Gå til innhold

Damer.. hva mener dere om dette? Har blitt tatt opptak av meg, bak min rygg, av samboeren min!

Anbefalte innlegg

Vi har ikke hatt det så bra siden jeg ble gravid, nå er ungen født og det er ikke bedre. Krangler ganske mye, er meg som er mest verbal her i forholdet, han er ganske konfliktsky.

Jeg har sagt klart ifra at jeg ikke orker mer, at jeg har en fot ut døra. Planen var at jeg skulle dra til familie nå om en uke eller to, og være der til han kom for å feire jul.

I det siste har han gjort så utrolig mange syke ting, hold hemmeligheter, gått bak ryggen min og løyet! Jeg har latt disse tingene gå, han er jo faren til barnet mitt.

Men idag kom det en bombe jeg ikke kan takle, han har i all hemmelighet tatt lydopptak av kranglene våre i en mnd, og holdt det skjult for meg.

Jeg føler jo at han har lagt opp til en del situasjoner, og nå ser jeg hvorfor.

Han selv sier han har tatt dem opp for å høre hva som blir sagt, men hvorfor da spare på dem i over en mnd? Han har vel også ymtet fram at dette er noe han ville vise til mamman sin om det ble slutt mellom oss.

Jeg oppdaget det fordi når han har brukt itunes, så har de blitt overført fra hans telefon til datan, noe han ikke var klar over.

På en del av opptakene er det ingenting, bare opptak som viser at han har slått det på idet han kommer inn døra, og lyder av oss som spiser middag osv..

Hvorfor har han gjort dette?

Dette på toppen av alt det andre, gjør at jeg føler meg så utrolig krenket og såret. Skuffet! Føler at jeg har fått barn med en jeg ikke kjenner.

Føles jo som om han hele tiden bygger opp en "sak" mot meg, for når det blir slutt, men jeg fortsetter å kjempe for oss og alt vi er.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. føler meg helt ødelagt innvendig, har i tillegg en på 6 uker og ei på 5.

Hva mener dere? Har jeg rett i at dette er et forferdelig overtramp?

Fortsetter under...

Han høres rett og slett ut som en psykopat syns jeg. Hvem gjør sånt da? Og ja, det høres ut som han egentlig har mista trua på forholdet deres, og forbereder et eller annet til når det er slutt.

SYKT!

Det er det som er trist, han er snart 30 år! Jeg lurer helt ærlig på om mamman hans har bedt ham om å gjøre dette. For jeg får meg ikke til å tro at dette er noe han kommer med på egenhånd. Jeg klarer ikke tenke sånn om han!

HI

La han suttre klumpen din få vise det til mammaen sin da, gjør vell ikke deg noe? Hun er jo ikke din mor og hun kan jo ikke bestemme hvordan du skal være likevel. Du er den du er, thats it, reagerer på den måten du gjør.

*Ler*, for en mamma dalt :D Pluss det er ulovlig å ta opptak bak ens rygg å bruke det mot den. Skal alltid gi beskjed om det.

Annonse

Som en sier igjen, det er ulovlig..Du kan faktisk anmelde han for det..

TRU HAN MED DET DU ;)

Så de lydopptakene hans er til NULL nytte! Å ikke kan han bevise NÅR krangelen startet... Kan jo likegodt startet i bilen, at han begynte å provosere. For det vet jo ikke mor hans eller noen enn deg og han selv ;)

For å prøve å forstå hvorfor han gjør det - er du veldig ufin verbalt når dere krangler? Blir du høylydt og sier stygge ting? Kommer du med trusler? Hadde en kvinne her på forumet slitt med en mann som stadig kom med verbale utspill som var virkelig nedsettende, truende eller på annet vis uakseptabelt, så ser jeg ikke bort fra at hun hadde fått tips om å ta det opp for å kunne enten spille det av for mannen og få han til å forstå at han ikke kan si sånt, evt beholdt det til det evt skulle være behov for bevis i en senere situasjon.

Her ser vi kun din side av saken og da kan det virke urimelig av han, men siden vi ikke vet hans side av saken er det vanskelig syns jeg, å gi deg all rett. Uansett har dere alvorlige samlivsproblemer og dere burde snarest få dere en time på familievernkontoret for å prate ut litt om ting, uansett hvordan det går med dere som par.

Er dette noe han har tenkt å bruke i f.eks. en barnefordelingssak tenker jeg.

Det er ulovlig å drive med denne typen overvåkning av mennesker, det kan du faktisk anmelde. Han har helt sikkert lagt opp til krangler siden han har slått på opptak før han kommer inn til f.eks. middag og at man kan høre middagslyder i bakgrunnen. Han prøver tydeligvis å sverte deg. Han høres ikke god ut og at han i tillegg gjør dette mot ei som nettopp har født sier litt om han som omsorgsperson også.

Jeg kan nok være nedsettende, men trusler osv.. det er jeg ikke. Som jeg skrev, så er jeg mest verbal, og med det mente jeg at det er meg som sier det meste, og blir mer og mer irritert jo mer passiv han er.

Jeg har ikke skrevet hovedinnlegget bare fra min side. Jeg har skrevet det slik det faktisk skjedde. Jeg har lest innlegget for ham, og han har godkjent måten jeg har framstilt det på.

Han legger seg jo seff helt flat nå, angrer så fælt osv.. men da jeg busta han reagerte han med sinne.. og jeg har hørt at den første reaksjonen er den sanne...

HI

I mine ører er dette bare helt feil!

Håper du ser at du må komme deg bort fra dette mennesket.

Han er ganske kald når han kan gjøre slike ting mot en nybakt mor, og jeg stiller spørsmål ved hans evne som forelder også da.

Må først si at dette er helt sykt!

Men må også gi et svar til de som skriver at dette er ulovlig. Det er det dessverre ikke! Såfremt den som tar lydopptaket deltar i samtalen, så trenger den andre parten ikke å bli informert. Hvis han hadde tatt opp en samtale mellom deg og f.eks en venninne (uten at han selv deltar), så ville det vært ulovlig. Men måten han har gjort det på er ikke ulovlig.

Det er blant annet veldig mange journalister som opererer på den måten, og selv om det er ganske så dårlig gjort er det fullt lovlig.

Du har akkurat blitt mamma igjen, akkurat født, har sikkert våkenetter og bekymringer, trøtt, sliten, hormoner som herjer... Det kan fort bli noen diskusjoner i familien da, for det ER slitsomt å nettopp ha født et barn og ha en baby i huset. At han da i tillegg fremkaller krangler for å ta de opp... det er jo helt sykt. Hvis han lurer på hva slags svar du får her, får du hilse ham og si at han må være en stor dust uten noen som helst empati..

Annonse

Han har ikke bare tatt opp samtaler oss imellom. Siden han har hatt den stående på opptak i flere timer av gangen, så er det opptak av samtaler mellom meg og mamma, telefonsamtaler mellom meg og venninner, så da er det jo ulovlig.

MEN! Det bryr jeg meg lite om, jeg ville aldri anmeldt ham for dette uansett. Jeg elsker ham og vil at alt skal ordne seg, eller.. ville.. fram til idag.

Det jeg bryr meg om er at jeg ikke skal kunne føle meg trygg i mitt eget hjem, å aldri vite om det jeg sier eller gjør blir tatt opp på tape.. og DET kan jeg ikke leve med.

Han sitter å leser svarene dere gir, og det gjør meg godt, at han ser at dette ikke er normal oppførsel.

HI

Jeg blir helt rystet over svarene her inne!

Som en annen påpekte, hadde det vært en dame som hadde tatt opp samtaler der mannen hadde verbalt mishandlet en dame ( for det er godt mulig det det er snakk om her) så hadde dere gitt stående applaus!

JEG tok opptak av min eks, da han kalte meg stygge ting, var manipulerende og prøvde å knekke meg fullstendig. I " god tro" gjorde jeg det for å kunne vise han hvordan han behandlet meg, etter jeg dro fra han kunne jeg bruke det i retten da vi kjempet om foreldreretten, da han hadde sagt grove ting til meg da barna var tilstedet.

Jeg var verken gal, manipulerende eller ond. Jeg hadde det psykisk vondt, om tok opptak av grunnen til at jeg hadde det slik.

Hvis du leser her inne, Mannen til TS, så skal du vite at det du har gjort er fullstendig uakseptabelt.

Jeg vet ikke hva som har fått deg til å gjøre dette, men du skal vite at konen din vil komme til å ha store problemer med å stole på deg fremover.

Hvis du har ment å bruke dette i en evnt barnefordelingsak, har du gjort en stor feil. Det er nemlig din kone som nå har gode kort på hånden i forhold til deg, for en dommer vil ikke ta slik skjult overvåkning pent opp.

Hadde det vært meg, hadde du ikke lenger vært min mann, for i mine øyne er dette værre enn utroskap!

Først så håper jeg du har sett til at de har blitt slettet både på hans telefon og på datan slik at de ikke lenger finnes.

Det du kan ta det rolig med er at om han prøver å legge opp til sak mot deg i forhold til ansvar for barnet ville slike samtaler ikke bli akseptert til bevis eller engang hørt. Fordi når en person vet at det tas opp og ikke den andre kan personen som vet styre ting slik at man ser bra ut mens den andre ser forferdelig ut.

men jeg ville sett til at de ble slettet slik at han ikke bruker de på venner og familie for at du skal se ut som den store stygge ulven.

Og deretter hadde jeg gått.

Det er et grovt overtramp å gjøre hva han har gjort på toppen av deres andre problemer. Det er jo klart han styrer samtalen for at du skal bli sint og vet å passe munnen sin selv når det er sånn at han vet at han tar opp kranglene.

Det viser psykopatiske trekk og en total mangel på respekt for deg som partner og person.

Det er jo på toppen av dette ulovlig

Men hva mener han at mamma kan gjøre med dette da? Kjefte på deg for at du er slem med gullgutten?

Det er da hverken mishandling eller psykisk terror å kalle noen idiot - kanskje ikke så voksent gjort, men hvem kan med hånden på hjerte si at man aldri har overdrevet eller brukt stygge ord i en krangel?

HI sier at mannen din leser dette, hvilke forklaring har han på det han gjorde da? Skulle han analysere kranglene på en måte eller? Jeg skjønner ikke helt hva han vil oppnå med dette - bortsett fra å få trøst av mamma da;)) guttebassen:)

eh, ok? dette er da ikke normalt å gjøre mot sin samboer?! Jeg tenker at han skal bruke disse opptakene i en evt barnefordelingssak jeg! Herlighet, det lukter litt psykopat ev denne gubbe, men du kjenner han best. Jeg hadde hvertfall blitt veldig skremt. er dette det eneste han har gjort i smug eller kan det være sex videoer du ikke vet om også?!

uff:(

Herregud for en "mann"..? Hva er dette for slags type adferd mon tro..? At han hører hjemme under en eller annen diagnose i psykiatrien er helt klart! Kan være alt fra psykopat til deprimert pga mindreverdighetskomplekser, det siste pga han vil løpe hjem til MAMMA med opptakene, for å få støtte der.

Er han fortsatt "mammas lille store gutt"?

Jeg hadde anmeldt og kastet han ut på flekken. En mann uten ryggrad er ikke noe å ha.

Finn deg heller en annen som får frem dine fine sider.

Jeg har ingen råd eller tips, men vil bare dele litt av min erfaring... Jeg sitter i samme situasjon selv, men under krangling er vi like stygge i munn begge to. Jeg ble fortalt av kona til en kompis av samboern min at jeg måtte passe meg for samboer, for han gjør opptak av kranglingen våres ,og viser det visst til kompiser. Jeg fikk helt bakoversveis, visste ikke hva jeg skulle tro eller gjøre eller noe.,.. Jeg hadde aldri i mine villeste fantasier forestilt meg at han skulle gjøre noe sånt mot meg, og hans "unnskyldning" var at han gjorde det for å huske hva som ble sagt, men at han hadde slettet det fordi han visstnok forstod selv at det var skikkelig dumt. Jeg tror ikke på han. Han nekter for at han har kopiert over til data/sendt det til noen, men påstår han har slettet det fra tlf. Jeg sjekket, og finner ikke noe der...

Men jeg har hatt mine tanker om psykopat jeg også... Det er ikke normal oppførsel. Jeg har også nettopp født, så jeg takler ikke denne situasjonen med samboer så veldig bra. Jeg sliter psykisk fra før, så har jeg homoner, og på toppen av det hele en samboer som gjør sånt..

Jeg ville bare fortelle deg at du er ikke alene...

God klem sendes din vei!

Forkalringene hans er mange og sprikende, hvis ikke den ene funker, så kommer han opp med en ny litt senere. Jeg tror han vil ha det for å spille for venner og familie hvis det blir slutt, sånn at han kan få sympati for det. For det er ingen tvil om at han er den svakeste i kranglene våre, men det er også fordi når vi krangler, så er det fordi han har gjort et eller annet merkelig eller sykt.

Såklart jeg angriper ham når jeg finner ut at han lyver til meg, at han går bak ryggen min.. jeg blir jo forbanna! Er vel dette han skal ha med, og ja.. begynnelsen er sjeldent med, opptakene starter når jeg har blitt sint fordi han er passiv eller frekk.

Om han skulle ha dem for å analysere etterpå, så trenger han ikke spare på dem i en mnd, OG hvis det var formålet så kunne han ha informert meg om at han spilte dem inn av nettopp denne grunnen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...