holdt meg borte fra barene da :) vi var veldig heldig som fikk lugar med vindu ut i den gågaten, babycallen virket ned til gågaten så da kunne vi sitte nede der på en cafe eller restaurant å kose oss når gutten vår sov oppe på lugaren, følte det var trygt, ingen kommer inn til ham og det var bare å løpe opp hvis det skjedde noe på babycallen:) Og det er ikke mye bråk i den gågaten, da må man på barene eller showstedet:)

Hvis dere trenger noe babyutstyr er det også veldig billig i Kiel ;)

Skrevet

Vi reiste med Color magic for en mnd siden med dattera vår på da 5mnd. Det gikk helt smertefritt! :) Hun sov i bagvognen når vi gikk rundt på båten og i reiseseng som vi lånte ombord om natta. Vi gjorde stort sett slik at en av oss satt sammen med henne i lugaren om kvelden, mens den andre gikk litt rundt. Kanskje ikke det mest romantiske, men jeg ville aldri gått fra babyen alene på rommet, så da ofra vi det ;) Reiste tirs - tors, lite folk og lite/ingen fyll :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...