Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Er det noen som har tanker omkring å være skeptisk til MMR-vaksinen? Var jo i en periode veldig mye omtalt, der mange mente deres barn fikk autisme som følge av vaksinen, men kanskje debatten er blitt "out of date" og at man nå ikke lenger bekymrer seg for dette?
LilleBanan blir storebror Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Det er nok litt utgått på dato ja. Men vi valgte likevel å vente med den vaksinen. hun har fulgt trippelvaksina men MMR venter vi med til 2,3 år, da er det jo ny kontroll. Litt pga at jeg har lest for mye om vaksinen og autisme (jada det er sikkert bare svada) og mye fordi jeg synes det var mye som skulle inn i en liten kropp over kort tid. Storebror fikk allt til "riktig" tid ( hadde ikke kommet over all den negative infoen enda da) mens lillesøster som sagt skal få mmr ved 2,3 år.....
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Rapporten som kunne påvise at MMR-vaksinen var knyttet til autisme har blitt tilbakevist som juks - http://www.dagbladet.no/2011/01/06/magasinet/helse/autisme/vaksine/vaksinemotstand/14966683/
valkyrien Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Vi skal utsette MMR-vaksinen til etter at guttungen har fylt 2 år. Leste et sted om en japansk studie som viste markant nedgang i forhold til bivirkninger hvis barnet var over 2 år. Vi bor i tillegg sånn til at det er svært lite sannsynlig å bli utsatt for smitte, så det finnes ikke risiko forbundet med å vente.
Steget Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Vi har også utsatt MMR-vaksina for vesla som er 16 måneder. Jeg vil at hun skal ta den når hun er 2 år, men pappaen vil helst vente lenger. Jeg skal stå på mitt, for jeg mener det er en viktig vaksine. Samtidig er jeg også litt skeptisk til den. Studien om autisme er tilbakevist, men det er likevel mange som mener at det er en sammenheng. Vaksinen kan også ha en del andre bivirkninger, men jeg kan ikke nok om det til å forklare. Grunnen til at jeg synes det er greit å utsette den er at hun ble 15 måneder nå i høst, og har akkurat startet i barnehage - ergo: hun har vært mye syk i høst. Rett før 15-månederskontrollen gikk hun på penicillin, så helsesøster hadde ikke satt den uansett. Noe som er viktig og som gjelder alle vaksiner uansett når de får dem er at de er helt friske! Hvis de små kroppene halter allerede, kan det bli tøffere for immunforsvaret å få vaksinen.
enits40 Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Her har vi gjort som Steget; utsatt rett og slett bare fordi lillemann har vært nærmest kontinuerlig syk siden barnehagestart!! Orker ikke tanken på å påføre noe mer enn det vi allerede har å stri med. Nå er han syk på tiende dagen med mageproblemer, og når han skulle ha tatt vaksinen hadde han luftveisinfeksjon. Det går i ett! Vi venta litt med storerbror også, men tok den da til slutt! :-)
Mamsebamsen Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Vaksiner er en velsignelse, men mmr er jeg skeptisk til, selv om påstandene om autisme er tilbakevist. Jeg så en dokumentar for mange år siden om et barn som familien mente hadde blitt autistisk etter mmr-vaksinen. Vi så lange hjemmevideo-snutter av et aktivt, pratsomt og helt friskt barn før vaksinen, som ble syk rett etter vaksinen og deretter forsvant inn i seg selv for godt. Dokumentaren gjorde dypt inntrykk på meg! Med eldste utsatte vi vaksinen ett år, og kommer nok til å gjøre det samme med yngste. Mulig vi venter enda noen måneder ekstra, for å være på den sikre siden. Så lenge de får den til slutt, får de jo fordelene av den, men slipper å kjempe med den mens de er så bittesmå.
lille_Harepus Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Vi har valgt å utsette MMR vaksineringen av våre barn. Førstemann skal få sin vaksine nå, han er 4 år. Andre mann vill også få sin vaksine ved 4 års kontrollen.
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 3. desember 2011 #9 Skrevet 3. desember 2011 Jeg var skeptisk fordi "alle" andre var det.. Men vår har fått den og han er helt fin. Han reagerte med feber på 5mnd og 12mnd vaksina, men på denne fikk han ingen reaksjon. Og nei, han har ikke blitt autistisk ennå! ;-) Vaksinen er utprøvd så jeg måtte bare velge å stole på den. Jeg ville riktignok aldri gitt han eller meg selv vaksina mot svineinfluensa. Jeg fikk tilbud som gravid, men den holdt jeg meg langt unna. Ikke ble jeg syk heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå