Gå til innhold

5mnd og mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan ser dagene deres ut, dere som har barn på ca 5mnd?

min lille er 5 mnd i dag, og jeg syntes liksom aldri jeg kommer godt igang med grøten.

startet så smått for en mnd siden, idag kan han spise full porsjon, men er sjelden han gjør det.

noen ganger får han grøt både morgen og kveld, men noen ganger bare morgen.

noen dager spiser han veldig lite totalt sett, slik som igår, da han kun hadde 3 måltider på dagtid. (han hoppet over middagen, ville ikke ha noe før kvelds)

slik er det ca hos oss:

ca. kl.06. flaske

ca. kl.09. flaske, noen ganger grøt etter flaske.

ca. kl.12. grøt + litt melk

ca. kl.15 flaske

spiser litt middag, grønnsakmos, når vi andre spiser middag.

ca . kl.18 kveldsmat. flaske, av og til grøt.

han er mye plaget med magen, så derfor har det tatt så lang tid å komme inn i alt, men føler egentlig at han er klar for å spise mer fast føde enn han gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min unge er 5 måneder, og jeg gir kun noen sjeer med grøt om kvelden. Vi begynte med grøt for ca en uke siden. Hun er rett og slett ikke så gira på grøt enda...men det er vel en tilvenningssak. Ellers i døgnet får hun pupp. Har i grunnen ikke tall på hvor ofte, men ca hver 3. time (av og til oftere, av og til skjeldnere). Hun styrer stort sett behovet selv, og er fin i magen. Hun følger vektkurven.

Mulig hun skulle hatt mer grøt.....Men hun virker jo fornøyd.

Skrevet

skjeer skulle det vel stå ;)

Skrevet

Vi begynte med grøt ganske tidlig, forsiktige smaksprøver på formiddagen ved 4,5 mnd. Har en stor gutt som var litt for sulten for min produksjon.

Ved 5 mnd (han er 5,5 mnd nå) var vi oppe i en nesten full posjon på kveldstid og hadde begynt med en ts eller to med grøt på formiddagen. Dagene så omtrent ut da som nå, men nå er formiddagsposjonen med grøt nesten en hel

700 morgen og pupp mellom 7 og 8

11-12 tiden en posjon havregrøt kanskje med litt frukt i, vann og pupp

15 pupp (det eneste skikkelige måltidet med pupp vi får til for tiden, han elsket puppen før, men nå er verden så spennende og grøten såååå god)

18 kveldsgrøt, vann

1845 pupp før leggetid

Spiser et måltid på natta fremdeles, men faktisk ikke i går natt.

Han sover 3 ganger på dagen, så det passer fint inn mellom måltidene slik det er nå.

Skrevet

Takk for svar:)

Dytter litt på denne!

Noen fler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...