Super-Mish Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Ønsker meg tips til hva vi må huske å få putta i ham så han ikke får mangelsykdommer. Ca2+ ja seff, men hvilke kilder? Og andre ting? Jeg er så dårlig på sånt, kan lese lister over mattyper og næringsinnhold hundre ganger uten at det fester seg...!! (Vet ikke 100% sikkert om han har melkellergi enda, holder på å eksperimentere litt.) På forhånd takk!
romsa Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Først vil jeg anbefale å få henvisning til spesialist (det får du via fastlegen) for å utrede allergi. Det kan som oftest påvises enkelt ved blodprøve og prikktest. Dersom prøvene er positive vil du få masse rådgivning fra lege ift ernæring. Vi fikk påvist melkeallergi tidlig da vår gutt var bare 4 måneder, han er nå 1 år og får spesial-mme (Neocate) og spesialgrøt (Sinlac) som inneholder alle næringsstoffene han ikke får via melkeprodukter. Etterhvert vil vi gå over til soyaprodukter (noen av disse er vel tilsatt kalsium) og kosttilskudd. I og med at vi er "i systemet" får vi oppfølging fra ernæringsfysiolog og lege, noe som selvsagt er supert. Lykke til!
Super-Mish Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2011 Hei! Takk for svar. (Tidlig oppe om morgenen du også, ser jeg.) Har omgangssyke i bhg som mulig konfunderende faktor, diarèen bare varte så sinnssykt lenge og ble tydelig verre ved inntak av rene melkeprodukter (dvs ikke grøt, men melk, yoghurt)... derfor vi "eksperimenterer litt". Men takk for gode råd om grøttyper etc, vi drar selvfølgelig til lege hvis det ikke går over snart. Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå