Den tredje Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Når lar dere barna starte å spise middagen resten av familien har?
Krisa71 Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Mine har vært rundt 8-9 mnd da vi har trappet ned på middagsglass, avhengig av hva vi har til middag. Men de eldste hadde sine favoritter som de gjerne ville ha å spise når de var syke opp gjennom årene. Veldig greit så fikk de hvertfall i seg noe. Den eldste ville faktisk ha det som 16 åring da hun hadde kyssesyken og ekstremt vondt i halsen.
Babyønske �� Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Såfremt det er lite salt kan de spise samme middag som resten av familien fra de begynner å spise middag. Jeg tar ofte av litt grønnsaker og kjøtt og koker i egen kasserolle hvis vi har noe som egner seg for henne også. Moser med stavmikser. Jeg lager det meste av middagene våre fra grunnen. Halvfabrikata hadde jeg ikke gitt henne. Ellers har jeg egne hjemmelagde porsjoner i fryseren. Men hun får også glass innimellom. Fra 1 år kan de spise vanlig mat med moderat saltmengde. Slutter nok helt med glass mellom 1-1 1/2 år tenker jeg. Og den siste tiden blir det nok bare som en lettvint løsning, f eks på reise.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Her har minsten ofte fått smake litt av vår mat som "forrett" og sysselsetting. Gir ham da små biter av ting som er egnet og ikke saltet. I tillegg tar jeg ofte av en porsjon eller to til ham før jeg salter/har i buljong eller sterke krydder, og mikser det litt. Bruker middagsglass fordi det er lettvint, men har jo planer om at han skal spise samme som oss fra ca 1 år. Pr idag har det vært vanskelig å tajme hans middag med vår.
abella Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 Gutten vår har spist omtrent det samme som oss siden han begynte å spise middag. Det eneste jeg ikke ga var halvfabrikata/ferdigmat eller mat med salt. Dersom du lager mat med salt/buljong etc er det bare å ta av en liten porsjon før du salter. I begynnelsen moste jeg det med stavmikser, men ettersom han ble litt større (kanskje rundt 9 mnd) moste jeg bare med en gaffel. Grønnsaker og fisk er lett å mose med gaffel og kylling og kjøtt fikk han i små biter fra 10-11 mnds alder. Klarte ikke tygge dem noe ordentlig, men bitene var av en slik størrelse at han bare kunne tygge dem litt med gommene og så svelge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå