to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 jeg er 36+5 nå og har hele veien hatt godt med liv og så plutselig noen dager jeg så og si ikke kjenner noe. nå de to siste ukene har han vært veeeeldig aktiv, senest sent i går kveld. men etter jeg våkna i dag har jeg kjent få bevegelser. flere som har det sånn? jeg blir jo så stressa så funnet meg et glass brus hehe:) men virker nesten som dette er vanlig for han...
TerminJulaften :) Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 jeg hadde tenkt til å spørre om det samme her i dag..for etter å ha hatt full fest i magen i flere måneder..har vet nå roet seg veldig. Jeg kjenner jo liv..men ikke på langt nær så mye. Det sparkes litt nå og da. Jeg er også voldsomt sliten og trøtt nå de siste ukene, og sover veldig mye.. baby sover også da..istedet for å sparke sånn som tidligere. Håper det ikke er et dårlig tegn..men heller et bra. Kanskje h*n også lader opp til det som snart skal skje....?
Krumelur Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har det ganske likt. Har hatt mange dager med bekymring pga det. Senest i går var han veeldig rolig hele dagen, men sent på kvelden satt han i gang der inne. De vokser jo mye nå på slutten (er 35+3) så de trenger kanskje mer hvile? Jeg vet ikke, men min har alltid hatt enkelte rolige dager. Blir bekymra uansett. Han hikker stortsett hver dag da.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2011 ringte ahus og snakka med de. men der blir man avvist ( igjen) drikk no kald og legg deg ned. prøvde jo det før jeg ringte men det hjalp ikke.. jeg er super redd for å miste den lille. mange syns vel jeg er hysterisk men det får være. jeg liker IKKE at det går fra masse liv til ikke noe omtrent.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 De har heller ikke så veldig mye plass på slutten, og jeg kjenner att det er mer romstering rolige bevegelser, enn spark og discodansing inni der. Tror det er helt normalt att det blir mindre bevegelse, men man skal selvsagt kjenne godt med liv!!
to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2011 ja trangt nå hehe:) men liker ikke når det går fra discodansing til kanske 10 bvegelser på en dag. men men har da kjent noe fra han i dag så han har det nok bra:)
<3 januar 2012 <3 Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har en gutt som er ganske aktiv i magen:) er 34 + 3 i dag og han herjer litt:) Kjenner at bevegelsene har blitt anderledes nå enn de var før:) Tror det er fordi det er mindre plass og hvis (når) de fester seg så tror jeg ikke de beveger seg like mye lengre:) Min ligger med hode ned og liksom dytter opp eller hva jeg skal si:) Sånn at jeg ser magen flytte på seg og humpe når han beveger seg:) Eller jeg kjenner det jeg antar er armer/hender/skuldre nederst... Jeg bruker å drikke kaldt vann, spise noe sukker, dytte på han litt osv når jeg blir bekymret! Og får som regel svar med det... Noen dager er han dog mer slapp og beveger seg lite, men bare jeg kjenner litt er jeg glad:) Og noen ganger må jeg gi han litt tid på å våkne og slappe av en liten stund først selv liksom:) Skjønner at du blir bekymret, ring jordmora di hvis de avviser deg på føden:)! Jeg blir lett bekymret, tror 99% av gangene jeg er bekymret er det ikke noe å være bekymret for, men det er mye bedre å få sjekket at alt er bra enn å gå å være redd!
BareMas Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 Det er nok for at det er trangt til knøttet, mye mindre plass å bevege seg på.. Leste ett sted at blir det mindre enn 10 bevegelser på en dag, kan det være lurt å ta kontakt med lege/jordmor/føden.
minlilleHelene Skrevet 2. desember 2011 #9 Skrevet 2. desember 2011 Jeg opplevde dette i forje svangerskap og i dette,, Vi kjøpte en pakke med saft is som jeg spiste når jeg ble ganske bekymret. Fungerte hver gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå