Gå til innhold

Hvor lenge er deres 1åring i bhg pr dag/uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mannen min og jeg er ganske uenige for tiden på dette området.

Siden vi var så heldige å få plass et par uker før ett års dagen, tok vi denne plassen og startet en rolig tilvenning.

Det vil si et par dager i uken fra 9-14.30. Det har funket greit, bortsett fra at hun ikke vil spise så mye der enda.. Men har alltid vært en småspist lunsj jente, så det ordner seg vel.

Uansett, mannen er hjemme i permisjon ut året, og da tenkte vi det var greit å ta en lang tilvenning slik at hun ble trygg osv..

Men nå mener mannen at hun bør være der hver dag. Jeg kjenner jeg blir litt skuffet siden planen var jo at de også skulle få tid sammen og skape sitt forhold på en annen måte siden han har jobbet mye tidligere..

Nå leverer han kl 9 og sitter på pc'en til han skal hente 14.30.. Jeg holder på å klikke!!! da kunne han heller hatt gradert perm da av en eller annen sort..

Nå har jeg vært sykmeldt denne uken og hun var i bhg både mandag og tirsdag.. Har ligget rett ut... Og tror dere ikke da at mannen var sympatisyk?? Joda, gjør ikke jeg noe hjemme, skal ihvertfall ikke han flytte på seg.. På onsdag følte jeg med passelig bedre og siden lillemor ikke sov særlig om natten, holdt jeg henne hjemme.. Mannen var jo der og... Når han da endelig våkner om morgenen, blir han sur fordi jeg ikke har vekket han så han kan levere i bhg... åååå.....

I dag reiste han hjem pga sykdom i familien og snuppa og jeg har kost oss godt hjemme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillgutt på 14 mnd er i bhg 3 dager i uken fra kl 0830-1430.

Mannen din høres ut som en skikkelig dust, det der hadde jeg ikke godtatt.

Skrevet

Håper du i hvert fall får ferdig middag og klescasken gjort :)

Her går jenta fra 9/9.30 til 14.30/15. Hun får korte dager frem til jul men så blir det full rulle på jobb for meg også så da blir det nok 8-4 dessverre.

Skrevet

ca 7,5 timer x 5, er 1,5 år nå, startet ved 14 mnd. velsdig vanlig dette hos oss, populær barnehage, ikke kurant å få deltidsplass, dårlig med hjemmjeværende fruer her :-) De fleste har n jobb.

Skrevet

ser nå at du spør om annet enn overskriften skulle tilsi, vi hadde han selvfølgelig ikke i barnehagen når vi hadde betalt fri for å være hjemme med ham.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Så pappapermisjon for ham er altså ikke det å skulle tilbringe tid sammen med barnet sitt, men egentid og ferietid for far? Her har han en gylden mulighet til å tilbringe masse tid sammen med datteren sin og så velger han det bort?

Unnskyld meg, men for en jævla klovn!

Når det gjelder spørsmålet ditt i overskriften så er datteren min i barnehage fra 08:30 / 09:00 til 15:00 / 15:30. Jeg leverer henne før skolen og så henter jeg henne etter siste forelesning.

Skrevet

poden er i bhg 5 dager i uka 7:30 - 15:30....

Synes ikke permisjonstiden er til for å dyrke seg selv og ha fri nei.... langsom tilvenning er en annen sak, for det skjer mer på barnets premisser, så det synes jeg er fornuftig

Skrevet

Vi har det litt på samme måte her. Min mann skulle egentlig ha permisjon til sommeren, men siden han er arbeidsledig måtte han ta det ut nå, rett etter at min permisjon var slutt. Fordi jeg har hatt fødselsdepresjon mm har han vært hjemme med oss nesten hele året, så jeg tenker ikke at de må være sammen hele dagene for å få et godt forhold. Men jeg skjønner at du mener det, siden mannen din har jobbet mye. Nå har altså mannen min permisjon mens jeg jobber og sønnen vår begynte i barnehage forrige uke. Vi er veldig usikre på hvor mye sønnen skal være i barnehagen medtankepå at mannen min er hjemme. Vi har 80 % plass og tenker levere han 9.30 og hente han etter at han har sovet (ca13) et par uker, så ha han der til kl 14.30, men ikke lenger. Nå har tilvenningen gått kjempefint og han trives, enn så lenge, veldig godt der, så vi lar han være der og leke litt. Men, jeg forventer at huset er ryddet når jeg kommer hjem fra jobb altså!

Skrevet

For en dust av en mann.. :s Permisjonen er jo for at de skal være sammen, ikke at han skal ha betalt fri!!! Blir faktisk litt irritert på folk som gjør sånt.. hadde jo vært lurere for dere alle at han hadde tatt det ut gradert.. Istede for å sløse alt vekk.. :o

Her så er han i barnehagen 3-4dager i uka. De dagene jeg jobber kveld, eller har fri pga skole, så blir han levert i halv 9tiden, og hentet i halv 3 tiden. Han får 2-4lange dager i uka da, varierer en del. Da blir han levert i 7tiden, og hentet i halv 4tiden. Har lang reisevei til jobb fra barnehagen, så da må han bli der så lenge. Ingen mulighet til å hente før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...