Gå til innhold

Min fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ultralydtermin 15. november, men datoen passerte uten noen tegn til fødsel. Dette var som ventet da de to andre har kommet ca en uke over mens termin. Denne gangen var menstermin 18. så jeg var innstilt på at det ville skje den 25.

Torsdag 24. kjente jeg det første taket i 12 tiden på formiddagen. Utover ettermiddagen kjente jeg noen tak innimellom men ikke noe regelmessig. Siden jeg har gått med masrier i flere dager med de to andre, tenkte jeg som så at da blir det i alle fall baby i løpet av helga. Hadde også time til igangsetting på søndag.

Kl. 21 om kvelden kom det plutselig en skikkelig rie, og da den andre kom ca 5 min etter, begynte jeg å ta tiden på dem. Kl. 22 hadde jeg hatt rgelmessige rier hvert 5 min, som varte ca ett min hver. Ringte føden og de ba meg komme. Jeg kontaktet barnevakten og ba henne komme til midnatt slik at vi kunne dra på føden da. Hele veien kom riene med samme regelmessighet, og jeg greidde fint å puste meg gjennom dem.

Vi ankom sykehuset ca halv ett på natten, og ble lagt inn med en gang. Sjekket ctg og etter en stund åpningen. Hadde da 3-4 cm! Ba om epidural, og ca halv to var den på plass. Kjempegod virkning, og kunne bare la kroppen jobbe seg gjennom riene.

Kl. 7 var det 8-9 cm åpning, men hodet var ikke helt nede i bekkenet. Jordmor mente at kanskje dette var en stjernekikker, og jeg måtte prøve å ligge og stå i ltt ulik stillinger for å prøve å få den lille til å snu seg riktig ned i bekkenet. Dette hjalp dessverre lite og tre timer senere var riene avtagende, den lille var fremdeles like høyt oppe, og skråstilt. Pga KS med førstemann, ble det besluttet nytt KS denne gangen, og kl 10:34 var en liten gutt ute! Ingen dramatikk, og alle på operasjonssalen var rolige og trygghetsskapende.

Fikk sett ham litt før pappa fikk kose seg med ham mens jeg lå på post op. Kjempedeilig å se dem begge igjen etter en drøy time, da de kom ned og hentet meg og kjørte meg ned til barsel.

Lillegutt tok puppen med en gang, og da vi dro hjem etter tre dager, var melkeproduksjonen godt i gang :-).

Nå koser vi oss med lillegutten vår som sover og spiser godt. De to storesøskenene er kjempestolte og kjempeflinke! Blir helt rørt over hvor godt de har tatt i imot lillebroren sin :-).

Ønsker lykke til med deres forestående fødsler, og så ses vi på småtroll 0-1!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med lille prinns :)

Skrevet

Flott historie, gratulerer :)

Skrevet

gratulerer så masse =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...