Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Eller kan det være avstanden som spiller meg et puss? For to uker siden visste jeg godt hva jeg føler for denne mannen, som har vært kjæresten min i 2 år nå. Vi har planer om å flytte sammen til sommeren. Plutselig føler jeg meg følelsesløs ovenfor han. Prøver å ikke vise det, da jeg ikke skjønner meg på meg selv. Men nå har jeg ikke sett han disse to ukene. Vi har også hatt et avstandsforhold i 2 år. Sees bare i helgene. Jeg har så lyst at vi skal starte livet sammen, samme med han. Men det er ikke mulig helt enda. Andre som har vært i avstandsforhold før, som har hatt slike perioder? Er ganske sikkert på at det er han jeg vil dele livet med. Derfor et det så frustrerende å slite med slike tanker og føle meg så følelseløs ovenfor han... :-(
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 1. Forelskelsesrusen varer som regel ikke lenger enn to år ifølge eksperter. Kanskje det er den som begynner å ebbe ut, og at du derfor kjenner deg følelsesløs, fordi du ikke helt vet hvilke følelser som skal erstatte den? I så tilfelle er det viktig at det er noe annet følelsemessig på plass mellom dere. 2. Er du gravid? Hormoner kan blokkere forelskelsesfølelser over natta. Midlertidig. 3. Kanskje hjernen din syntes det var helt ok med en tanke og følelsespause fra ham? Er det snakk om avstandsforhold, tenker man jo ofte litt mer intenst og hyppigere på partneren.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Men jeg var jo oppover ørene forelsket for et par uker siden.. Nei er ikke gravid. Men har begynt på p piller, for ca. 2,5 mnd. siden om de kan gjøre at følelser og humør svinger så fælt. Tror innerst inne at avstanden har mye å si, fordi vi aldri får være sammen når vi ønsker. Alt går via tlf. Takk for at du svarte!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Vet du hva, jeg tror p-pillene kan være stikkordet. Det er gjort mye forskning rundt kvinners attraksjon til menn når de er av og på p-piller.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 p-piller kan defentivt ha en virkning på det da du stapper i hormoner i kroppen din. Men ville kansje trodd det kom så fort du startet på dem. Men aldri gått og si.. har det likt som deg, bare jeg er gravid så er ganske sikker på det er det som er grunnen til at jeg plutselig føler det slik.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 P-piller forandrer hormonsystemet over tid. Altså, man er preventert ved første syklus, men hele hormonsystemet og dets innvirkning på psyken forandres langsommere. Plutselig kan nivåene ha nådd et punkt, og dermed har du følelsen av forandring "over natta". Kutt p-pillene, du, og se hva som skjer. Jeg opplevde det samme som deg da jeg ble gravid. Helt over natta, det også. Fikk helt panikk, men følelsene kom heldigvis tilbake en liten tid etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Jeg hadde en endring i humøret rett etter p pillestart også. Ganske lik denne. Men da var jeg sikker på at det vr pillene. Men tenkte at kroppen kanskje hadde gått til seg dosen av hormoner til nå.. Aldri reagert slik før på p piller, men har jo veldig lyst, å håper jeg kan koble det til pillene. Han har merket endringer i humøret mitt også. Jeg føler meg som den ustabile drittkjærringa når det kommer til følelser akkurat nå. Æsj.. Kanskje jeg får ta det opp med han i dag, at jeg må slutte på dem igjen. Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare og komme med erfaringer! Håper håper det er pga. pillene.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå