Matrosen og Meg:) Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Hei! jeg har en gutt som nærmer seg 4 mnd og som har fått mme i to mnd nå. jeg vet at disse små kan ha økedøgn som kan vare i en litt lengre periode rundt disse tider, og han begynte å øke mengden for ca en uke siden. Greit nok det, men de siste tre dagene har det blitt litt ekstremt føler jeg. Han vil ha mat annenhver time, og tidligere kunne det gå tre-fire timer mellom hvert måltid. og når han har lagt seg for kvelden, sånn ca 20.00 våkner han 10.00 og 24.00 for mat før han tar natta, og sover til ca 7. da er det morgen. Han havner på nesten 1500ml mme i døgnet. og jeg synes dette virker noe fryktelig mye. Var hos helsesøster på mandag, men da hadde det ikke vært så mye enda, så nevnte ikke noe. Gutten min veier snart 8 kg og er godt holdt. Kan det være lurt å starte med litt grøt snart? noe som metter litt mer? Og jeg har lest at denne 1L regelen er fra gammledager, så jeg henger meg ikke noe særlig opp i den. men synes virkelig ikke jeg gjør annet enn å lage flasker om dagen. så tenkte jeg skulle spørre om erfaringer og meninger:) så til badespørsmålet:) er det noen som har prøvd sånn badestol med sugekopper under som kan være i badekaret. Lille gutt har virkelig forsått at det er gøy å plaske og tar i så det spruter utover hele gulvet og jeg er like gjennombløt som han som nettopp har badet. Problemet er at jeg må holde han fast med begge hendene og har ikke kjangs til å slippe og holde han med bare en hånd. Har sett sånn liggesak, som man kan ha i balja, men siden har så aktiv blir vel ikke den så trygg. så da tenkte jeg å kjøpe en sånn badestol, hvis noen har erfaringer med sånn? Jeg skjønner at jeg fortsatt må holde han, men at jeg kan holde han med en arm og få brukt den andre til å vaske hadde vært supert:) takker for svar:)
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Gir du han noe annet enn bare MME? Når minsten står opp får han flaske, så tar han en lur. Så får han fruktmos greier, så går det ei lita stund så vil han ha flaske. Middag får han ett middagsglass, og litt melk hvis han vil ha. Så til kveldsmat får han grøt, og litt melk.. Men hvordan MME bruker du ? Kan hende han ikke blir ordentlig mett av den du bruker Jeg har badestol og den er GENIAAAAAL!! Er kjempe fornøyd med den siden han kan plaske og styre selv som han vil. Veldig morsomt å se på iallefall! Sterke anbefalinger til den!
Matrosen og Meg:) Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2011 Nei han er ikke 4 mnd enda, så går liksom å tripper og venter til han skal fylle 4 mnd. som heldigvis ikke er så lenge til nå. to uker igjen:) Så jeg har bare gitt han mme til nå, og vurderer grøt siden mengden mme har økt så kraftig den siste tiden. Jeg bruker collett sin mme, og han har aldri hatt noe problemer med magen eller lignende. vet ikke om den er mindre mettende? da skal ja anskaffe en slik badestol ihvertfall:) allerde i morgen, for bading har nesten blitt litt mer mas enn kos, siden jeg hele tiden på konsentrere meg om å holde han så han ikke skal dette under:)
Tosta <3 Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Du kan jo prøve å gi litt velling?! Bare ta ett par skjeer med grøtpulver i ei flaske med melk! De 2 ukene frem til han er 4mnd spiller nok ikke så stor rolle. Jeg ville nok ikke kjøpt den badestolen ennå, de skal helst ikke bruke den før de kan sitte selv og ser ikke for meg at en baby som ikke er fylt 4 mnd helt passer i den?! Eller er det flere varianter kanskje?
zassy☆ Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 Vi har sånn badestol, den er super! Pleier å la lille ligge i den i dusjen mens jeg dusjer henne, kjempegreit Har den i baljen også da.
zassy☆ Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 Den typen vi har er forresten sånn at hun halveis ligger, kjøpte den på biltema og den kan visstnok brukes helt fra begynnelsen, men vi har bare nettopp begynt å bruke vår da lille vår ikke har likt å bade så lenge. (hun er 4 mnd nesten)
Tosta <3 Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Jeg har den typen du mener zazzy, kjempe grei! Jenta mi plasker også men sitter ved siden av å kan holde henne litt visst det trengs. Tror "mamma til augustnurk2011" mener sånn en som er for litt større barn som er helt rett i ryggen, den ligner på en stol!
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Jeg begynte med grøt, fruktmos og grønnsaksmos når minsten var ca. 3,5mnd. Helsesøster mente jeg kunne begynne med det siden han satt med flasken konstant i munnen! Så tror ikke det er noe fare om du begynner nå, han blir iallefall mett og det er jo det som teller.. Jeg brukte også Collet og den var kjempe bra. Men begynte med NAN 2 når han ble 4mnd, også pga han ikke virket mett av Collet lengere.. Badestol is the shit!
Matrosen og Meg:) Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2011 ahh takk for mange gode svar:) etter en litt lengre samtale med bestemor til gullet i går, fant vi ut at det nå var på tide å starte med litt grøt. Så i morgen kommer hun for å vise meg litt hvordan man blander, og være med på den store begivenheten. Jeg synes det er godt med noen som har litt erfaring når jeg er veldig usikker og redd for å gjøre feil. Men sånn som jeg gleder meg, blir stort å se reaksjonen hans. når det kommer til den badestolen så tenkte jeg først på den som man sitter rett i ryggen, men kan etter jeg har tenkt litt skjønt at det bare kan bli vanskeligere, da jeg uansett må holde han med begge hender, siden han er såpass liten. så i morgen skal jeg også reise å kjøpe en sånn liggestol som dere har nevnt over her:) Ahh, nå gleder jeg meg virkelig til i morgen, se lillegutt få "mat" for første gang og bade han med liggestol:)
Tosta <3 Skrevet 2. desember 2011 #10 Skrevet 2. desember 2011 Så kjekt:) Kos deg og lykke til! For å gjøre den badestolen litt mindre glatt, så har jeg bare lagt ett lite håndkle eller en klut oppi den så sitter babyen ennå bedre:) Bare pass på at du kjøper den typen som det er litt kanter på sidene, og en slags "stopper" mellom bena.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå