Gå til innhold

Kraftig nedgang av brystmelk på 2 uker, kan jeg øke melkeproduksjonen?

Anbefalte innlegg

Babyen er nesten 4 mnd.og begynte å sove hele natta allerede når hun var 6 uke gammel, og blir brystene ble ikke stimulert om natten( ca 10 timer) Nå blir det bare mindre og mindre melk på dagen også, prøver å legge til brystet, men hun blir bare sint siden det er så lite med melk, så da dropper jeg og gir MME.

Er dette håpløst eller er det noe jeg kan gjøre for å stimulere melkeproduksjonen?

Fortsetter under...

Eneste du kan gjøre er å sette av noen dager til å øke produksjonen; amme ofte. Ville kuttet ut mme disse dagene, da dette skaper mindre produksjon. Kan hende du ikke får gjort særlig annet enn å amme i noen døgn, men det er verdt det hvis du ønsker å få opp produksjonen. Skjønner at det er enklere å gi mme når jenta blir sint, men eneste måten å øke produksjonen er å legge henne til brystet ofte, ofte, så vil dette sannsynligvis stabilisere seg etter noen dager:)

Lykke til:)

• 2 uker senere...

Hvordan spiser du? Jeg ville sagt at du også må spise og drikke rikelig, kanskje mer enn du pleier? Foringa har i alle fall MYE å si for meg, og for kyr og andre melkeprodusenter.

Jeg har nå ammet i nærmere 2 år til sammen med to barn. Jeg merker godt hvordan melkeproduksjonen går opp og ned i perioder etter hvordan jeg spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...