Gå til innhold

Eksamen i helsearbeiderfaget på mandag, OMG!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lettere panisk, aner ikke hvordan eksamenen vil være. Om det er bare en pleieplan med tilhørende spørsmål, kosthold, sykdomslære... Hjernen min er gått helt i stå, dette går ræva :/

Fortsetter under...

Skrevet

Er det avsluttende tverrfaglig eksamen?

Skrevet

Ja det er en 5-timers tverrfaglig avsluttende eksamen :/

Skrevet

Hva kan man forresten ta med seg av hjelpemidler, det sto ikke noe om det på eksamensinkallingen. Notater, bøker, kopier?

Skrevet

Hva kan man forresten ta med seg av hjelpemidler, det sto ikke noe om det på eksamensinkallingen. Notater, bøker, kopier?

Annonse

Skrevet

Jeg hadde det eksamen for noen år siden. Da fikk jeg en case om en kvinne med KOLS. Leste da gjennom caset, handlet om hvilke utfordringer denne pasienten hadde osv. Måtte ta med meg diverse hjelpemidler inn som lå på et bord på forbredelsesrommet(på det bordet lå det mange forskjellige hjelpemidler til forskjellige diagnoser). Når jeg kom inn til eksamen var det en liksom-pasient i en seng. Jeg skulle da utføre de oppgave som stod i caset(husker ikke nøyaktig hva det var, men legge pasienten i thorax leie osv, helt enkle ting. Etter at jeg var ferdig med "pasienten", gikk hun ut, og jeg satt da igjen med den eksterne sensoren og den ene læreren min.

Da fikk jeg spørsmål om alt mulig greier i forhold til lungeproblematikk til hva som skjer i kroppen når vi får feber og ernæring til lungepasienter.

Jeg fikk ha med meg notater inn som jeg hadde tatt når jeg fikk 20 min til å forbrede meg. Men de notatene brukte jeg ikke i det hele tatt. Ble egentlig lettere å snakke fritt enn å begynne å lete i notatene.

Vet ikke om dere har det på samme måte som vi hadde det da, kan være at det er forskjellige fra skole til skole.

Skrevet

Tusen takk for svar. Dette er den praktiske eksamen med utspørring, den har jeg allerede tatt. Nå må jeg ta en 5-timers skriftlig eksamen.

Skrevet

ÅJa hehe da misforstod jeg :) Hadde aldri noe 5-timers skriftlig eksamen. Hadde bare denne tverrfaglig eksamen på slutten. Men nå tok jeg kun teorien, gikk aldri ut som lærling for fikk ikke lærlingplass :( Så begynte på sykepleien istedenfor. Har du fått lærlingplass eller?

Skrevet

Jeg er praksiskandidat. Det betyr at jeg har gått gjennom voksenopplæring. Det er 5 års praksis (med vanlig lønn som assistent)De trekker fra det du har jobbet før (timer) og når du er ferdig med praksistiden kan du ta fagprøven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...