Gå til innhold

Når reise på ferie uten baby?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Storebror har nettopp fylt 2 år og vi har enda ikke vært på ferie uten ham. Kommer ikke til å reise uten barna mine så lenge de er små. Både pappaen og jeg er veldig glad i å reise så vi reiser gjerne med barn. Har vært på flere turer med gutten vår allerede, inkludert en langtur (til Asia) og synes det fungerer kjempefint å reise med barn. Til sommeren planlegger vi første langtur med to små, blir spennende å se hvordan det går! :-)

Har 3 barn og største er 6år, og ferie uten barna er helt uaktuelt.

Det lengste 6åringen har vært borte fra oss foreldre er 2 netter i strekk. Har ikke hatt overnatting alene før de har fylt 1,5år, og da snakk om en natt.

Yngste er 3mnd, og lengste jeg har vært borte fra henne er 15minutter.

Lille her var 10 mnd første gang hun sov borte, men bare en natt. Er 22 mnd nå, og lengste vi har vært borte fra henne er 2 netter for 1 mnd siden. Ville ikke dratt bort mer enn en natt før hun var minimum 1 år.

Det er forskjeller på folk når det kommer til sånne ting;) Selv er vesla 8 mnd og jeg synes det blir vanskeligere å gi slipp på dem hvor mer de vokser. Blir mer og mer kjent med henne;) Selv synes jeg det holder mer enn nok med at hun er en helg hos svigers... De bor 5 min unna i gå avstand. Men som sagt vi er forskjellige og vi har forskjellige behov, forskjellige barn osv;)

Håper dere får en fin tur;)

Annonse

Vi spekulerer også på å reise en tur til sommeren, da vil baby være 10 mnd. Føler vi trenger en tur hvor det bare er oss to. Ser på det som litt "terapi" for forholdet. Vi vil reise litt og ha mulighet til å snakke litt om året som er gått og hvordan ting og tang fungerer. Men det er første barnet vårt, så er spent på hvordan vi takler å være borte fra småen :) men tenker han skal være hos besteforeldrene sine mens vi er borte. Tror ikke han har vondt av det :)

Man er jo så forskjellig som foreldre! og jeg syns ikke man er "dårligere foreldre" selv om man reiser vekk noen dager. Det beste foreldre kan gjøre for barna sine er å elske hverandre :) og et forhold trenger pleie det også :) og hvis det er en liten tur hvor det bare er dere, så syns jeg dere skal gjøre det :)

God tur! :)

Så lenge du vet at barnet har det bra og trives hos de som passer, ser jeg ikke at det skal være noe galt å dra på tur når han er 10 mnd.

Vi var selv på ferie i 3 dager da eldste var 9 mnd - det gikk helt fint, var trygt plassert hos mormor :)

Tror det er en god investering i forholdet til mammaer og pappaer - at de kan være kjærester også.

God tur :)

Det ser ut som du har fått svar fra mange som IKKE synes det er greit å være borte fra barna sine, så derfor må jeg svare deg, så du ikke tror du er alene om å ville feriere uten barn.

Eldstemann var på sin første overnatting hos besteforeldre rett før han var 2 mnd., og yngstemann var akkurat 2 mnd. Det var trist første gangen, men det ville det vært selv om han var 1 år også (det skal sies at begge er flaskebarn). Det gikk bedre med yngstemann:) Jeg var bortreist en helg da eldstemann var 6 mnd, fordi jeg ville treffe gamle studievenner og ha det gøy! Ingenting galt i det! Jeg og samboeren var på en etterlengtet ferie på Kreta i 8 dager da eldstemann var 18 mnd. Da byttet mormor og farmor på å ha han hjemme hos oss, levere/hente i barnehagen etc. Det gikk bare bra. Yngstemann er 3 mnd., og skal sove hos besteforeldre neste fredag, for mor skal på julebord og vil gjerne sove ut neste dag:)

Er det noe jeg setter pris på, så er det alenetid uten barn, enten det er en natt, en helg eller en ferie. Man er ikke en dårligere mor av den grunn. Jeg og samboeren mener det er viktig med alenetid uten barn, enten sammen eller med venner på hver vår kant. Også er jeg tilhenger av at barna skal bli trygge på å sove borte. Elsker guttene mine, men elsker også fritid:)

Håper dere velger å dra på tur, og kose dere!!

Vi dro på helgetur innenlands da junior var 9 mnd (2 overnattinger). Jeg tror det kommer alt an på hvem babyen bor hos og hvor trygg han er. Her bor besteforeldrene vegg i vegg og han ser de stort sett hver eneste dag. Han sover der innimellom og vi jobber aktivt for at han skal være trygg sammen med de og se de som en del av sin hverdag. Han storkoser seg hos bestemor og bestefar og er veldig trygg der, så det er ikke noe problem :)

Hadde ikke satt han bort til noen han ikke kjente så godt, men hadde ikke hatt noe problem med å reise bort en langhelg nå så lenge han kunne bodd hos besteforeldrene (han er 11 mnd nå).

Tusen takk for svar:) vi velger nok å reise på tur, noe jeg håper vil være positivt for oss og prinsen vår. Han har allerede ett godt forhold til sine besteforeldre på begge sider, så tror nok det går bra:) selvfølgelig blir det skummelt og rart å være borte fra ham, men da blir det om mulig enda bedre a treffe ham igjen:)

God helg:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...