Gå til innhold

Dere som har hatt flaskebarn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 11 mnd om to dager og holder på å bare ville sove en gang på dagtid, men da må jeg også regulere litt på måltidene hennes ser jeg. Hun får en liten flaske (130 ml) med en gang vi står opp om morgenen før grøt etter en time ca. Så får hun en flaske etter grøten rett før senga igjen på kvelden (200 ml). Så mitt spørsmål er: når kutte ut morgenflaska her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Om du kun skal kutte en flaske så ville jeg kuttet flaska på kvelden først. Hun har kanskje allerede fått tenner og da er det en fin rutine med kveldsmat, stell, tannpuss og god natt.

Skrevet

Hm- den flaska er liksom mest kos og søvndyssende... Pusser tennene etterpå;-) Har derfor lyst å kutte morgenflaska men vet liksom ikke hvor mye melk de fortsatt bør ha på den alderen! Noen med erfaring??

Skrevet

hei :)

Vi kuttet kveldsflasken og det gikk veldig fint :)

På morgenen drikker hun 100-200mml, for synes det er littegranne tidlig å starte med frokost i sekstiden.. så da roer hun seg, innimellom sover hun litt ekstra:)

Skrevet

Min er 13 måneder og får kveldsflaske fortsatt - hun koser seg sånn med den og blir helt dopa av den... får den på soverommet i mørket og så pusser vi tennene der inne etterpå.

Vi kuttet all annen mme rundt 11 måneder. Har hatt perioder med litt mer flaske, men det er fordi hun får fullstendig matnekt når hun får tenner, varer i flere uker - så da gir jeg en ekstra flaske om hun ikke har spist noe annet enn druer...

Om de spiser godt med vanlig mat tror jeg ikke de trenger så mye mme lenger.

Skrevet

Hun virker ikke så innmari sulten om morgenen så tror vi fint kan stelle oss på badet før vi spiser frokost.. Står opp i 8 tiden som regel. Hun spiser 4 fulle måtlider pluss disse to flaskene og hun er godt i stand så tviler på hun tar skade av å kutte ut den ene, men kan ta en telf til HS for sikkerhetsskyld..Er jo noe med den melka;-) Takk for innspill dere!!!

Skrevet

sønnen vår blir straks 18 mnd og han får fortsatt morgen- og kveldflaske...oppvarmet. Vi vurderer å slutte med morgenflasken, slik at han heller får en kopp med kald melk. Men den flasken før leggetid er en del av kveldsrutinen. Vi pusser tennene etter flasken er tømt...

Skrevet

Sønnen min er straks ett år og har ikke fått kun mme flaske siden vi begynte med fast føde. Han drikker melk kun til måltider og det blir ca 200 ml i løpet av dagen, også får han en flaske velling 200 ml til kvelds.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...