Gå til innhold

Feber, vondt i kroppen og litt redd... Andre som har vært syke i 1. trimester??

Anbefalte innlegg

Jeg er 6+5 idag og ligger rett ut under dyna på sofaen og bekymrer meg... Har feber på 38,7, vondt i kropp og hode ol. Og så blir jeg redd for fosterskader, infeksjonstype og abort... Noen som har noen beroligende erfaringer å dele? Evn råd eller tanker om det er noe jeg bør gjøre eller sjekke ut? Blir veldig glad for svar!!

Fortsetter under...

Jeg hadde skikkelig luftveisinfeksjon med feber og dårlig allmenntilstand fra ca 6+1 til ca 7+1. Var sykemeldt og hjemme. 7+2 var jeg tilbake på jobb og begynte å blø litt. Dro til legen og fikk tidlig ultralyd som viste at alt var bra, og nøyaktig 33 uker etterpå fikk jeg verdens fineste datter.

Hvis du er veldig redd, gå til legen.

Prøv å få ned feberen, det er stort sett greit å ta litt paracet. Ellers er det bra å drikke mye vann, og regulere temperaturen i rommet for å kjøle seg ned. Det er helt vanlig å være litt syk når man er gravid, det er ingen grunn til å tro at det skulle skape noe problemer. Men som sagt, hvis du er veldig redd, gå til legen.

God bedring :)

Jeg har også hatt feber, forkjølelse og vondt i kroppen noen dager. Jeg har tatt et par 500 mg pr dag paracet for å holde feberen nede. Jeg har målt feberen også for å passe litt på. Det går nok veldig bra.

Jeg fikk opplyst på Ullevål at jeg kan ta opptil 4 gram paracet i døgnet.

Annonse

Jeg har også fått beskjed om at jeg kunne ta inntil 8 paracet av lege da jeg i forrige svangerskap lå med influensa og hadde 41 i feber, da var det bedre å få ned feberen enn å være så varm. Det var mer skadelig for fosteret. Fødte en frisk og sunn datter.

Tror det er viktig å vise forsiktighet, men er man ordentlig dårlig må man bare bruke sunn fornuft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...